Marvel's Guardians of the Galaxy Recenze Recenze Marvel’s Guardians of the Galaxy, největší komiksové jízdy letošního podzimu

Recenze Marvel’s Guardians of the Galaxy, největší komiksové jízdy letošního podzimu | Kapitola 2

29. 10. 2021 20:00

1. STRÁŽCI JSOU TU 2. JE SUIS GROOT 3. NENÍ TO DOKONALÉ

Po roce se Square Enix opět pokouší zaujmout fanoušky komiksů od společnosti Marvel. Napravují Guardians of the Galaxy pověst, kterou virtuální Avengers trochu pošramotili?

Z počátku jsem měl radost, že se hra velmi zručně vyhýbá klišé. Už od prvních minut je vyprávění značně originální a hra dokáže překvapovat prakticky vším. Později ale, tak trochu bohužel, i příběh o partičce vyvrhelů, kteří “jen” shánějí peníze na své vlastní vrtochy, přeroste v klasickou linku “zachraňujeme vesmír”. Naštěstí si i tak zachovávají jistý charakter. Zatímco Avengers poměrně ušlechtile jdou za cílem a postupně se z nich stává onen tým snů který nepřítele zadupe do země, strážci se značně chaotickým způsobem lopotí za svým cílem a de facto pořád napravují své chyby, jen aby udělali pět dalších. Při hraní tak skutečně máte stále pocit, že je absolutní zkáza a definitivní konec mise doslova na dosah ruky.

Každá postava dostává na scéně tak akorát prostoru.

Kromě základní skupiny strážců samozřejmě v zápletce hrají roli i další silné postavy. Hned ze začátku se seznámíte s drsnou vojačkou Ko-Rel a její dcerou Nikki, královnou zrůd Lady Hellbender a vesmírnou lamou Kammy. Vedle toho se pak objeví celá řada důležitých překvapení a samozřejmě i camea pro největší fanoušky. Každá postava dostává na scéně tak akorát prostoru, pocitově se každá jednotlivá příběhová linie dočká uspokojivého konce (a není jen tak promlčena), a důležité je zmínit i ten fakt, že do určité míry můžete děj ovlivňovat svým jednáním. Nakonec sice každý hráč dojde k úplně stejnému konci, hra tak ale celkem povedeně buduje pocit důležitosti jednotlivých voleb a čas od času vám některý krok ulehčí život o pár hodin později. Za scénář mají tedy autoři jasnou jedničku.

BYLO NÁS PĚT

Alfou a omegou všech vyprávění o Strážcích galaxie jsou samozřejmě samotné postavy, které tým tvoří. I kdyby se Eidos rozhodl vyprávět naprosto banální historku, charismatická skupina hrdinů by hru utáhla sama o sobě. Chemie mezi jednotlivými, skvěle obsazenými a nadabovanými postavami je naprosto omračující. Ano, Guardians of the Galaxy jsou jednou z nejukecanějších akčních her, které existují. Postavy žvaní téměř neustále, především divoký Rocket má potřebu okomentovat prakticky každý krok, který během dobrodružství uděláte. Hláškuje se během boje, kecá se během skákání po plošinách, řešení triviálních hádanek a v cutscénách se samozřejmě kecá ještě více.

-
-

To by mohlo být až ubíjející, dialogy i jednotlivé repliky jsou ale naštěstí skvěle napsané. Navíc fungují velmi přirozeně, nenajdete zde žádné mezery mezi jednotlivými prohlášeními, ale postavy klidně křičí přes sebe nebo můžou zapřednout několik rozhovorů zároveň. Díky tomu jsou dialogy perfektně dynamické a kadence (zpravidla velmi povedeného) humoru téměř neúnosná. Navíc se i přes opravdu dlouhou herní dobu hlášky prakticky neopakují a postavy si dokonce dovolují komentovat některá herní klišé nebo putování za skrytými předměty.

Bonusem je pak to, že ostatní hrdinové (hrajete výhradně jen za Star-Lorda) rozhodně nejsou jen bezduchými sidekicky. Co chvíli se nějaký člen týmu rozzuří, odkráčí z boje, dělá si co chce, nereaguje na povely nebo dokonce úplně zmizí a objeví se až později, když Quillovi teče do bot. Tvůrci prostě z postav vysochali opravdu uvěřitelné bytosti s vlastními pohnutkami a problémy.

Další jednička do žákovské Eidosu.