Company of Heroes 3 Recenze Recenze singleplayeru Company of Heroes 3, pokračování se známými základy a několika novotami

Recenze singleplayeru Company of Heroes 3, pokračování se známými základy a několika novotami

Radek Raudenský

Radek Raudenský

21. 2. 2023 10:25

Seznam kapitol

1. HEZKY PO SVÉM 2. ZAJÍMAVÉ NOVOTY 3. ROMMEL A AFRIKA

Dlouhých deset let. Tolik času uběhlo od vydání Company of Heroes 2 – a i když jsme se napříč lety dočkali několika rozšíření, upřímně jsem na sérii pomalu zapomněl. Respektive, nečekal bych, že se Sega rozhodne po tolika letech navázat pokračováním. Jak ale poslední sezóny ukázaly, návraty starých značek bývají poměrně úspěšné, a tak se po čase setkáváme s Company of Heroes 3.

Reklama

Hru jsem si poprvé vyzkoušel na Gamescomu, kde jsem jí bohužel po nějaké půlhodince moc nepropadl. Nezbývalo tak nic jiného, než věřit, že plná hra dokáže očekávání naplnit a třeba se v celé své kráse projeví změny, které si Sega, potažmo Relic, pro hráče připravili.

HEZKY PO SVÉM

Principy Company of Heroes jsem původně nechtěl představovat, vzhledem k povaze hry se k nim ale stejně dostat musíme. Už předem mohu prozradit, že se ve svém jádru Company vůbec nezměnilo, a je to ve výsledku dobře. Ukazuje se totiž, že hratelnost je natolik nadčasová že dobře funguje i dnes. 


MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT

  • Doporučená cena: 60 eur (cca. 1430 korun)
  • Na kterých platformách vychází? 23. února na PC (Steam), později také na next-gen konzole
  • Česká lokalizace: Ano, velice hezky zpracovaná
  • Bude vás bavit, pokud: Máte rádi celou sérii Company of Heroes
  • Budete nenávidět, pokud: Očekáváte Total War a neznáte hratelnost této značky
  • Jak dlouho mi hra vydrží? 20-25 hodin hlavní příběh

Pokud jste tedy hráli minimálně první pokračování, budete v třetím díle jako doma. Pohyb jednotek, krytí za překážky, schovávání do domů a ovládání bodů na mapě je stále ve většině případů gró hry. Přichází samozřejmě několik změn, které se mi rozhodně líbily. První je ještě větší důraz na vaší bázi, kdy nově nestavíte nové budovy s pomocí ženistů, ale přímo z hlavní budovy, která „skrývá“ vojáky určené pouze pro stavbu. Podle úrovně celé jednotky pak většinou nemusíte postupně stavět velitelství čety pěchoty nebo obrněných vozidel, ale rovnou můžete naskočit na tanky.

Body jsou nově zaměřené pouze na jednu „surovinu“, jejich management je ale stále stejný – síla je potřeba pro pěchotu, benzín pro vozidla a munice pro vylepšení nebo využití speciálních schopností. Ty se nově nevolí pomocí generála, ale vylepšení samotné jednotky. Opět se dočkáváme klasiky ve formě vylepšení celé jednotky skrze kasárny, nebo jednotlivých skupin vojáků v jejich ovládacím menu – tank může dostat lepší kulomety, ženisté zase plamenomet. Dle mého nejzajímavější novinkou, kterou jsem nicméně v praxi moc nevyužíval, je taktická pauza, ve které vám hra dovolí naplánovat kroky do budoucna, dost ve stylu XCOMu. Jinak se ale v tomto fundamentálním základu zásadních změn nedočkáte, jde o staré dobré Company of Heroes. Větší změny přichází spíše v omáčce kolem soubojů.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama