Marvel’s Midnight Suns Recenze Recenze Marvel's Midnight Suns, pořádně hutné tahovky ze světa komiksů

Recenze Marvel's Midnight Suns, pořádně hutné tahovky ze světa komiksů | Kapitola 3

Martin Synek

Martin Synek

21. 12. 2022 18:05

1. SILNÁ LICENCE 2. HRDINOVÉ NA TAHU 3. S VELKOU MOCÍ...

Tvůrci slavného XCOMu nechali konečně mimozemšťany mimozemšťany a rozhodli se své umění přetavit do výpravného dobrodružství s hrdiny komiksového vydavatelství Marvel. Zdali se jim tento přechod povedl a dostáli všech svých slibů, to se budete moci dozvědět v následujících odstavcích, které by vám zároveň měly napovědět, jestli se o tuto hru blíže zajímat, či nikoli.

Zatím v recenzi nezaznělo, jak to vlastně celé vypadá. Vývojáři Midnight Suns vystavěli za pomocí Unreal Enginu čtvrté generace a troufám si tvrdit, že to mohlo dopadnout o dost lépe. Mimika obličejů je chabá a nedobře je na tom hlavně zdejší lip sync. Postavy hrdinů jsou obecně zpracovány dobře, ale někdy jim chybí stíny, jindy se zasekávají do materiálů a pohyb v explorativním režimu působí, jakoby postavy neměly pod nohama pevnou zem. Vzhledem k tomu kolik času budete trávit právě průzkumem to příliš nepotěší a za celou dobu jsem si na to nemohl zvyknout. I protože vaše báze vypadá jako by byla složena z generických assetů, které jsou obsaženy někde v knihovnách editoru enginu pro začínající vývojáře.

Recenze Marvel's Midnight Suns, pořádně hutné tahovky ze světa komiksů
i Zdroj: Martin Synek / Hrej.cz

Mnohé hráče nepotěší ani fakt, že příběhových částí je minimálně stejné množství, jako těch herních a tahových. Na jednu stranu hrozně chcete vědět, kam vás příběh zanese dál, ale než vás tam dostane, bude nutné absolvovat spoustu nic neříkajících rozhovorů (kde figurují i kladné, neutrální či záporné volby odpovědí), které vás mnohdy příběhem neposunou ani o píď. Vysloveným kladem však zůstává kompletní nadabování veškerých rozhovorů ve hře, což rozhodně nebývá zvykem (minimálně ve východní tvorbě). Průchodem hrou na vás čeká velké množství filmečků, které vyplňují příběhové mezery. Hudebně Midnight Suns také není co vytknout a všechny zvuky okolo také působí velmi vhodně.

Marvel's Midnight Suns

Suma sumárum jde o velmi povedenou tahovou strategii, která se snaží vytěžit maximum z komiksového universa Marvelu. Nabízí tučnou porci příběhu, která je tak hutná, že je to někdy až na škodu. Strategická část je výborně navržena, aby základy pochopil i naprostý nováček v žánru a byl schopen si jejich kvalit užít. Rozhodně není prosta některých chyb, mezi které jednoznačně řadím grafické zpracování, které mohlo (a mělo) vypadat daleko lépe.

Výborná tahová hratelnost
Příběh
Hutná herní doba