Pokémon Brilliant Diamond and Shining Pearl Recenze Recenze Pokémon Brilliant Diamond, nostalgického návratu do roku 2006

Recenze Pokémon Brilliant Diamond, nostalgického návratu do roku 2006

24. 11. 2021 13:59 4

1. PO PATNÁCTI LETECH 2. GEODUDE POOSMDESÁTÉ A NEVYVÁŽENÁ OBTÍŽNOST 3. PÁR NOVINEK STAČÍ MÍT

Po generační odmlce zase přichází remaky starších Pokémonů. Tentokrát je na řadě čtvrtá generace s Diamond a Pearl, která ve své době ukazovala možnosti konzole Nintendo DS. Jak se jí daří bez sestavy dvou displejů?

Nejsem si jistý, jestli to tak mají všichni fanoušci Pokémonů, mám ale takové tušení, že každý považuje za nejlepší generaci tu, se kterou se do Pokémonů poprvé zamilovali. Možná proto někteří nejzkušenější hráči nedají dopustit na původních 151 příšerek, jiní zbožňují delegaci z Hoenn a možná proto spousta fanoušků nedokáže přijít na chuť nejnovější generaci. A to i přes to, že z oficiální ankety o nejoblíbenějšího Pokémona vyšel vítězně relativně nový Greninja.

Říkám to především proto, že pro mě je tou generací právě čtvrtá, která přišla v roce 2006 s Diamond and Pearl. I když jsem už dříve koketoval s Leaf Green, právě Diamond na vyžebraném Nintendu DS byl hrou, která mě doslova uchvátila a zapříčinila, že jsem se do Pokémonů pořádně zamiloval. I když jsem později trávil hodně času u Heart Gold, Black, X nebo Sword, na první expedici po regionu Sinnoh dodnes vzpomínám v nejlepším, jeho Pokémoni dodnes patří k mým nejoblíbenějším.

• Doporučená cena: 1398 Korun
  • Česká lokalizace: Ne
  • Základní herní doba: Zhruba 20 hodin do titulků
  • Počet pokémonů: 493, někteří jsou exkluzivní pro jednotlivé verze a je třeba trade
  • Můj starter: Turtwig!
  • Nejstylovější Pokémoni čtvrté generace: Torterra, Staraptor, Pachirisu, Rhyperior, Garchomp
  • Odměny za věrnost: Pokud hra v paměti Switche objeví uložené hry ze Sword/Shield, čeká na vás ve městě Floaroma Jirachi, se savy z Let's Go zase Mew

Na remaky Brilliant a Shining jsem se tedy logicky těšil asi nejvíc ze všech her série. Konečně se vrací něco, co jsem velmi důvěrně znal a miloval v původní podobě. Povedlo se navázat na úspěšný trend remaků, nebo historicky první hra z core série nevyvíjená původním studiem Game Freak dělá svému odkazu ostudu?

ZPÁTKY DO SINNOH

Podobně jako předchozí remaky i Brilliant (a Shining) v podstatě přenášejí obsah starších her do plus mínus současného kabátku aktuální generace Pokémonů, tedy Sword a Shield. V tomto případě to neplatí úplně stoprocentně, poprvé se totiž ve hrách neobjevují stvoření z “budoucnosti”, tedy z následujících generací, a navíc je grafické zpracování hry jakýmsi hybridem mezi původní a současnou podobou série.

Premisa se ale samozřejmě nemění. Hráč se zhostí role začínajícího trenéra Pokémonů, který musí putovat světem, chytat, budovat a trénovat svůj šestičlenný tým příšerek, porážet elitní trenéry v jednotlivých gymech, získávat tak odznaky a dostat se do Pokémon League, ve které musí porazit pětici nejelitnějších trenérů. Po cestě mu pak klacky pod nohy hází organizace Team Galactic, která chce zničit svět skrze zneužití legendárních Pokémonů. Zápletka zůstává identická a je věrná původním hrám, chybí tedy i rozšiřující příběhy vedlejších postav z vylepšené verze Platinum. To ale nijak vážně nevadí, pokud za Pokémony jdete kvůli zápletkám, dostanete jednu z těch zajímavějších, opřenou o celkem originální mytologii řešící principy náboženství, božstev, stvoření světa a existence prostoru i toku času. Úsměvné je, že i tento remake slouží jako jakési krásné svědectví tehdejší doby, jeden z prvních náhodných kolemjdoucích, které ve hře potkáte, totiž zasněně pronese „dnes už je možné spojovat se bezdrátově, to je neuvěřitelné“, čímž naráží na tehdy mírně revoluční možnost připojit Nintendo DS k wifi síti.

Pokud jste se v Sinnoh orientovali i poslepu, nic zásadního se nemění.