Polda 7 Recenze Recenze Polda 7, příjemného závanu starých českých adventurních časů

Recenze Polda 7, příjemného závanu starých českých adventurních časů

Martin Synek

Martin Synek

15. 4. 2022 09:00 1

1. CHCEŠ KEŠ? 2. HUMORY Z KOMORY 3. TRUMPETA, VEDRO, A TI DALŠÍ

Česká point and click adventurní série Polda se po letech opět vrací na scénu, a s ní i její hlavní tvář v podobě ztřeštěného Pankráce. Jeho nové dobrodružství nemělo na růžích ustláno, ale fanoušci dokázali otočit nepřízeň osudu a výrazně pomohli tvůrcům s dokončením jejich projektu. Má ještě poněkud vyčpělý žánr humorných klikacích adventur čím zaujmout nebo jde pouze o závan nostalgie? Následující odstavce by vám všem na tyto otázky měly odpovědět.

Osobně mám sérii Polda od českého studia Zima Software velmi rád a za kvalitativní vrchol práce na této sérii považuji čtvrtý díl z roku 2002, který jsem si tehdy hodně užil. Nicméně dnes jsme o dvacet let dál a pominu-li pátý a šestý díl, o které jsem prakticky pouze zavadil, mnoho se toho od čtyřky nezměnilo. Pravdou je, že žánr klikacích adventur je velmi specifický, ale z mého pohledu ustrnul právě někdy okolo přelomu tisíciletí. Přesto přese všechno jsem velmi rád za to, že mohu u návratu Pankráce být a po letech se znova vrhnout do jeho nového dobrodružství.

• Doporučená cena: 699 Kč
  • Česká lokalizace: Ano, jde o českou hru! Angličtina ale chybí
  • Znovuhratelnost: Jakmile jednou dohrajete, nemáte důvod hru zapínat znova
  • Proč koupit: Protože na vás dýchne atmosféra starých adventurních časů a je to přece Polda

Všichni, kteří situaci kolem sedmého Poldy sledovali, jistě vědí, jakým způsobem hra vznikala a že nejen v našich luzích a hájích má značka stále velmi početnou komunitu fanoušků. Ta nenechala tvůrce na holičkách a pomocí crowdfundingové kampaně prostřednictvím platformy HitHit zafinancovala část vývoje a pomohla tak zrealizovat Zima Software projekt, který na stole údajně ležel již od roku 2015. Společně s manželkou jsme s Poldou strávili nějakých šestnáct hodin, což stačilo k tomu, abychom se prokousali celým hlavním příběhem, který je standardně poldovsky praštěný.

Loď beze stopy zmizí, stejně jako šaty všech zúčastněných.

Na začátku hry Pankráce vyruší při sledování filmu Honzy Rambouska zprávy, ve kterých Jarda Klátil ukazuje tajemné přistání mimozemské lodi na stadionu ve Wembley, kde v té době probíhalo setkání příznivců Aštara Šerana. Loď poté beze stopy zmizí, stejně jako šaty všech zúčastněných. Do toho všeho se ještě ukáže zlověstný Dort Vedro a koloběh šílených událostí může začít. Pankrác je kontaktován výrobcem letadel Jumbem, který chce, aby vyšetřil tuto prapodivnou událost a také mu vysvětlí, proč si vybral právě jeho.

Není nutné připomínat, že se poté hráč stane svědkem nejrůznějších situací, které z valné většiny svým chováním sám Pankrác způsobí. Zpočátku jasný případ se v průběhu hraní několikrát otočí doslova o stoosmdesát stupňů. Najednou společně s Pankrácem zjišťujete, že za vším je něco víc, nitky vedou až do oblasti mezinárodních zájmů a zapojeni budou krom nejrůznějších světových jmen i nejvlivnější politici světa v čele s Rolandem Trumpetou, vizionářem Mlaskem či našim Hrabišem. Tvůrci zde nasazují těžký kalibr a parodují všechno a všechny. Bohužel ne vždy se jim to ale daří.