Pokémon Brilliant Diamond and Shining Pearl Recenze Recenze Pokémon Brilliant Diamond, nostalgického návratu do roku 2006

Recenze Pokémon Brilliant Diamond, nostalgického návratu do roku 2006 | Kapitola 3

24. 11. 2021 13:59 4

1. PO PATNÁCTI LETECH 2. GEODUDE POOSMDESÁTÉ A NEVYVÁŽENÁ OBTÍŽNOST 3. PÁR NOVINEK STAČÍ MÍT

Po generační odmlce zase přichází remaky starších Pokémonů. Tentokrát je na řadě čtvrtá generace s Diamond a Pearl, která ve své době ukazovala možnosti konzole Nintendo DS. Jak se jí daří bez sestavy dvou displejů?

POKLADY POD ZEMÍ

Jednou z nejproklamovanějších novinek remaků Diamond a Pearl byly inovované systémy podzemí, které se nově nazývají Grand Underground. Po pár získaných odznacích dostanete možnost prokopat se do podzemí, kde můžete ve stěnách nalézat poklady a ve speciálních komnatách se setkávat se silnými Pokémony, které často na povrchu nepotkáte. Jako kratochvíle nebo příjemná možnost, jak rychle vytrénovat vlastní tým je to fajn zpestření. Jen jsem měl problém s trochu podivně nastavenými pravděpodobnostmi chycení zdejších Pokémonů. I na téměř mrtvého Budewa totiž můžete vyházet celý batoh Ultra Ballů a stále hrozí, že se chytit nenechá. Možná jde o prevenci toho, abyste jednoduše a levně přicházeli k vylevelovaným Pokémonům, smysl to ale moc nedává. Bonusem je možnost získat některé fosilní Pokémony, i s tím ale o vyložený game changer nejde.

Do hry se také vrací modernizovaná verze Contestů. Věřím, že pro spoustu hráčů půjde o návrat oblíbeného prvku, mně ale už v původních hrách připadaly značně nezábavné a i v tomto případě se nic moc nemění. Na lepení samolepek na pokébally a rytmickém mačkání tlačítek mi prostě nepřijde nic atraktivního a vaření placek Poffins mě vyloženě iritovalo, tyto možnosti ale ve hře nechybí. Snad jen škoda, že u vaření z neznámého důvodu neexistuje možnost ovládat hru dotykovým ovládáním (jako na DS) a musíte kroutit analogovou páčkou.

Právě ovládání muselo projít oproti původním hrám zásadní proměnou, Switch totiž nemůže využívat vymoženosti v podobě druhého displeje. Hodinky Pokétch jsou tak nově ukryty pod tlačítkem RB a v několika režimech jimi můžete částečně nebo úplně překrývat obrazovku. Například běhání je nově mapováno na maximální sklon analogové páčky, což hraní značně ulehčuje. Pokud chcete pomalu chodit, stále můžete přes D-pad, moc důvodů pro to ale neexistuje. Ovládání byciklu je pak trochu kostrbaté, na druhou stranu ale v Sinnoh nehraje moc zásadní roli. Za tento přechod do roku 2021 tedy jasný palec nahoru

-
-

Záverěm zmíním ještě přepracovaný systém trejdování. Ze hry oproti roku 2006 bohužel zmizela příjemná funkce Global Trade Station, kde jste mohli velmi jednoduše měnit konkrétní Pokémony na základě nabídky a poptávky. V Brilliant a Shining je zatím připraven alespoň základ pro Global Wonder Station, který zřejmě umožní náhodné výměny s náhodnými hráči, zatím jste ale odkázáni na globální nebo lokální místnosti, kde se potkáváte s trenéry z celého světa. To samozřejmě konkrétnímu tradingu nezabrání, alespoň jsem díky této nutnosti poprvé v životě vyzkoušel možnosti subredditu r/pokemontrades a zjistil, že promyšlený komunitní trh funguje báječně. Původní koncept náhodného setkání hráčů v instancích ale považuji za hodně neelegantní řešení.  S partičkou Japonců, které jsem takto potkal, se mi nepovedlo nikdy uzavřít žádný trade. Pro to je prostě klíčová komunikace a jednání, případně předem dané podmínky směny.

VELKÁ HLAVA, VELKÉ NEŠTĚSTÍ

Zbývá nám poslední prvek remaků, a to je kritizovaná grafika. Těsně před vydáním mi stížnosti na stylizaci přišly směšné, během hraní jsem ale zásadně změnil názor. Prostředí, efekty nebo modely Pokémonů jsou skvělé, upravené postavičky s obřími hlavami jsou ale příšerné. Obzvlášť v cutscénách, kde spolu hovoří o poměrně vážných věcech klíčové postavy a záporáci, působí takový styl připomínající (pro mě nepochopitelně odporné) Funko Pop figurky opravdu nepatřičně. O to horší je, že se v soubojích grafika přepne do moderní podoby známé ze Sword a Shield, kde postavy vypadají mnohem stylověji a uvěřitelněji. Kromě toho ale grafice není moc co vytýkat. Například efekty západů slunce, padajícího listí nebo vodní hladiny jsou naprosto boží a Sinnoh působí díky citlivému přepracování velmi kouzelným dojmem.

Jde stále o neuvěřitelně zábavné RPG ze zlaté éry značky Pokémon

Zatím jsem hru dost ostře kritizoval a i na závěr musím uznat, že nejde o ten nejpovedenější remake. Některé úpravy jsou spíše ke škodě, do jiných zaprášených systémů bych naopak autorům doporučoval sáhnout mnohem razantněji a hru přizpůsobit dnešní době. Zatím jsem ale pomíjel jeden veledůležitý fakt. Že jde stále o neuvěřitelně zábavné RPG ze zlaté éry značky Pokémon, které nabízí obrovskou porci obsahu, která vás zabaví na desítky hodin. To se v remaku nemění, a i když některé novoty nejsou vyřešené úplně špatně, jde o tuze zábavnou a návykovou hru, která navíc v endgame přináší slušnou výzvu.

Pro nováčky nebo hráče, kteří nehledají výzvu může jít o ideální záležitost. Fanoušci budou zcela jistě remcat nad nízkou obtížností, stačí ale vytrvat do závěrečných fází a dostanou překvapivě dobře navrženou výzvu. Tak jako tak pak dostanou krásný nostalgický výlet do Sinnoh. Škoda jen některých přešlapů.

Pokémon Brilliant Diamond
Nintendo Switch icon Switch

Remaky Diamond a Pearl trpí některými špatnými rozhodnutími, lpěním na zastaralých mechanismech, extrémně nevyváženou obtížností a nešťastně zvolenou grafickou stylizací. Jinak jde ale o velmi slušnou vzpomínku na fantastickou éru Pokémonů s pár příjemnými inovacemi.

Stále velmi návyková a zábavná hratelnost
Obří nabídka obsahu
Až na postavy pěkná, pestrobarevná grafika