Metroid Dread Recenze Recenze Metroid Dread - nekompromisní zakladatel žánru ukazuje, jak se to má dělat

Recenze Metroid Dread - nekompromisní zakladatel žánru ukazuje, jak se to má dělat

Martin Synek

Martin Synek

18. 10. 2021 18:30

1. DEVATENÁCT LET 2. DO PEKLA 3. VYBROUŠENÝ DIAMANT

Značka, ze které se postupem let v podstatě vyklubal samostatný herní žánr, opět vystupuje ze stínů a má ambice, aby všem konkurentům ukázala, kdo je tady pánem. Jak se jí to podařilo a zdalipak má smysl do Metroid Dread investovat svůj čas a peníze se můžete dočíst na následujících řádcích.

Metroid je značka z výkladní skříně společnosti Nintendo. Jde o hry, na kterých si jejich tvůrci nechávají obzvláště záležet a pokud se vydáme do minulosti, většina z nich lze použít také jako synonymum pro perfektní herní zábavu. Za poslední léta se však žánr „metroidvanií“ má čím pochlubit i bez série, která mu dala jméno, což dokazují tituly jako Bloodstained, skvělý Hollow Knight nebo nádherně pixelartový Blasphemous, který jsem prošel hned několikrát a výborně se bavil.

• Doporučená cena: 1399 Kč
  • Česká lokalizace: Ne
  • Faktor znovuhratelnosti: Nízký
  • Obtížnost: Příjemná, ale bossové nepředstavují žádnou výzvu
  • Bude vás bavit: protože souboje s E.M.M.I. jsou skvělé
  • Možná nevíte: Dread navazuje příběhově tam, kde v roce 2002 skončil Fusion

Aktuální Metroid s podtitulem Dread mi však učaroval hned svým prvním trailerem. Od té doby jsem byl chycen a v mém žebříčku očekávaných letošních her se vyšplhal setsakramentsky vysoko.

KDE ROBOTI NESTAČÍ…

Příběhově Dread navazuje na Metroid Fusion, který vyšel již téměř před dvaceti lety a nechává hlavní hrdinku Samus Aran napospas nepřátelskému prostředí a také bojovým robotům E.M.M.I., kteří jsou téměř nezničitelní. Zápletka má však základ ve válce s emzáckou rosolovitou rasou X, která se zdála být vyhraná. Ale chyba lávky, byl nalezen videozáznam, na kterém se objevují záběry něčeho, co až nepříjemně hodně připomíná výše zmíněné obludy. Je tedy nutné zlikvidovat další hrozbu, která aktuálně okupuje planetu ZDR.

Protože doba pokročila, jsou na tuto planetu vyslány jednotky humanoidních robotů E.M.M.I., které mají onu nepříjemnou situaci vyřešit, ale jak už asi tušíte, nic nejde tak úplně podle plánů. S roboty najednou nelze komunikovat, jelikož se ztratilo spojení a je tedy nutné (doslova) do zbraně znovu povolat někoho, kdo s touto hrozbou má své vlastní zkušenosti. V ten moment přichází ke slovu obrněná hrdinka Samus, která je vyslána, aby nastalou situaci vyřešila. Záhy po přistání však zjišťuje, že jde o past. Neznámý útočník ji sice nezabije, ale obere o většinu její speciální výbavy, a dobrodružství může začít.

Nepříjemnosti se kupí, Samus je v cizím prostředí vydána napospas zdejšímu tvorstvu, k tomu nemá svou standardní výbavu. Navíc bude mnohokrát konfrontována přeprogramovanými jednotkami E.M.M.I., které jsou doopravdy nepříjemnou osinou v zadku. Dále netřeba prozrazovat příběhové nuance, protože právě ono objevování všech příběhových střípků tradičně je jedním z hnacích motorů hry.