Marvel’s Midnight Suns Recenze Recenze Marvel's Midnight Suns, pořádně hutné tahovky ze světa komiksů

Recenze Marvel's Midnight Suns, pořádně hutné tahovky ze světa komiksů | Kapitola 2

Martin Synek

Martin Synek

21. 12. 2022 18:05

1. SILNÁ LICENCE 2. HRDINOVÉ NA TAHU 3. S VELKOU MOCÍ...

Tvůrci slavného XCOMu nechali konečně mimozemšťany mimozemšťany a rozhodli se své umění přetavit do výpravného dobrodružství s hrdiny komiksového vydavatelství Marvel. Zdali se jim tento přechod povedl a dostáli všech svých slibů, to se budete moci dozvědět v následujících odstavcích, které by vám zároveň měly napovědět, jestli se o tuto hru blíže zajímat, či nikoli.

Klíčem k úspěchu je zvládnutí tahových soubojů mezi hrdiny a různorodými zástupci vyskytnuvších se záporáků. V základu jde o to, že každý tým dostane na začátku kola svůj náhodný balíček karet s abilitami hrdinů na place. Strana má možnost v každém tahu využít dvou nových líznutí a předepsaného počtu karet. K tomu je nutné připočítat i možnost pohybovat jedním hrdinou, dokud není použita karta s některou ze schopností, což skýtá další strategické možnosti. Aby souboje neprobíhaly jednotvárně, tvůrci hráče učí počítat i s okolním prostředím, ve kterém se souboj odehrává. Naučí vás také používat ty správné pohyby tak, aby se daly řetězit v další ničivé útoky nebo výhody, které nečerpají karty abilit.

Pokud jste při čtení předchozího odstavce nabyli dojmu, že jde o něco složitého, nezoufejte. Všechno vám přejde okamžitě do krve a doopravdy vás nečekají žádné hodiny studia základních mechanismů. Ano, bude chvíli trvat, než do sebe všechny principy správně zapadnou, ale i vy se časem stanete ultimátním pánem herních bojišť, kterému nebude dělat problém plánovat složité tahy, kterými výrazně oslabí síly soupeřových jednotek. Lovec je vyváženou postavou a já jsem využíval převážně jeho léčivých schopností a pohybů, které byly určeny pro použití na delší vzdálenost. Tím, jak se postavy levelují, také získávají nové a nové možnosti, jak ke hraní jejich karet přistoupit.

Zbytek svého týmu jsem vždy zvolil podle potřeby. Mým nejoblíbenějším parťákem se stal Spidey, kterého jsem bral do maxima misí a další neobsazený slot jsem obvykle rotoval mezi ostatními postavami. Těch vám pod ruku přijde dostatek, a tak není potřeba mít strach o to, že byste si nezkusili třeba Wolverina nebo další oblíbené postavy vydavatelství Marvel. Navíc si pro vystupující postavy postupem hrou odemknete dostatek vybavení a kostýmů, aby vás pohled na ně rychle neomrzel. S objevováním novinek vždy mile rád pomůže jak Stephen Strange, tak i Tony Stark. Odměny za dokončené úkoly pak obvykle znamenají, že se snáze dostanete k novým předmětům, které pomohou v boji s lotry.

Recenze Marvel's Midnight Suns, pořádně hutné tahovky ze světa komiksů
i Zdroj: Martin Synek / Hrej.cz

Mezi bitvami hra nabízí i explorativní část s mnoha možnostmi, jak najít nové vybavení. V průběhu kampaně si budete postupně odemykat další a další místa v hlavním útočišti a odhalovat další střípky informací o původu a příběhu záhadného místa, ukrytého před zraky všech.  Budete hledat a otevírat truhly s vybavením a věcmi potřebnými pro crafting nových podpůrných karet, které lze použít vždy, ale pouze v omezené míře. Hra nutí hráče k tomu, aby sociálně interagoval s ostatními členy party, což je sice v mnoha ohledech otravné, nicméně to, jak se k ostatním chováte se přímo projeví na bojišti. Zjednodušeně řečeno, čím větší pouto, tím lepší parťák a tím větší výhoda v boji. Ať už jde o explorativní část či sociální interakci, mnohokrát na mě mechanismus působil tak, že jde o jakousi nutnou výplň mezi misemi.

Pokud si však tu práci dáte a půjdete po každém kousku příběhu, dozvíte se mnoho informací například o původu postav, mnoho z nich vám převypráví i svůj nějaký zajímavý příběh nebo rozebere situaci, která se mu přihodila. Řada informací není potřebná, ale já jsem byl velmi mile překvapen, jak do hloubky tvůrci šli s příběhem, který je ve své podstatě velmi jednoduchý. Nebojujete pouze s noname přisluhovači Hydry či Lilith, ale potkáte mnoho známých soupeřů z komiksů či televize. První setkání s padlým Venomem se mi na dlouho zarylo do paměti. A takových podobných zažijete ve hře hned několik.

První setkání s padlým Venomem se mi na dlouho zarylo do paměti.

Jednoznačně pozitivně na mě působily souboje s bossy, na které je opět nutné vyvinout tu správnou taktiku. K bossům se pojí ještě jedna fajn věc. Jsou to náhodné přepadovky. To si tak plníte náhodnou misi a najednou šup, napadne vás obzvlášť silný protivník a vy se s tím musíte vypořádat. Jde o super zpestření. Tvůrci se všemožně snaží tahové hraní něčím ozvláštnit, a tak některé mise obsahují časově (nebo tahově) omezené výzvy, za jejichž splnění obvykle čeká nějaká fajn odměna navíc. Stejné je to při plnění postranních a nepovinných misí. Většinou jsou tyto mise spojeny s nějakou konkrétní postavou, kterou je nutné použít. A protože se stanete členy několika tajných spolků, vždy budete mít co dělat nebo vás vaši spojenci namočí do něčeho, co vás možná ani nezajímá.