Ratchet & Clank: Rift Apart Recenze Recenze Ratchet & Clank: Rift Apart, nejhravější exkluzivity pro PlayStation 5

Recenze Ratchet & Clank: Rift Apart, nejhravější exkluzivity pro PlayStation 5 | Kapitola 3

8. 6. 2021 16:00 13

1. TRHÁME 2. VE VÍRU BOJE 3. HEBKÝ NA DOTEK

Že jsou rodinné hry na konzolích potřeba, to je obecně známý fakt. Sony tentokrát neplní díru na trhu s Knackem, ale vytahuje mnohem těžší kalibr. Hru, která byla dlouhé roky u ledu a v roce 2016 ji z něj vytáhlo studio Insomniac. Tehdy všem vytřelo zrak. Překoná sebe samo?

MISTŘI DETAILŮ

To je mimochodem kapitola sama o sobě – DualSense. Stačí pár her, a zjistíte, že držíte v ruce nejlepší ovladač dneška. Haptické vibrace jsou naprosto fenomenální a dávají vám nevídanou odezvu, kterou jinde nepocítíte. Zatímco v jiných hrách prostě cítíte vibrace, jakmile se autoři zaměří i na tuhle funkci, automaticky pozvedávají celý zážitek o level výš. Adaptivní triggery, totiž spouště na spodní straně DualSense, vám také pomohou přenést se blíže k ještě imerzivnějšímu zážitku. Třeba když u základní bambitky řešíte, jestli své střely dávkovat a domačkávat spoušť jen do poloviny, abyste mohli efektivněji mířit, nebo vám stačí promáčknout spoušť úplně a střílet hned třemi směry naráz. Jsou to všechno drobnosti, které jen dokládají, jak nad hrou Insomniac Games přemýšleli, a že jako interní studio Sony využili všeho, co měli k dispozici.

Asi jste z textu vydedukovali, že nemůžu říct, že by bylo Rift Apart tou nejlepší hrou široko daleko, ze které vám spadne čelist. Ale pokud bych hru přirovnával třeba k jídlu, je nový Ratchet & Clank poctivým biftekem. Sice všichni víme, jak chutná a ničím vás nepřekvapí, ale když se udělá poctivě, můžete ho s klidem servírovat i v té nejlepší restauraci. Rift Apart je jednoduše poctivou hrou, která prakticky nic nedělá špatně. Leccos by mohla ještě dotáhnout, především co se týče wow efektu a celkového scénáře, ale jinak? Máme před sebou hru, kterou si nemusí bát koupit člověk, který doma vychovává pubescentní děti, stejně jako se nemusí bát ji koupit pro děti samotné. Vůbec nepochybuju o tom, že někdo bude mít vůči hře řadu výtek… ale přesto ho bude bavit a ponoukat, aby hrál dál. Univerzálnější titul zřejmě na trhu nenajdete.

Ratchet & Clank: Rift Apart

Rift Apart je skvělou ukázkou, jak řemeslně bezchybně vyvíjet hry. Novému Ratchetovi nechybí duše, chybí mu možná jen zrnko odvahy, které by titul katapultovalo mezi ty nejlepší hry. Takhle jde "jen" o velmi, velmi dobrou záležitost, která prakticky v ničem nechybuje, ale zato vás také ničím nebude šokovat - tedy alespoň pokud nedržíte DualSense poprvé v ruce.

Horko těžko budete hledat krásnější hru
Bezchybná, plynulá akce
Absence načítání