Nintendo Switch Sports Recenze Recenze Nintendo Switch Sports, hry, která z vás atleta neudělá

Recenze Nintendo Switch Sports, hry, která z vás atleta neudělá

23. 5. 2022 20:45 1

1. NÁPAD, KTERÝ TU UŽ JEDNOU BYL 2. PRAVIDLA PLATÍ PRO VŠECHNY 3. RAZ, DVA, ŠEST! (SEDM?)

Pamatujete na Wii Sports? I kdyby ne, i kdybyste je nikdy nehráli, pravděpodobně víte o nějaké pohybové hře pro Nintendo Wii, která se ve své době prodávala jako housky na krámě a znamenala tak trochu revoluci ve vnímání her tehdejší doby. Možnosti Wii těžilo Wii Sports na maximum, a tak pro spoustu hráčů zůstaly právě Sports určitým etalonem toho, jak hraní na této konzoli vypadalo. Však se také prodalo 83 milionů kopií a tahle sportovní hra výrazně pomohla k tomu, že se Wii zapsala do historie jako jedna z neprodávanějších platforem vůbec. Jak ale na tenhle mega úspěch navázat o šestnáct let později?

Nintendo Switch Sports jsou prakticky totožnou hrou, jen šestnáctiletý rozestup umožnil výrazný posun ve vnímání technologií. Pohybové ovládání využívá kde co a nikoho už samo o sobě neohromí. Ničím speciální už není ani gyroskop, který je s největší pravděpodobností součástí telefonu každého čtenáře, ať už na něm recenzi právě čte, má jej v kapse nebo je položený vedle na nočním stolku. To, co kdysi dávno působilo revolučně, je dnes naprosto běžné a svým způsobem obyčejné. Zatímco Wii (potažmo Wii Sports) bylo něčím nevídaným, hybridní Switch jsme přijali se všemi jeho funkcemi tak nějak samozřejmě, stejně tak i první hry, které všech technologiích využívaly.

• Doporučená cena: 1299 korun při koupi fyzické edice, digitální je levnější, ačkoliv neobsahuje Leg Strap.
  • Jsou jednotlivé sporty náročné? Ne, ve výsledku jsou všechny triviální a pochopí je skutečně každý.
  • Mohu hrát sám, ve dvou, i online? Ano, ačkoliv jen v jednom lze hrát v tabletop režimu. Jakmile chcete hrát ve dvou, musíte Switch připojit k doku, čímž se limituje přenosnost celého zážitku. A k online je potřeba předplatné.
  • Jak je pohybové ovládání přesné? Mohlo by být samozřejmě přesnější, na druhou stranu jde spíše o to ránu vůbec odehrát. Na nejtěžší obtížnost nebo proti skutečným protihráčům se ale dobře umístěný lob bude hodit, a čas od času budete muset skousnout, že míček nedoletěl do pravého rohu kurtu, jak jste zamýšleli.
  • Je přítomnost stehenního popruhu Leg Strap takovou revolucí? Fotbal je vítanou novinkou, ale popruh na kopání využijete jen u penalt. V takovém případě půjde fakt jenom o to načasovat kop ideálně, směr je všem - i hře - totálně ukradený. To do jisté míry dokládá i fakt, že kopete na prázdnou branku. Trefíte jí, nebo přestřelíte?
  • Jak sehnat Leg Strap, když jsem koupil digitálně? Poměrně snadně, jednak můžete využít ten z Ring Fit Adventure, a jednak jej lze koupit samostatně. Ve fyzické verzi je součástí balení.

Srovnávat Wii Sports a Switch Sports je tak trochu nefér. Doba, která oba tituly dělí, je až příliš velká na to, abychom mohli z jednoho vyvozovat něco užitečného pro toho druhého. Pár styčných ploch – vyjma sportovní tematiky – bychom ale našli. Zatímco doba pokročila, obě hry působí stále spíše jako koncepty než jako do detailu propracované herní trháky. Možná si vybavíte dobové recenze Wii Sports, které ve většině případů blahořečily spojení pohybu a her, ale samotnou náplň kritizovaly jako příliš mělkou na to, aby vás bavila i po desítkách hodin. Forma v tomto smyslu dalece převyšovala obsah, a i když obecná poučka říká, že by se tak dít nikdy nemělo, v tomto případě šlo spíše o výjimku potvrzující pravidlo a bylo to ku prospěchu věci. Kdybyste hráli tamní virtuální tenis jen na analogových páčkách, sotva by prodeje překonaly první milion, natožpak aby tenhle milník vývojáři oslavovali osmdesátkrát.

Zcela nepřekvapivě, Switch Sports se snaží okopírovat svého předchůdce, vždyť úspěšný recept se přece nemění. Tím v podstatě říkám vše. Novinka opět sází především na efekt, a absolutně rezignuje na to udělat základní koncept hlubším herním zážitkem. Jestli to je, nebo není potřeba, je asi největším otazníkem tohohle textu. Odpověď hodně záleží na tom, kdo je cílovou skupinou. Pro ploché hry však máme obvyklou mantru, nehráčům pravděpodobně mělkost vadit nebude, zatímco pravidelní hráči na budou poukazovat.