NHL 23 Recenze Recenze NHL 23, sportovní hry, která poslouží jako příklad škarohlídů

Recenze NHL 23, sportovní hry, která poslouží jako příklad škarohlídů

Miroslav Václavík

Miroslav Václavík

18. 10. 2022 10:00 1

1. ROK ŽENY 2. DÉJÁ VU

Kterákoliv ze sportovních her se často setkává s kritikou, že se ročník od ročníku vůbec neliší. Jenže většinou taková slova přicházejí od lidí, kteří se sportovním titulům věnují buď zcela okrajově, a nebo je v nejlepším případě vůbec nehrají. NHL 23 však naplňuje něco, co často pravdou nebývá – změn je skutečně minimum, i když jsou všechny k lepšímu.

První zapnutí NHL, první tóny nových písniček, první zápas. Každoročně jde o zážitek, který si pravidelností nezadá se svátky, jako jsou Velikonoce či Vánoce. Jde o pevný bod, jenž neuteče žádnému fanouškovi videoherního hokeje. Většinou přitom hned na první dobrou člověk pozná, jestli bude mít co objevovat, nebo ne. Letošní ročník bohužel patří až na konec věty, jelikož toho nepřipravil mnoho, co by se týkalo posunu herního zážitku. Ale pěkně popořádku.

• Doporučená cena: 2099,00 Kč (Microsoft Store)
  • Česká lokalizace: titulky
  • Faktor znovuhratelnosti: dotažený k dokonalosti, jako byste znovu hráli NHL 22. Tedy ne v dobrém slova smyslu
  • Bude vás bavit: pokud jste NHL pár let vynechali
  • Nebude vás bavit: jestliže jste věnovali čas minulému ročníku a chcete hromadu novinek

NHL 23 hned zkraje představuje své největší novinky – sám jsem si v tu chvíli říkal, že je podobný přehled v takovémto provedení skvělý. Jak rychle mi zamrzl úsměv na tváři, když jsem zjistil, že nešlo o výčet těch nejlepších, ale s trochou nadsázky všech opravdových novinek. V seznamu najdeme: zapojení ženského hokeje, specifické animace hráčů, nový systém oslav při výhře poháru a pár drobností. Předchozí věta přitom vlastně vystihuje všechno, co NHL 23 oproti minulému ročníku přináší.

Pravděpodobně nejzásadnější novinkou je zapojení ženských hráček, což je obecně trendem letošních sportovních her. To samé jsem řešil u NBA 2K23 i FIFA 23. Tady jdou přitom vývojáři oproti konkurenci ještě o něco dál, do kartičkového HUT režimu totiž nejenže ženy zapojili, ale dali jim statistiky konkurenceschopné k největším hvězdám NHL. Není tak žádnou výjimkou, kdy se vám v jedné lajně sejde vítěz Stanley Cupu, vítěz juniorského MS a česká reprezentantka. A ačkoliv si dokážu představit brblání jisté části hráčské komunity, jde o příjemné překvapení. O mé důvěře v ženský hokej ostatně vypovídá Alena Mills (dobře známé jméno, jestli jste našim fandili na OH), která se dlouhodobě drží na čele historického bodování mého HUT týmu.

Ženský hokej si samozřejmě zahrajete i v klasičtějším podání, konkrétně v zápasech MS žen, nicméně vzhledem ke srovnaným hodnocením s mužskými protějšky je překvapením, že nemůžete odehrát zápasy mezi ženským týmem a například týmem NHL. Ženy se nicméně dostaly i do role sudích, takže vás na trestnou lavici často vyprovodí i culík vykukující zpod rozhodcovské přilby.

CROSS-PLATFORM A KONČÍME

Mezi skutečně důležité novinky musíme zařadit i podporu meziplatformního hraní, jenž s novým ročníkem dorazila. NHL 23 tak podporuje vzájemné párování hráčů napříč konzolemi, vždy však ze stejné generace stejně, jak to známe třeba z FIFA 23. U hokeje přitom platí, že cross-platform je dostupný pouze v režimech HUT a CHEL, což jsou však nejčastěji hrané online módy a klasický hráč v podstatě víc nepotřebuje. Minimálně u CHEL jde možná o životně důležitou novinku, jelikož i v aktuální situaci je velice obtížné najít soupeře do většiny zápasů. A je jedno, jestli hledáte výzvu 1v1v1 na rybníku, nebo zápasy trojic v hokejových arénách.

Bavíme se přitom o prvním týdnu od vydání hry, kdy do NHL 23 naskočilo nejvíc fanoušků. Ani v jednom režimu jsem se ostatně nedočkal připojení do finálového zápasu v rámci konkrétního turnaje. Užil jsem si krásných 30-40 minut čekání a následné vzdání turnaje (bohužel ani tentokrát nemůžete v průběhu odejít a vrátit se „až na finále“). Představa, co by se dělo bez propojení konzolí, je strašidelná.

První
Poslední