Sniper: Ghost Warrior Contracts 2 Elite Edition Recenze Recenze Sniper: Ghost Warrior Contracts 2: Elite Edition, vylepšené verze velmi solidní odstřelovací jednohubky

Recenze Sniper: Ghost Warrior Contracts 2: Elite Edition, vylepšené verze velmi solidní odstřelovací jednohubky

13. 9. 2021 13:25

1. ZPÁTKY S OPTIKOU 2. V NOVÉM 3. JE TOHO DOST?

Už nějaký ten pátek se o korunu nejlepší odstřelovačské hry přetahují dvě série. Druhoválečný Sniper Elite a naopak mírně futuristický Sniper: Ghost Warrior. Druhá zmíněná série má o něco horší reputaci, kterou se vývojáři snaží s každým dílem pracně zlepšovat. Jak se to povedlo tentokrát? Ghost Warrior Contracts 2 s menším zpožděním vychází i na PlayStationu 5 ve vylepšené, rozšířené edici.

Díky Blood Money jsem objevil krásu her, které vám dají vágní cíl a několik různých způsobů, jak se k němu dostat. Hitman rozhodně s tímto dílem nezačal, ale dřív jsem podobnou mantru zřejmě nedokázal dostatečně ocenit a až s věkem k ní dozrál. Od té doby se dá říct, že jsem nevynechal snad jedinou hru podobného ražení, čímž diskuzi omezíme prakticky jen na další díly s plešatým zabijákem s čárovým kódem na zátylku. Dlouhé roky tu byl Hitman a za ním prázdno. Všechno změnilo až studio, které málem zaniklo kvůli tomu, že si vzalo příliš velké sousto.

BYL JSEM U TOHO

Pamatuju si tu dobu moc dobře. Sniper Ghost Warrior dlouhou dobu patřil mezi hry, které jste mohli nalézt spíše ve výprodejovém koši nejmenovaného supermarketu než v poličkách hráčů. A především platil za tu „horší“ sérii s odstřelovačkou v hlavní roli, lepší se už od začátku jevil druhoválečný Sniper Elite. Vraťme se ale ke studiu City Interactive, respektive CI Games tvořící Ghost Warrior. Po dvou nemastných neslaných dílech se autoři pustili do přípravy třetího, který měl změnit chod dějin a ukázat, zač jsou toho polští vývojáři loket.