Recenze Ruined King: A League of Legends Story, hry, která není pro fanoušky League of Legends
Ruined King: A League of Legends Story Recenze Recenze Ruined King: A League of Legends Story, hry, která není pro fanoušky League of Legends

Recenze Ruined King: A League of Legends Story, hry, která není pro fanoušky League of Legends | Kapitola 2

Radek Raudenský

Radek Raudenský

10. 3. 2022 16:45 1

1. VÍTEJ, TEMNOTO 2. JASNĚ…AHA…CHÁPU…COŽE? 3. UŽ MÁM DOST

Nebudu vám nic nalhávat, nejsem náruživým hráčem tahových RPG… vlastně, pokud posloucháte hPody, tušíte, že obecně nejsem hráčem singleplayerových her. Pokud mám čas, hraju své multiplayerovky, mezi které patří i League of Legends. Tomu se věnuji už více jak dekádu, tudíž mě samozřejmě oznámení nových her ze světa Runeterra poměrně nadchlo – a tak mi bylo přiděleno i recenzování Ruined King: A League of Legends Story.

JASNĚ…AHA…CHÁPU…COŽE?

První souboj je, ze současného pohledu, poměrně jednoduchý, také slouží k vysvětlení základních principů. Nejde o klasické tahové RPG, tedy alespoň tak, jak bych si ho představoval já. Celý souboj totiž funguje na třech časových osách, od nejpomalejší (nejsilnější) po nejrychlejší (nejslabší). Dle zvolené schopnosti se postava pohybuje na dané ose, což se odráží v tom, kdy vykoná vybranou schopnost. Zatímco část chvatů je okamžitá, jiné je nutné pečlivě plánovat.

Samozřejmě, pokud proti sobě bojují jen dvě postavy, nejde o nic složitého. Co když se ale proti sobě postaví dva trojčlenné týmy? To už je docela oříšek. A nejen v otázce plánování. Studio Airship Syndicate, které má na svědomí nejen Ruined King, ale v minulosti třeba Darksiders Genesis, nemohlo nechat hratelnost moc přímočarou. Chtělo to trochu komplexity, že. Tudíž se boje pěkně zamotaly.

Když na mapě narazíte na nepřítele, je velice důležité, co se zrovna nachází okolo něj. Pokud v jeden moment potkáte dva, boj se protáhne na dvě vlny.  Tím se samozřejmě obtížnost zásadně zvýší, hráčova skupina totiž žádný bonus nedostane a musíte se tak o to více ohánět. Každý boj je totiž ovlivněn modifikátorem, povětšinou pozitivním. Ten se náhodně volí vždy na začátku zápasu a zasahuje do určité části časové osy. Pokud chcete využít jeho výhody (silnější štít, více zdraví, větší poškození), musíte svůj útok naplánovat do poměrně útlého časového úseku.

Takový modifikátor ale může přijít i “zevnějšku”. Na mapě se pohybují toxická oblaka a další nepříjemné entity, jejichž přítomnost v okamžik střetu je poměrně nepříjemná. Počkat, vy jste si mysleli, že je to vše? Ahah, nenechte se mýlit! Pokud jste se neztratili v předchozích odstavcích, teď už bude nebezpečí poměrně vysoké.

Vyhýbání se modifikátorům, volbu časové osy a zároveň plánování tahů musíte přizpůsobit i vlastnostem jednotlivých hrdinů a monster. Stejně jako hráčovy jednotky mají nepřátelé pasivní schopnosti dodávající určité bonusy, a stejné schopnosti. Jejich zaměření se dost různí – zatímco jedni parťáka při zásahu otráví, druzí si postupně zvyšují poškození, po čase sbírají bonusy nebo po smrti vyhodí bombu.