Marvel’s Midnight Suns Recenze Recenze Marvel's Midnight Suns, pořádně hutné tahovky ze světa komiksů

Recenze Marvel's Midnight Suns, pořádně hutné tahovky ze světa komiksů

Martin Synek

Martin Synek

21. 12. 2022 18:05

Seznam kapitol

1. SILNÁ LICENCE 2. HRDINOVÉ NA TAHU 3. S VELKOU MOCÍ...

Tvůrci slavného XCOMu nechali konečně mimozemšťany mimozemšťany a rozhodli se své umění přetavit do výpravného dobrodružství s hrdiny komiksového vydavatelství Marvel. Zdali se jim tento přechod povedl a dostáli všech svých slibů, to se budete moci dozvědět v následujících odstavcích, které by vám zároveň měly napovědět, jestli se o tuto hru blíže zajímat, či nikoli.

Reklama

Hned na začátek recenze tu mám jedno malé přiznání. Midnight Suns jsem začal registrovat hlavně kvůli licenci od Marvelu. Nikoliv proto, že jde o dílo vývojářů z Firaxis, tvůrců legendární série XCOM, kterou jsem v podstatě nikdy pořádně nehrál. Nečekejte tedy, že se zde budu obšírně zabývat odlišnostmi a srovnáním hratelností obou produktů. Ke hře jsem totiž sedal coby obrovský fanoušek Marvelu a jeho komiksů či filmového univerza. Také hltám skoro každou novou superhrdinskou videohru a poslední roky jsou ke mně, co se univerza Marvelu týká, velmi přívětivé. Parádně jsem si užil Marvel Ultimate Alliance 3, nové Spidermany od Insomniacu i skvělé Strážce Galaxie. Bavili mě dokonce i Avengers, kteří mimochodem disponovali výborným příběhovým pozadím. A podobně, jako k výše vyjmenovaným hrám, jsem přistupoval i k Marvel Midnight Suns.


MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT

  • Pořizovací cena: 1699 korun
  • Česká lokalizace: Ne
  • Základní herní doba: 45-50 hodin

Dalším plusem byl pro mne samotný žánr. Tahové strategie jsou mi hodně blízké, a přestože jsem XCOM ve své podstatě vynechal, s tahovkami mám opravdu bohaté zkušenosti. Hlavně těmi japonskými. Tudíž základ pro to, aby mě hra chytla, tady rozhodně byl a moje očekávání se s každým nově vydaným trailerem jen zvětšovala. Dnes už však, po více než 65 hodinách velmi dobře vím, jak nejnovější počin s Marvel licencí vlastně dopadl. Více než deset dnů jsem byl velmi šikovně zaháčkovaný do hry, na kterou jsem se dlouhé měsíce těšil. A z toho také pramení všechny mé následující poznatky, ale také několik výtek, které by si měli autoři pro příště nechat od cesty.

Zdejším velkým lákadlem budiž příběh, který prostupuje celou hrou a umě dávkuje střípky story, která není nikterak komplikovaná. Nicméně však dokáže být překvapivě košatá, obsahující plno vedlejších informací. Nosnou kostrou příběhu je tajná organizace Hydra, která opět podniká výzkum v oblasti paranormálních jevů. Jde dokonce až tak daleko, že za pomoci Doktora Faustuse dokáže vzkřísit pradávnou hrozbu v podobě Lilith. Znalci jistě vědí, že jde o matku všech démonů, což má za následek průšvih obřích rozměrů. Vzhledem k tomu, že s nastalou hrozbou není schopen sám udělat nic ani slovutný Iron Man, Doktor Strange nebo čarodějka Scarlet Witch, jsou hrdinové nuceni vyhledat pomoc od někoho, kdo s podobnou situací již má jisté zkušenosti. Útočiště naši hrdinové naleznou v kapesní dimenzi v Salemu, kde dlouhou dobu působí tým hrdinů Midnight Suns, vedený Caretaker, setrou Lilith.

Nové útočiště nejen, že ukrývá nové a celkem neokoukané spojence jako je Blade nebo Ghost Rider, ale Caretaker zde ve starobylé schránce drží tělo jediné bytosti, který kdy dokázala Lilith sprovodit ze světa. Je to však již dávno. Strange neváhá a pomocí rituálu tělo kdysi zapovězeného dítěte Lilith vzkřísí, staronový Lovec znovu ožívá a s ním i vaše první kroky ve hře. Editor postavy je jednoduchý a počítá jak s ženskou, tak i mužskou postavou. Poté se už se plně můžete věnovat příběhu, a to především vaší roli. Nebudu prozrazovat další detaily, které jsou sice někdy čitelné, nicméně zlo i dobro zde jsou jasně vymezeny tak, jak to mám u komiksových příběhů rád.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama