MLB The Show 22 Recenze Recenze MLB The Show 22 - malý krůček pro baseball

Recenze MLB The Show 22 - malý krůček pro baseball | Kapitola 2

12. 4. 2022 16:00

1. WELCOME TO THE SHOW 2. MALÝ KRŮČEK 3. JEN DO TOHO

První vlaštovkou virtuálních sportů je jako každý rok baseballové MLB The Show. Skutečná liga MLB prošla výraznými změnami, co její herní protějšek z dílen Sony San Diego Studio?

ZPÁTKY NA HŘIŠTĚ

Jak už jsem poznamenal výše, ve hře samotné se toho moc nezměnilo. V nabídce je pořád celkem početný seznam herních režimů, počínaje klasickými rychlými zápasy, sezónami a Světovými sériemi, přes manažerský režim až po kartičkové Diamond Dynasty, singlové Road to the Show a unikátní March to the October. V kariéře došlo jen k nenápadným změnám v principech výměn, Road to the Show, kde trávím každoročně zdaleka nejvíc času, zůstává prakticky identické. Novinkou je jen možnost vyslat do boje více vlastních hráčů. Příjemné je, že vás už hra tak okatě nenutí do tvorby two-way hráče (což je trochu překvapivé, vzhledem k tomu, že se na vás z obálky směje superman Šohei Ohtani).

“Moderní” systém perků a loadoutů mi ale pořád subjektivně hodně vadí, a líbil by se mi návrat původního konceptu s přirozeným růstem atributů. Nepopírám, že takto máte s vytvořeným borcem větší svobodu a možnosti rychlých úprav, což lépe zapadá do využití v dalších online režimech. Nějaký ten realismus růstu sportovce během jeho kariéry ale bolestivě absentuje. Samotný narativ kariéry pak stále stojí jen na nezajímavých a neadresných podcastech, nově navíc s neobyčejně trapnou postavou “kritika”, který po vzoru J. Jonaha Jamesona do vašeho borce neustále tepe a podkopává jeho výkony. Nenávratně pryč jsou testy před draftem a další drobnosti dokreslující osobní život sportovce.

V Diamond Dynasty se objevují nové druhy kartiček s dalším prohloubením propisování skutečných výkonů do hodnocení konkrétních hráčů. Zajímavější jsou i postupové programy, hned na začátku jsem si například jako majitel ultimátní edice mohl vybírat z vysoce hodnocených karet baseballistů z přebalů starších ročníků. Tradičně je Diamond Dynasty doslova napěchováno obsahem a možnostmi, jak režim hrát, což je ostatně typické pro hru jako takovou. Od minula přibyly například kooperativní sezóny, další výraznější změny byste ale hledali marně.

Obecně se z March to October stává nenápadný vybroušený diamant, který můžou sérii závidět ostatní sporty

V San Diegu zapracovali na fantastickém režimu March to October. V tom už od ročníku 19 můžete procházet extrémně dlouhou baseballovou sezónou ve velmi kondenzovaném zážitku, kdy ovlivňujete jen klíčové momenty roku a svůj tým tak dostáváte do fazony, případně způsobujete slabší formu. Příjemně agilní zábava, navíc vhodná pro hráče méně znalé skutečného sportu, je letos ještě o něco lepší díky možnosti odehrát více sezón. Zároveň přibyl systém podepisování volných hráčů a obecně se z March to October stává nenápadný vybroušený diamant, který můžou sérii závidět ostatní sporty. A mají proč! V kratších fotbalových sezónách ho asi vyloženě nepotřebuju. U podobně profilovaných NHL nebo NBA bych ale podobnou alternativu, jako hráč, který nechce u sportů prosedět celý rok, ale zároveň miluje tabulky a kariérní příběhy, rozhodně ocenil.

Dále už lze zmínit jen drobnosti. Současné generaci konzolí exkluzivní systém tvorby stadionu nabízí možnost přepnutí do nočního režimu a mezi dvě nejnižší obtížnosti autoři vklínili ještě dvě další.

