Call of Duty: Modern Warfare 3 Recenze Recenze příběhové kampaně Call of Duty: Modern Warfare III, akce, která naplnila obavy

Recenze příběhové kampaně Call of Duty: Modern Warfare III, akce, která naplnila obavy

David Bernard

David Bernard

4. 11. 2023 21:00 10

Další podzim, další Call of Duty. Zajetá akční série letos přijíždí na rozvrzaném podvozku a neví, čím chce vlastně být. Snaha o vyvolání nostalgických vzpomínek se míjí účinkem a obavy i těch nejvěrnějších fanoušků se naplňují.

Co by to bylo za podzim bez Call of Duty. Extrémně silná herní značka, která má po celém světě miliony fanoušků, se letos vrací v podobě Modern Warfare III, přímého pokračování loňského dílu, který nasliboval hory doly, ale výsledek se nedostavil. V roce 2023 původně žádná nová iterace Call of Duty vyjít neměla. No jak sami vidíte, z plánu sešlo. Dojnou krávu je přeci potřeba využít na maximum. Fanoušci série se dělí na několik táborů. Jedni hru kupují kvůli příběhové kampani, zatímco další primárně z důvodu multiplayeru. No a pak jsou tu hráči jako já, kteří mají rádi kompletní balení - akční blockbusterovou jízdu ve formě frenetického příběhu a zábavnou hru pro více hráčů, u které se mohou rozčilovat klidně až do doby, než zase vyjde další díl. Kampaň letošního Modern Warfare III má ke kdysi skvělé zábavě na jeden či dva večery nicméně zatraceně daleko.

i Zdroj: Activision

Makarov je zpátky

Modern Warfare III navazuje na předchozí díl, na jehož konci došlo k návratu starého známého Vladimira Makarova. Podlého záporáka si můžete pamatovat z původních dílů Modern Warfare, tedy ještě z dob před restartem série. Musím uznat, že ačkoliv je zcela jasné, že se tvůrci snaží vyvolat pocity nostalgie, tak má Makarov stále co nabídnout. Po úprku z vězení se v letošním díle staví do čela tzv. Konni Group, ruské ultranacionalistické soukromé armády, s jejíž pomocí roztočí spirálu událostí, která ohrozí celý svět. Jasně, je to klišé, ale na to jsme přeci u Call of Duty zvyklí.

• Doporučená cena: 2 099 Kč (PSN)
  • Česká lokalizace: Není
  • Obtížnost: Nastavitelná (čtyři stupně)
  • Základní herní doba: cca 5 hodin (dle zvolené obtížnosti a průzkumu lokací)
  • Bude vás bavit: Pokud jste zarytý fanoušek série, nenecháte si ujít žádný díl a ke spokojenosti vám stačí průměr
  • Nebude vás bavit: Pokud očekáváte akční jízdu s dobrým příběhem

Problémem je nicméně fakt, že jste do víru dění vrženi naprosto po hlavě. Žádný pořádný úvod, žádná rekapitulace předchozích událostí. Tempo příběhu vás sice nenechá vydechnout, ale častokrát jsem se sám sebe ptal, na co to vlastně koukám. Makarov je stále stejně slizký a zákeřný a mise, ve kterých figuruje, patří k těm nejzajímavějším z celé kampaně. Ačkoliv se tvůrci snaží, kvalit kultovní úrovně “No Russian” z Modern Warfare 2 (2009) se bohužel nedočkáte. Otevřený konec, který se neúspěšně pokouší o vyvolání emocí, mne navíc naprosto zklamal. Dobré a zajímavé mise lze v případě Modern Warfare III spočítat na prstech jedné ruky. Největší vinu na tom nese formát, v jakém nám je tvůrci ze Sledgehammer Games servírují a já nedokážu pochopit, co je k jejich rozhodnutí vedlo.

Kdo se o to prosil?

Drtivá většina misí, kterých ve hře naleznete celkem čtrnáct, spadá pod tzv. “Open Combat” formát. Lineární akční jízda je pryč a vy se ocitáte v polootevřených lokacích, ve kterých na vás na každém rohu čeká bedna s vybavením. Ale co když chcete hrát pořádnou kampaň a ne Warzone? Máte smůlu. Úkoly typu “vyskoč padákem a znič tři helikoptéry” nevnímám jako něco originálního a působivého, to tedy rozhodně ne. Většina úrovní působí jako tutoriál k právě zmíněné Warzone či módu DMZ. Pouze s rozdílem toho, že místo reálných protihráčů bojujete s boty. Když se zamyslím nad důvodem, proč se vývojáři rozhodli pro tento přístup, napadá mne snad pouze propagace Warzone. Pokud to byl pokus o inovaci, rozhodně nevyšel.

Lineární akční jízda je pryč.

