Recenze příběhové kampaně Call of Duty: Modern Warfare 2 - Infinity Ward to opět dokázali
Recenze Recenze příběhové kampaně Call of Duty: Modern Warfare 2 - Infinity Ward to opět dokázali

Recenze příběhové kampaně Call of Duty: Modern Warfare 2 - Infinity Ward to opět dokázali | Kapitola 2

Radek Raudenský

Radek Raudenský

21. 10. 2022 18:00 2

1. ADRENALINOVÁ BOMBA 2. PROCESTUJ CELÝ SVĚT 3. CRAFTING?!

Když Call of Duty po roční pauze přineslo v roce 2019 příběhovou kampaň, asi málokdo čekal, jak akční a intenzivní zážitek dokáže studio Infinity Ward vytvořit. Vedle dynamického a tradičně špičkového multiplayeru a úplně nového enginu se před námi zjevil příběh, který by se klidně dal rozstříhat a vhodit na plátna kin, přičemž hráčům v hlavě asi nejvíce utkvěla stealthová mise, ve které jsme zasahovali v domovech teroristů.

PROCESTUJ CELÝ SVĚT

Vzhledem k tématu hry, kdy pronásledujete úhlavního nepřítele a nebezpečný náklad po celém světě, se také neustále mění prostředí misí. To se mi opravdu líbí – je úplně jasné, že se všechny lokace budou muset někde zrecyklovat, avšak kampaň z  pestrosti těží maximálně. Infinity Ward se nesnaží lokace těžit až na dřeň a během misí, které trvají několik desítek minut, vás přehazují sem a tam. Jednou je to uzavřená oblast v noci, kde bez nočního vidění vidíte akorát kulový, podruhé se vydáte na propracovaný a polootevřený ostrov, kde se plížíte v trávě a s odstřelovací puškou tiše prokousáváte až do hlavní báze, potřetí vás zase čeká výprava na ropnou plošinu v otevřeném moři. Je nutno připomenout, že letošní díl ve většině sází především na taktický postup a v 90 % případů vám hra dá pušku s tlumičem, kromě jedné mise se tak nesetkáte s bezmyšlenkovitým pobíjení hord nepřátel.

Voda byla mimochodem velkým tématem před vydáním, ale nečekejte zázraky. Fyzika je sice o něco lepší a průhlednost vody je opravdu efektní, jde ale spíše o evoluci, než revoluci. Revoluce Call of Duty přijde až v dalších misích, a to mechanismem, který jsem rozhodně nečekal. Kde naopak musím vývojáře opět pochválit je sound design, hra má opět skvěle zpracované zvuky zbraní či explozí.

Ještě před tím ale musím zmínit dvě protikladné mise. První se inspirovala u staršího Modern Warfare 3 a zatímco v Modern Warfare z roku 2019 byla nejdiskutovanější noční zásahovka, osobně mě v letošním pokračování nejvíce zaujala mise s AC-130. V roli operátora zbraňového systému totiž poskytujete leteckou podporu svému týmu, přičemž tato část je zpracována naprosto perfektně. Komunikace s pozemní jednotkou, skenování okolí a volba mezi jednotlivými typy zbraní mě neskutečně nadchnula.

Ještě před velkým zvratem v příběhu vás ale naopak čeká mise, u které jsem si chtěl vyškrábat oči z důlku. Z určitého důvodu se vaše jednotka vydá přepadnout konvoj s důležitou osobou, vývojáři se ale z neznámého důvodu rozhodli ze střílečky udělat variaci Subway Surfer. Aby se hráč dostal do čela konvoje, musí najít náhodné nepřátelské auto, vystřílet jeho posádku, akčně na něj naskočit a převzít řízení. Jenže vozidlo má určité zdraví, takže jej musíte pravidelně obměňovat. Nepřeháním, když řeknu, že tímto způsobem musíte vystřílet, naskočit a ukrást třeba deset a více aut. K tomu všemu před vás hra postaví třeba nepřátelský vůz, který rozsévá miny, a vy se jim tak musíte vyhýbat. Stejně tak se musíte vyhnout nadílce z auta s raketometem nebo palbě obrněného APC, které nestřílí jako normální APC, ale nejdříve si zamíří a po pár sekundách vystřelí dávku v jedné linii. Celá sekvence trvá dobrých dvacet minut a konvoj musel mít délku několika kilometrů, když vezmu v potaz, kolikrát jsem přeskakoval, uhýbal nebo předjížděl.