Pokémon Scarlet & Violet Recenze Recenze - Pokémon Scarlet jsou výborní Pokémoni se spoustou velkých “ale”

Recenze - Pokémon Scarlet jsou výborní Pokémoni se spoustou velkých “ale” | Kapitola 2

28. 11. 2022 14:05 2

1. DOPISY Z PALDEY 2. DO ZBRANĚ 3. ZE STARÉHO ŽELEZA

Po krátké pauze v podobě remaků a přelomového pokračování z otevřeného světa se značka Pokémon vrací s novou, devátou generací. Pokémon Scarlet & Violet s sebou od vydání nesou pověst extrémně nedotaženého titulu. Oprávněně?

Zatím možná z textu cítíte, že je Pokémon Scarlet úplná katastrofa. Tak to ale rozhodně není, jen jsem chtěl hned na úvod popustit uzdu negativním emocím a vypíchnout ty nejzásadnější designové chyby. Jinak totiž stále platí to, co jsem zmiňoval na samém začátku. Hratelnost Pokémon má svou unikátní působivost a ani nová generace na tom nic nemění. Ve světě se můžete věnovat klasickému putování za sedmi odznaky v tělocvičnách s následným lítým bojem o titul šampiona. Čeká na vás ale také dobrodružné putování za tajemnými léčivými bylinami a separátní konflikt s místní zločineckou organizací Star. Všechny tři zápletky pak ústí do společného finále, které vysvětlí, proč je nový region Paldea unikátní.

Recenze - Pokémon Scarlet jsou výborní Pokémoni se spoustou velkých “ale”
i Zdroj: Tadeáš Pepř / Hrej.cz

Primárně tak můžu vypíchnout, že jsou zas Pokémoni doslova po okraj nabití zajímavým a pestrým obsahem. Stále platí, že obtížnostně jsou pokémoni přístupnější než některé starší tituly, konkrétní souboje ale umí překvapit zajímavými nápady nebo složením týmů. Přispívá tomu i nové regionální ozvláštnění v podobě takzvané Terastralizace. Ta umí pomocí speciálního krystalu zvýraznit typovou sílu Pokémona, případně jí úplně změnit. I když mi novinka na začátku připadala vlastně dost zbytečná a implementovaná jen aby bylo co napsat na přebal, postupem času jsem jí přišel na chuť.

Je sice škoda, že proměna přijde vždy velmi očekávatelně na samém konci bossfightu, umožňuje ale AI nepřátelům velmi zajímavé kombinace eliminující zažité silné a slabé stránky. Jako příklad uvedu hned zkraje hry Sudowooda přeměněného v travní typ, který velmi efektivně vykrývá jednoho ze startovních Pokémonů. Nejde o vyložený gamechanger, čas od času ale tera zajímavě zpestří boj, a jsem si jistý, že v kompetitivním hraní už o malou revoluci půjde.

ZPÁTKY DO LAVIC

Ústředí hry tvoří pokémoní univerzita, na které protagonista studuje. V rámci školy se můžete seznamovat s jinými postavami a především navštěvovat hodiny, které slouží v podstatě jako tutorial představující některé základní prvky série. Za odchození hodin a splnění pololetních i závěrečných testů získáte Exp. Candy se zkušenostmi zdarma, což se v úvodních fázích hry rozhodně hodí.

Trochu slabší jsou speciální výzvy bránící v tělocvičnových bitvách. Až na výjimky jde o dost primitivní a zdlouhavé úkoly postavené na minihrách nebo běhání sem a tam. Samotné trenérské výzvy jsou ale nápadité a především Scarlet & Violet nabízí ve všech částech hry až překvapivě pestré a zajímavé postavy. Příjemně mě překvapil i samotný konec, který nabízí hned několik pořádně výživných bitev, tak trochu měnících pravidla hry. Výhrady mám k úvodnímu dobývání kempů v rámci příběhů týmu Star, ve kterém zužitkujete novou možnost vysílat pokémony do automatických bitev. Na automatické poražení třiceti nepřátel máte ale obrovské množství času a jde o až dětinsky jednoduchou výzvu. O to příjemnější je, že samotné boje s šéfy oddílů patří k vůbec nejužším ve hře.

Obecně je tak začátek deváté generace jednou z nejvýpravnějších záležitostí v historii značky, a i když bych mohl mít výhrady třeba k trochu bizarnímu designu některých nových Pokémonů (automobilovému Revavroomovi nebo absurdnímu Orthwormovi jsem prostě na chuť nepřišel), má i letitým fanouškům rozhodně co nabídnout. Navíc díky pestrosti divoké fauny, představující vyvážený mix všech předchozích generací prakticky nepocítíte, že opět došlo k malému Dexitu. Tedy že ve hře opět není dostupných všech více než 1000 existujících Pokémonů. Naopak jsme se po několika generacích konečně dočkali nových evolucí starších Pokémonů, například patřičně dramatického Annihilape jako třetí fázi klasického Mankey.