Jestliže se do kampaně pustíte normálním tempem, počítejte s herní dobou okolo pěti hodin. Samozřejmě závisí na zvolené obtížnosti, ale i přesto se příběh Modern Warfare III řadí k těm nejkratším v sérii. Když si k tomu přidáme opravdu vysokou cenovku samotné hry, nejednomu hráči se pravděpodobně zkřiví ústa v zasmušilý úšklebek. Již od oznámení letošního dílu spousta fanoušků poukazovala na skutečnost, že místo o plnohodnotnou hru by se mělo jednat o DLC k Modern Warfare II. Ve výsledku musím bohužel souhlasit, měli pravdu. Kampaň Modern Warfare III je předražený dodatek k minulému dílu a jasné dojení známé značky.

i Zdroj: David Bernard / Hrej.cz

Nic není tak horké, jak se uvaří

Modern Warfare III čelí v posledních dnech zdrcující kritice, a to jak z řad recenzentů, tak i youtuberů a hráčů. Prohlášení, že si hra zaslouží maximálně dva body z deseti berte s rezervou. Nic není tak horké, jak se uvaří. Během oněch zmíněných pěti hodin, které jsem v nové kampani strávil, jsem se i přes výše zmíněná negativa relativně slušně bavil. Největší podíl na tom mělo kvalitní zpracování střelby, které je pro sérii Call of Duty typické. Likvidace extremistů z Konni Group za pomoci všemožných zbraní je stále stejně zábavná a pokud si chcete dobře zastřílet, hra vám tento zážitek poskytne. Ocenil jsem také možnost hrát nejen za členy jednotky 141, ale také např. za Farah Karim či CIA agentku Kate Laswell. Postavy mají stále silné charisma a jejich zpracování v cutscénách můžeme řadit k současné technologické špičce.

i Zdroj: Activision

Pozitivně vnímám i možnost kradmého postupu hrou, což je pravděpodobně jediný bonus nového formátu misí. Během kampaně si můžete hrát na Johna Ramba, ale pokud se vám zachce, tak i na Jamese Bonda. Některé části kampaně sice opatrný stealth postup vyžadují, ale většinou je rozhodnutí na vás. Pochválit musím také rozmanitost prostředí, ve kterém se budete pohybovat. Podíváte do zasněžených lesů, hor, Verdansku, Londýna, na soukromý ostrov a dalších lokací.

Pochválit musím rozmanitost prostředí.

Audiovizuální zpracování je stále na velmi dobré úrovni. To stejné platí i pro optimalizaci. Celou kampaň Modern Warfare III jsem odehrál na konzoli PlayStation 5 a díky dostupnému 120 Hz módu pro podporované televize a monitory si nemohu na plynulost stěžovat. Na počítačích by měla být situace také v pořádku, soudit mohu nicméně pouze na základě multiplayerové betaverze, která proběhla minulý měsíc. Hratelnost a technický stav Modern Warfare III mohu s klidem v duši pochválit, s kvalitou příběhu je to bohužel horší.

i Zdroj: David Bernard / Hrej.cz

Na vlnách průměrnosti

Když v roce 2019 vyšel restart série Modern Warfare, myslel jsem si, že se blýská na lepší časy. Onen díl se mi trefil přímo do vkusu. Zábavná kampaň a velmi solidní multiplayer, oboje jsem dostal. Od té doby šlo opět všechno z kopce a každý následující díl byl o něco horší. Tento trend bohužel přetrvává a dokud se hráči nepostaví na odpor proti titulům šitým horkou jehlou, neočekávám, že se něco změní. Kampaň Modern Warfare III vypadá krásně, svižně se hýbe a střelba rozhodně žánru ostudu neudělá, ale to je asi tak vše. Příběh bez duše, slabý otevřený konec a nesmyslný formát misí posílají letošní díl do vod naprosté průměrnosti. Doufám, že příští týden vycházející multiplayerová složka situaci částečně zachrání. Do té doby musím pouze konstatovat, že oněch více jak 200 gigabajtů, které nové Call of Duty vyžaduje, můžete letos zaplnit mnohem lépe.

Call of Duty: Modern Warfare III - příběhová kampaň
Xbox Xbox Series X | S

Krátký, průměrný, uspěchaný. Přesně tak by se dal shrnout nový díl série Call of Duty - Modern Warfare III. Slabý, horkou jehlou ušitý příběh nedosahuje kvalit předešlých iterací značky. Nový formát misí je nezáživný, otravný a mdlý. Situaci částečně zachraňuje dobrá hratelnost, solidní vizuální stránka a rozmanité prostředí. To bohužel nestačí. Tvůrci by si měli dát alespoň roční pauzu. Tedy za předpokladu, že sérii chtějí vrátit zašlé jméno a ztracenou slávu.

Dobrý pocit ze střelby
Různorodost prostředí
Solidní vizuální stránka a technický stav