Pokémon Scarlet & Violet Recenze Recenze - Pokémon Scarlet jsou výborní Pokémoni se spoustou velkých “ale”

Recenze - Pokémon Scarlet jsou výborní Pokémoni se spoustou velkých “ale” | Kapitola 3

28. 11. 2022 14:05 2

1. DOPISY Z PALDEY 2. DO ZBRANĚ 3. ZE STARÉHO ŽELEZA

Po krátké pauze v podobě remaků a přelomového pokračování z otevřeného světa se značka Pokémon vrací s novou, devátou generací. Pokémon Scarlet & Violet s sebou od vydání nesou pověst extrémně nedotaženého titulu. Oprávněně?

Asi nejčastěji probíraným prvkem nových Pokémonů je chtě nechtě jejich technický stav. Nebudu chodit kolem horké kaše, Scarlet & Violet ukazují, že už je hardware Switche hodně dýchavičný a s ambicemi otevřeného světa si dokáže poradit jen velmi obtížně. Na verzi Lite nakonec hra nevypadá vyloženě odpudivě, a některé dílčí věci jsou naopak překvapivě detailní (textury oblečení, interiéry, modely postav, některé cutscény). Prázdný a rozmazaný svět jsem už zmiňoval, doplním například úsměvně kostrbaté animace všeho co se nenachází v bezprostřední blízkosti, nebo rychle doskakující Pokémony a vegetaci v případě rychlejšího pohybu.

Recenze - Pokémon Scarlet jsou výborní Pokémoni se spoustou velkých “ale”
i Zdroj: Tadeáš Pepř / Hrej.cz

Největším problémem je pak framerate, který je vyloženě katastrofální. Postupem hraní je situace stále horší, doporučuji tedy pravidelně restartovat. Vyložený pád mě potkal sice jen jednou, na druhou stranu jsem se ale vytrvale potýkal s problikáváním nasvětlení scény, kamera se propadala pod model světa, v animacích se objevovaly parazitní pokébally, při speciálních Tera raidech občas hra neregistrovala použitý útok, nebo ho zaznamenala až s velkým zpožděním, a tak dále. Scarlet & Violet provází spousta problémů, a špičkou ledovce je i podivně neergonomické ovládání mounta v podobě legendárního Pokémona, v jehož sedle nikdy nevíte, jestli další krok bude fungovat, nebo se zaseknete někde na skále.

Z hlediska soundtracku mi přitom hra přišla o něco zajímavější než dříve, i když to stále není žádná sláva. Samotné ozvučení je nicméně pořád prudce zastaralé a absence dabingu alespoň ve stěžejních cutscénách už je v roce 2022 spíše k pláči. Fajn je alespoň možnost ještě o něco podrobněji upravovat hlavního hrdinu.

Například oproti Sword & Shield jde o výrazný krok kupředu

Ještě jednou vypíchnu, že je Scarlet & Violet generací dvou tváří. Tou jednou je perfektně vyladěná formule Pokémon, s extrémně zábavným hledáním, chytáním, trénováním a následným využíváním obří sbírky roztodivných příšerek. V textu jsem se navíc zatím ani neotřel třeba o novou možnost vyrábět sendviče, která mě bavila rozhodně víc, než dřívější curry nebo pečení poffinů. Na druhé straně je ale rozpačitý přechod k otevřenému světu, řada designových chybek, ústupků a především příšerné technické zpracování. Nemyslím si, že je oprávněná tvrdá kritika nazývající Scarlet & Violet nejhoršími Pokémony všech dob. Například oproti Sword & Shield jde o výrazný krok kupředu. Přelomové Legends: Arceus nám ale ukázaly, že by to mohlo být ještě o mnoho lepší. Třeba se ještě v deváté generaci dočkáme nějaké ultimátní verze pro novější hardware.

Pokémon Scarlet & Violet

Noví Pokémoni mají velmi silné i velmi slabé stránky. Z hlediska hratelnost nadchnou nováčky i fanoušky a nabízejí ohromné množství pestrého obsahu. Zamrzí ale nepříliš domyšlený otevřený svět, pár kroků zpátky oproti Legends: Arceus nebo zoufalý technický stav.

Stále k dokonalosti vypilovaná hratelnost chytání, tréninku a soubojů
Nový mechanismus terastralizace funguje obstojně
Nápadité bitvy s ostatními trenéry, překvapení, zvraty