Nintendo Switch Sports Recenze Recenze Nintendo Switch Sports, hry, která z vás atleta neudělá

Recenze Nintendo Switch Sports, hry, která z vás atleta neudělá | Kapitola 2

23. 5. 2022 20:45 1

1. NÁPAD, KTERÝ TU UŽ JEDNOU BYL 2. PRAVIDLA PLATÍ PRO VŠECHNY 3. RAZ, DVA, ŠEST! (SEDM?)

Pamatujete na Wii Sports? I kdyby ne, i kdybyste je nikdy nehráli, pravděpodobně víte o nějaké pohybové hře pro Nintendo Wii, která se ve své době prodávala jako housky na krámě a znamenala tak trochu revoluci ve vnímání her tehdejší doby. Možnosti Wii těžilo Wii Sports na maximum, a tak pro spoustu hráčů zůstaly právě Sports určitým etalonem toho, jak hraní na této konzoli vypadalo. Však se také prodalo 83 milionů kopií a tahle sportovní hra výrazně pomohla k tomu, že se Wii zapsala do historie jako jedna z neprodávanějších platforem vůbec. Jak ale na tenhle mega úspěch navázat o šestnáct let později?

Stejně jako třeba launchové 1-2 Switch, Switch Sports budou sloužit jako nárazová zábava u obrazovky, pokud vám do domu dorazí nějaká návštěva a vy si budete chtít večer nějakým způsobem okořenit. Jakkoliv je v názvu Sport, zapomeňte také na to, že byste se zdejším sportováním dostali do formy. Tohle není Ring Fit Adventure, u kterého se i zapotíte, jakoukoliv aktivitu z recenzované hry zvládnete i v sedě za předpokladu, že máte alespoň jednu ruku volnou a dokážete s ní máchat v rozsahu 180 stupňů.

V doslovném překladu je Switch Sports souborem quick time eventů. Každé sportovná klání bez výjimky je sledem událostí, které vyžadují rychlou reakci

Popisovat dílčí hry bude relativně složité (jakkoliv samotnou exekuci zvládne i cvičená opice), ale obrázek si někteří z vás mohou udělat i na základě předchozích zkušeností. Tři disciplíny totiž slaví comeback z předchozích her, jmenovitě ikonický tenis a bowling z Wii Sports a šerm z Wii Sports Resort. Z celkové šestice sportů tak zbývá vyjmenovat premiérovou druhou polovinu, do níž spadá badminton, volejbal a fotbal.

Kdybych chtěl dělat nějaké rozdíly mezi novými a starými disciplínami, obecně vzato se dá asi říct, že novou trojici se autoři snažili alespoň nějak vyšperkovat. Povíme si později, nakolik byly jejich snahy úspěšné nebo naopak zbytečné, už teď ale můžu předestřít, že jsou beztak všechny sporty víceméně podobné, využívají stejné technologie, a jde jen o ty nejmenší nuance, které ve výsledku asi nestojí ani za řeč.

Pro všechny sporty platí, že je budete hrát jen jedním Joy-conem, že budete využívat jeho zabudovaný gyroskop, který sleduje pozici a především natočení/úhel vůči počátečnímu bodu, a že tak nemusíte řešit tlačítka, analogové páčky, ani nic jiného, protože se kromě máchání rukou (nohou) hraje hra sama. Jedinou výjimkou je fotbal. V doslovném překladu je Switch Sports souborem quick time eventů. Každé sportovná klání bez výjimky je sledem událostí, které vyžadují rychlou reakci a úspěch či neúspěch vašeho načasování jako jediný rozhodne o tom, zda-li akci úspěšně provedete, nebo ne.

A to je právě to „málo“.

Veškeré nuance si rozebereme asi u každého sportu, ale právě jednolitost všech vašich činností bez nutnosti jakékoliv dovednosti je největším kamenem úrazu. Nepotřebujete být dobří, maximálně potřebujete mít rychlejší reflexy nebo načasování. Je jedno, kam míček poletí, hlavně, že poletí. Ostatně citlivost směřování úderů by mohla být větší. Ačkoliv se u některých aktivit nabízí zmínit třeba strategii, přiznám se, že jsem za večery strávené se hrou nepřišel na to, nakolik je nějaká strategie důležitá. Switch Sports jsou hrou spíše spontánní vyžadující bezprostřední reakci, než nějaké plánování. Plánování je ve většině sportů zbytečné, a tam, kde byste ho možná využili, mu zase nepřeje spíše pomalé tempo hry.

V mých očích mohlo základní koncept povznést jenom to, že už nebudete sportovat uvnitř před televizí, ale venku. Z vlastní zkušenosti je ale problém v malém displeji a především v tom, že i kdybyste snad vyraziili ven s někým dalším, v tabletop režimu lze hrát jen v jednom. Škoda. V tomhle směru mohla hra vytáhnout eso z rukávu a zakomponovat největší klad Switche jako takového - přenositelnost - takhle si ale bude muset vystačit jenom s tím, co má skutečně v rukách. Tak jaké karty tedy drží? Blafuje, nebo má full house?