Metroid Dread Recenze Recenze Metroid Dread - nekompromisní zakladatel žánru ukazuje, jak se to má dělat

Recenze Metroid Dread - nekompromisní zakladatel žánru ukazuje, jak se to má dělat | Kapitola 2

Martin Synek

Martin Synek

18. 10. 2021 18:30

1. DEVATENÁCT LET 2. DO PEKLA 3. VYBROUŠENÝ DIAMANT

Značka, ze které se postupem let v podstatě vyklubal samostatný herní žánr, opět vystupuje ze stínů a má ambice, aby všem konkurentům ukázala, kdo je tady pánem. Jak se jí to podařilo a zdalipak má smysl do Metroid Dread investovat svůj čas a peníze se můžete dočíst na následujících řádcích.

…TAM POŠLEME SAMUS!

Metroid Dread je převážnou většinu času postaven na objevování a nalézání řešení hádanek, jak se dostat na rozlehlých mapách zase o krok dál. Jak už to u metroidvanií bývá, dostat se dále není vždy úplně jednoduché a je nutné pokaždé postupně plnit dílčí úkoly, který vyřeší alespoň část problému. Jako příklad můžeme uvést zaplavenou část mapy, kterou je nutné vypustit. Nejprve je ale nutné nalézt cestu k výpusti, což je spojeno s absolvováním průchodu další nebezpečnou soustavou obrazovek.

Postupem ve hře se razantně promění i soubojové možnosti hlavní postavy.

Tento průzkum spojený s likvidací všeho živého na jednotlivých obrazovkách mě doopravdy bavil. Byť by se mohlo zdát, že jde vlastně jen o opakování jednoho a toho samého stále dokola, rozhodně tomu tak není. Nalézání a aktivace zbraňového a pohybového arzenálu, kterým oblek Samus disponuje, hratelnost vždy něčím ozvláštní. Najednou už nebude problém dostat se na místa dříve zapovězená, nebude problém přeručkovat po magnetických plochách či projít dveřmi, které jsou zamčené zámkem s pohybovým senzorem. Prostě jde o návrat k naprostému jádru hratelnosti žánru.

-
-

Postupem ve hře se razantně promění i soubojové možnosti hlavní postavy. Přibude několik režimů střelby či dash pro rychlý úhybný manévr. Naučíte se používat protiúder v tem správný okamžik, což v pozdějších fázích hry vyřeší nejeden problém s dotěrnými protivníky. Proměna v rychlokouli pak umožňuje projít skrze další nedostupné oblasti a otevřít si cestu dále. A to pořád jen škrábeme po povrchu.