Matchpoint - Tennis Championships Recenze Recenze Matchpoint - Tennis Championships, dalšího katastrofického pokusu o tenisovou hru

Recenze Matchpoint - Tennis Championships, dalšího katastrofického pokusu o tenisovou hru | Kapitola 2

14. 7. 2022 14:30

1. ŠPATNÝ TENIS 2. HORŠÍ TENIS 3. HROZNÝ TENIS

V životě existuje jen málo jistot. Jednou z nich ale je, že každý nový herní tenis posouvá hranici zoufalství žánru ještě o krok dál.

AMERICAN OPEN

Fanouška žánru zarazí možná už obsahová nabídka. Matchpoint - Tennis Championships staví na velmi strohé kariéře, exhibičních singlech a primitivním online režimu. Kromě toho v nabídce najdete ještě tutorial a skladbu tréninkových miniher, tím ale možnosti hasnou. Chybí možnost vlastních turnajů, chybí propracovanější online režimy, chybí dokonce i debly, na které se obecně v posledních tenisových hrách kašle.

V pořádný pláč ale propuknete až když se vrhnete do oné slavné “kariéry”. V té si v neuvěřitelně omezeném editoru vytvoříte vlastního ošklivého borce nebo borkyni, a vrhnete se dobývat svět profesionálního tenisu. Z klasického kalendáře vybíráte několik druhů událostí. Kromě klasických turnajů se můžete účastnit exhibičních klání, zkrácených tiebreaků nebo tréninků. Základním cílem je dosáhnout pozice jedničky v žebříčku. Fajn.

Kariéru ale táhne ke dnu celá plejáda naprosto příšerných designových rozhodnutí. Tak třeba. Všechny turnaje můžete hrát jenom v plné, realistické délce. I u provinčních challengerů vás tedy čekají zápasy na dva vítězné sety po šesti gamech. Všechny existující tenisové hry nabízely různě zkrácené varianty zápasů, a věděly proč. Jakýkoliv postup sezónou je totiž naprosto neuvěřitelně úmorný a ano, tušíte správně, u mužských grandslamů přijdou zápasy na tři vítězné sety. Přitom je potřeba projít kvalifikací a šesti dalšími koly, takže v jednom turnaji strávíte klidně několik hodin skutečného času.

Odměny jsou ale čistě náhodné, vybavení nelicencované, hnusné a téměř bezvýznamné

Začínajícího tenistu je samozřejmě nutné vylepšovat. Nicméně kromě toho, že jsem při samotném hraní pocítil prakticky nulový pocit rozdílů mezi jednotlivými hráči nehledě na jejich atributy, je samotný koncept růstu úplně hloupý. Statistiky jako takové vylepšujete tréninkem, v závislosti na získaném trenérovi. Ty dostáváte, stejně jako nové boty a rakety, za odehrané události. Odměny jsou ale čistě náhodné, vybavení nelicencované, hnusné a téměř bezvýznamné, a kvůli délce jednotlivých turnajů trvá nekonečně dlouho, než se propracujete k trenérům, kteří vám odemknou nejvyšší hodnoty statistik.

Svého sportovce můžete klidně vymaxovat na úroveň sto ve všech tenisových schopnostech. Ze hry tak úplně mizí nějaké profilování. Neexistuje specialista na defenzivní hru od základní čáry nebo ranař se silným servisem, přímo na kurtu hrají všichni prakticky navlas stejně. V žebříčku sice najdete 16 odpudivě zpracovaných skutečných hráčů a hráček, většinou se ale potkáváte s ještě ošklivějšími anonymními (de)generáty, kteří navíc v případě českých a slovenských hráčů trpí úsměvným problémem s nerozlišenými vyskloňovanými jmény. Když jsem v exhibici asi popáté čelil hvězdným jménům jako Max Blažková nebo Tomas Farkašová, měl jsem chuť omotat si výplet kolem krku.

Recenze Matchpoint - Tennis Championships, dalšího katastrofického pokusu o tenisovou hru
i Zdroj: Hrej.cz / Tadeáš Pepř

Turnaje jsou docela rozmanité a mají hezké ilustrační obrázky, to je ale tak všechno, co o nich lze říct dobrého. Bohužel úplně chybí licence, navíc šampionáty postrádají logiku. Například na vrcholný Australian Grand Slam vás pořadatelé pustí až s pozicí 126 v žebříčku, v zápasech pak ale čelíte hráčům z úplného chvostu a na turnaji úplně chybí tenisté z vyšší než sté příčky. K čemu jsou pak licencované obličeje, když si proti nim ani nemůžete zahrát o vysněný titul. Třešničkou na dortu je neexistující Turnaj mistrů. Nemůžu si pomoct, tohle je výsledek absolutní lenosti vývojářů.

SVĚTLO NA KONCI TUNELU

Zatím jsme se jen otřeli o to, jak se vlastně Matchpoint - Tennis Championships hraje. Základní mechanismy jsou podobné starším titulům. K dispozici máte čtyři druhy úderu - top spin, flat, slice a lob. Modifikátor ještě zpřístupňuje slicovaný kraťas za síť a tím výčet možností končí. Systém hry je ale mnohem jednodušší, než kde jinde. Podle délky podržení tlačítka určujete razanci a analogovou páčkou pak vybíráte, kam přesně míč dopadne. Ze hry úplně vypadává nutnost načasovat odpaly nebo kalkulovat s energií sportovce, neexistuje tedy důvod, proč každý odpal maximálně nenabít a neposílat ho k čarám, kde vždy dopadne přesně tak, jak chcete.