Recenze Ruined King: A League of Legends Story, hry, která není pro fanoušky League of Legends
i Zdroj: Riot Games
Ruined King: A League of Legends Story Recenze Recenze Ruined King: A League of Legends Story, hry, která není pro fanoušky League of Legends

Radek Raudenský

Radek Raudenský

10. 3. 2022 16:45 1

1. VÍTEJ, TEMNOTO 2. JASNĚ…AHA…CHÁPU…COŽE? 3. UŽ MÁM DOST

Nebudu vám nic nalhávat, nejsem náruživým hráčem tahových RPG… vlastně, pokud posloucháte hPody, tušíte, že obecně nejsem hráčem singleplayerových her. Pokud mám čas, hraju své multiplayerovky, mezi které patří i League of Legends. Tomu se věnuji už více jak dekádu, tudíž mě samozřejmě oznámení nových her ze světa Runeterra poměrně nadchlo – a tak mi bylo přiděleno i recenzování Ruined King: A League of Legends Story.

I když se mi oznámení nových her líbilo, upřímně jsem jim nevěnoval tolik pozornosti. Nevěděl jsem, o jaký žánr půjde, jaká bude hratelnost, zkrátka vůbec nic. Jako nehráč tahových RPG musím říct, že to asi nebyl nejlepší krok – hra mě okamžitě hodila do víru poměrně složité hratelnosti, mnoha linek vyprávění příběhu a minima vysvětlování. A mým úkol bylo zorientovat se a přinést recenzi. Ne jako fanoušek žánru, ale jako fanoušek světa Runeterra a League of Legends.

VÍTEJ, TEMNOTO

Právě okolo těchto dvou jmen se celá hra točí. Svět Runeterry toho skrývá opravdu hodně a je fajn, že se Riot Games rozhodli pozadí tohoto světa místo knih vyprávět ve formě her. Ruined King pak začíná příběhem titulního hrdiny – Viega, neboli „zkaženého“ krále. Ten chtěl osvobodit svou ženu ze spárů temnoty, ale kouzlo se mu trochu vymklo z ruky a temnota začala požírat celý svět. Její chapadla začala napadat také svět smrtelníků, a to včetně oblasti Bilgewateru, hlavní herní lokace.