Rainbow Six Extraction Recenze Recenze Rainbow Six Extraction, prvního překvapení roku 2022

Recenze Rainbow Six Extraction, prvního překvapení roku 2022 | Kapitola 3

19. 1. 2022 12:01 4

1. REACTGUJEM 2. HLAVNĚ NENÁPADNĚ 3. MÁLO CO VYTKNOUT

Taktická kooperativní střílečka Extraction vyrostla ze základů veleúspěšného Rainbow Six Siege. Dokáže dosavadní zkušenosti vývojářů přetavit v úspěch, nebo končí podobně nedotaženě jako nedávný Back 4 Blood?

ZPÁTKY DO AKCE

Zatím jsem hodně chválil, ani Extraction se ale bohužel nevyhlo nějakým těm přešlapům nebo nedostatkům. Netcode hry fungoval velmi solidně, při recenzování ale trochu haproval systém označování cílů, který někdy fungoval jen u některých členů týmu. Menší chybkou je to, že hráč, který omylem požádá o evakuaci z místa později nemůže zároveň pokynout k postupu z přechodové komory, což umí zdržet o pár drahocenných desítek vteřin. Správa týmů připojených hráčů je mírně chaotická a zasloužila by pár vylepšení, například nelze změnit lídra týmu, který volí další výsadky. Menší výhradu mám k množství lokací. Základních 12 sice stále navštěvujete v řadě obměn, minimálně jeden set navíc by ale stejně unesly, i kvůli tomu, že kromě zasněžené Aljašky nejsou příliš rozmanité.

Recenze Rainbow Six Extraction, prvního překvapení roku 2022

To už ale vyloženě pedantsky hledám chyby tam, kde jich je pomálu. Extraction totiž vedle zábavné hratelnosti a kooperace překvapuje i celkovou odladěností a bezproblémovým fungováním na konzoli Xbox Series X. Zřejmě v tomto ohledu maximálně těží z letitého ladění sourozeneckého Siege, ve výsledku z toho ale profitujeme především my, hráči zvyklí na rozbité a odbyté releasy.

Ve výsledku je tedy Tom Clancy’s Rainbow Six Extraction velmi odladěnou, napínavou a skutečně taktickou kooperativní zábavou s originální hratelností a velkou nabídkou velmi pestrého, neustále se měnícího obsahu. Systémy těžkopádného a opatrného pohybu i koncept operátorů, které je třeba střídat a počínáním v boji léčit, se ke hře naprosto perfektně hodí a plusové body tentokrát Ubisoft sklízí i za perfektní technický stav. Oproti zmiňovanému Back 4 Blood pak potěší i velmi solidní vyváženost obtížností. K dispozici jsou čtyři, zároveň se mírně mění i v závislosti na právě plněné misi. Hra umí být poměrně milosrdná, i neobyčejně brutální výzvou. Za neúspěch ale prakticky vždycky můžete jenom vy. Nebo váš neopatrný kamarád. A to je u podobného druhu her velmi důležité.

Pokud si předplácíte Game Pass a máte po ruce dva kamarády ochotné kooperovat, na nic nečekejte a hybaj stahovat! I na PlayStationu ale za svoje peníze dostanete slušný nášup zábavy, ostatně jen prvních zhruba deset hodin se budete učit a objevovat a pak vás čeká spousta hodin pilování a nové, namíchané výzvy. Už nyní navíc na rychlejší z nás čeká obří množství endgamového obsahu, do hodnocení logicky nemůžu zahrnout budoucí podporu ze strany vývojářů.

Inu, rok 2022 začíná příjemným překvapením.

Rainbow Six Extraction
Xbox Xbox Series X | S

Hned na začátek roku velké překvapení. Extraction je mimořádně zábavná, napínavá, chytrá, taktická a adrenalinová kooperativní zábava, která navíc netrpí na žádné větší technické nebo designové neduhy.

Skvělá a napínavá kooperativní hratelnost vyžadující taktiku a přemýšlení
Zajímavé, pestré a dynamické úkoly
Chytře navržený systém operátorů, sdílení zkušeností a obnovy života