Overwatch 2 Recenze Recenze Overwatch 2 Invasion DLC - prvního příběhového přídavku

Recenze Overwatch 2 Invasion DLC - prvního příběhového přídavku | Kapitola 2

Lukáš Černohorský

Lukáš Černohorský

3. 9. 2023 18:00

1. Okleštěná verze slibů 2. Klady a zápory

Overwatch se konečně po mnoha letech od spuštění původní hry dočkal příběhového režimu. Ten nicméně dorazil v poněkud omezené podobě oproti původním slibům a není zrovna nejlevnější. Jaká je tedy zábava jej hrát a jaký je ten poměr ceny a výkonu?

Nejprve klady

Když jsem se do misí zakousl, tak mě na několik sekund opustil onen ublížený hořký pocit, že se vysněné kampaně nedočkám. Filmečky jsou totiž parádní, dlouhé, a navozují přesně takový pocit, jaký jsem si přál. Jsme hrdinové Overwatche na základně v Gibraltaru a vyslyšíme volání o pomoc z celého světa! K filmečkům se bohužel ještě vrátím i v té negativní části recenze, ale zatím ještě dodám, že jsou skvěle napsané a fantasticky nadabované.

Hned se pouštím do akce a vybírám si jednoho z několika hrdinů. Tady přichází trošku rozčarování, protože z třiceti osmi hrdinů si mohu vybrat pouhou hrstku. Po chvíli rozmýšlení beru svého oblíbence a vlastně kývu hlavou, že to po stránce loru a vlastně i po herní stránce dává smysl. Režim však není dočista singleplayer a mohou se k vám připojit další tři hráči.

Jedná se tedy o klasický PvE režim jako v případě eventů, například na Halloween. Pokud ale hra po chvíli hledání uzná, že to trvá příliš dlouho, pustí vás přeci jen do singleplayer varianty, kde se ostatních hrdinů chopí umělá inteligence. Hratelnosti snad není co vytýkat. Pocit ze střelby (nebo máchání kladivem) je skvělý, tak jako v ostatních režimech ve hře. Pohyb je plynulý a akce je přesně taková, jakou jsem chtěl. Omnicové od vás dostanou na frak!

„Rally to me!“

A teď ty zápory

Bohužel tím celkový výčet kladů končí a je potřeba se věnovat i té druhé stránce. Mise jsou krátké a déle než půl hodiny vám nezaberou. Mají čtyři obtížnosti, přičemž na druhou z nich nebyl žádný problém projít misí jako nůž máslem. Při vyšších obtížnostech bude záležet, s kým mise absolvujete. A na poslední „legendární“ obtížnost se jedná o skutečný test vašich hráčských schopností.

Checkpoint v jedné misi můžete opakovat na tři pokusy a pak je bohužel nutné misi odehrát od začátku. Ale vzhledem k celkové době se nejedná o žádnou tragédii. Přesto se ale jedná o zábavu na jeden večer, protože maximálně po dvou hodinách máte hotovo. Ačkoliv filmečky jsou skvělé, tak si dovolím rýpnout, že jsou mnohdy delší než některé akční pasáže. Nicméně mi to opět připomnělo, že bych rád bych viděl celovečerní film z tohoto univerza.

Recenze Overwatch 2 Invasion DLC - prvního příběhového přídavku
i Zdroj: Lukáš Černohorský / Hrej.cz

Dohráno… a co dál?

Když jsem tak moc chtěl PvE režim, tak jsem si představoval trošku něco jiného. Nemohu neříct, že když úvodní filmeček začal hrát, tak jsem měl radost jako malé dítě, že jsem se konečně dočkal. Overwatch a jeho svět by si safra zasloužil dlouhou příběhovou kampaň. To univerzum si to prostě zaslouží a tvůrci mají skutečně obrovskou šanci, jak potěšit fanoušky - a rozhodně z hlediska loru mají kde čerpat. Bohužel je tohle jen malinká náplast v podobně krátkých misí, které dostaneme dávkované postupně v dlouhých sezónách.

Jakkoliv je příběh vyprávěný v misích poutavý, bude díky tomuto nechutně rozkouskovaný. Navíc pro někoho bude těžké skousnout i poměrně velkou cenovku v podobě 15 euro za tři mise. Nejsem si zcela jistý, jestli se Invaze vůči této cenovce dokáží obhájit. A to i přes to, že mě příběh bavil a filmečky jsem si vyloženě užíval. Ale jak se říká – „za hodně peněz málo muziky“. Tak snad to v další sezóně dopadne podstatně lépe. Overwatch by si to opravdu zasloužil.

Overwatch 2 Invasion DLC
Xbox Xbox Series X | S

Ačkoliv PvP režim Overwatch 2 je stále zábavný a hraje ho pořád mnoho fanoušků, současný PvE přídavek je bohužel jen malinkatá (a ne zrovna levná) náplast na to, co bylo původně slíbeno a co jsme si všichni přáli. Snad to v další sezóně bude lepší a tohle byl pouze testovací pokus.

Konečně PvE režim
Filmečky a dabing
Krátká herní doba