SHOTIME!

O pár řádků výše jsem zmínil jméno Šoheie Ohtaniho. To vám asi, pokud neholdujete baseballu, moc neřekne. Skrývá se za ním ale úchvatný příběh. Skromný japonský nadhazovač Los Angeles Angels se totiž blýskl v loňské sezóně, ve které sesbíral 3.18 ERA v 23 startech se 156 strikeouty v 130 a ⅓ směny. Elitní nadhazovačská čísla ale podpořil i naprosto famózní sezónou na pálce, s průměrem .257, 46 homeruny (druhý nejlepší v lize), 100 RBI, 103 doběhy a 26 ukradenými metami.

Recenze MLB The Show 22 - malý krůček pro baseball
i Zdroj: Erik Drost

Takový výkon lze jen těžko přirovnávat k jiným sportům. S trochou nadsázky je to ale jako by elitní útočník NHL (řekněme Connor McDavid) kromě sto kanadských bodů za sezónu zároveň jednou za pár zápasů stoupl do brány, pravidelně vychytával nuly a obecně předváděl naprosto špičkové brankářské výkony.

Ohtani byl také za svůj výkon náležitě oceněn. Jako první hráč v historii nastoupil na obou pozicích v All-Star Game, získal ocenění pro nejužitečnějšího hráče divize, několik guinessových rekordů, spoustu ocenění fanoušků i zařazení mezi 100 nejvlivnějších osobností světa magazínu Time. Dle magazínu Sporting News si připsal nejlepší individuální sezónu historie světového profesionálního sportu. Oceněn byl nakonec i pozicí na obalu The Show 22. Jen škoda, že Angels v sezóně spíše propadli a nedostali se ani do předkola play-off.

Dokonce se i kvůli jeho výkonu měnila pravidla MLB. Z pozice suplujícího pálkaře totiž nemohl nastupovat na pálku v momentě, kdy v zápase přestal nadhazovat (musel by se přesunout na pozici v poli). Od letošní sezóny ale suplující pálkař může v rotaci zůstat i do dalších směn. Údajně právě proto, že Ohtani ukázal, jak může být takový hráč užitečný i na pálce. Pravidlo tak bývá neoficiálně nazýváno “Ohtaniho”.

Kvůli jeho vlivu museli zapracovat i v San Diego Studio. Po roce 2018 bylo nutné do The Show zavést možnost two-way hráče. Do té doby prostě jednotliví sportovci pálili, nebo nadhazovali.

SQUARE IT UP

Asi nejméně změn přišlo v samotném hraní. To není vyloženě špatně. MLB The Show pořád považuju za objektivně nejlepší sportovní hru na trhu. K obrazu svému lze přizpůsobit prakticky všechno, od tří systémů pálení a čtyř systémů nadhazování přes různé úpravy obtížnosti a asistencí jak na pálce tak v poli včetně velmi detailního nastavení grafického rozhraní až po jemné nuance a speciální možnosti ovlivňující unikátní momenty vznikající na hřišti. Pálka mi přijde oproti loňsku o něco jednodušší, respektive jemné ladění pálení mírně zjednodušilo řezání homerunů. Naopak na kopci se mi daří o něco méně. Tak jako tak jde ale o velice komplexní a odladěnou zábavu, která prostě neomrzí.

i Zdroj: Hrej.cz / Tadeáš Pepř

Tedy odladěnou… The Show se pořád trápí s bugy a různými nedostatky chování umělé inteligence. Hráči v poli nereagují správně na ovládání, na metách se občas dějí dost podivné věci a stále přicházejí momenty, kdy se hra jako taková kousne a z nevysvětlitelných důvodů se na hřišti dlouho nic neděje. Při vytváření pálkařského postoje mě také hra nechala stát pod texturou domácí mety a podezřele blízcí jsou si často i catcher s šéfrozhodčím, což bije do očí. Na druhou stranu bohatší korpus animací dělá z The Show 22 zase o něco krásnější podívanou a některé neobvyklé pohyby superhvězd umí vyrazit dech.