Recenze remaku Resident Evil 4, noční můry v značně modernějším kabátku
i Zdroj: Capcom
Resident Evil 4 Remake Recenze Recenze remaku Resident Evil 4, noční můry v značně modernějším kabátku

17. 3. 2023 08:00

1. OSMNÁCT LET 2. VAMOS 3. LEKCE DESIGNU

Po dlouhém čekání se omlazení konečně dočkal i asi nejoblíbenější díl série Resident Evil. Jak se na remake čtyřky dívají oči neznalce původní hry?

Na otázku, která že to je ta nejlepší hra všech dob, hledáme odpověď prakticky od doby, kdy byl herní průmysl v plenkách. Hledání je to ale značně složité. Vždyť která je nejlepší dost často nedokáže určit ani jeden konkrétní hráč a většinou se spokojíme spíše s většími seznamy oblíbených titulů. Sem tam se ale přece jen najdou hry, které svými kvalitami a oblíbeností natolik vystupují z průměru, že se u nich to velice odvážné označení “nejlepší všech dob” opatrně zmiňuje.

• Doporučená cena: 1849 korun
  • Česká lokalizace: Ne
  • Základní herní doba: 15 hodin
  • Faktor znovuhratelnosti: Poměrně vysoký, hra sama vyzývá k opakovanému hraní a plnění výzev
  • Obtížnost: Na prostřední nastavení tak akorát vysoká. Slušná výzva, pořád vás drží v silném napětí. Hra nabízí spoustu možností, jak ulehčit postup i indisponovaným hráčům
  • Jak moc remake odpovídá roku 2023?: Hra je modernizovaná, přístupná, plynulejší, uchopitelnější. Některé prvky ale přece jen zachovávají věrnost předloze

Hádáte správně. Patří mezi ně i Resident Evil 4. Čtvrtý díl dnes v zásadě legendární série přicházel v době, kdy byla v podstatě na úplném vrcholu. Na začátku roku 2005 ale obveselil hororové fanoušky na notně neobvyklé konzoli, totiž Gamecube, kde byl exkluzivitou. Postupem let, a možná i díky extrémně kladnému přijetí, jste ale mohli vyrazit prožít tuhle noční můru snad na každé existující platformě, později i s vyšším rozlišením a o něco pohlednější grafikou.

Když pak v roce 2019 vyšel podobně extrémně úspěšný remake Resident Evil 2, hráči se vedle bloumání nádherně zpracovaným Raccoon City samozřejmě začali pídit po tom, zda se podobného vylepšení dočká i čtyřka. Museli sice přetrpět osekaný remake trojky, teď ale konečně s velkou pompou přichází agent Leon Kennedy a návrat do nepříliš prosluněného Španělska. A zatímco věřím, že si na jiných adresách můžete přečíst názory recenzentů, kteří s ním na tuhle štaci vyrážejí už posté, já nabídnu pohled člověka neposkvrněného původní hrou. Jsem si naprosto jistý, že spousta z čtenářů stojí v podobné pozici a bude je zajímat, jestli remake Resident Evil 4 obstojí sám o sobě, nebo spíše masíruje body nostalgie.