Kirby and the Forgotten Land Recenze Recenze Kirby and the Forgotten Land, růžového jedlíka, který dokáže spolknout takřka cokoliv

Recenze Kirby and the Forgotten Land, růžového jedlíka, který dokáže spolknout takřka cokoliv

5. 4. 2022 14:05

1. PRO MĚ, PRO TEBE, PRO NÁS 2. V ZAPOMENUTÉM SVĚTĚ 3. SEŽRAT, SEŽVÝKAT, A DÁT SI I DEZERT

Nintendo hraje vlastní ligu. Těžko se to vysvětluje hráčům, kteří s hrami od japonského vydavatele nepřišli nikdy do styku, ale pokud jste nějakou typicky nintendovskou hru hráli, víte, o čem je řeč. Tu více, tu méně jde o navenek až o dětinské tituly, které v sobě mnohdy skrývají mnohem sofistikovanější vnitřek, než by se mohlo zdát. A jak už jsem psal v článku, v němž jsem popisoval demo dnes recenzované hry, jde jenom o to, jakým poměrem jsou tyto dva atributy zastoupeny.

Poslechni si audioverzi
00:00:00
00:00:00

Míra dětinskosti: ohromná, míra sofistikovanější herní náplně: malá. Právě tak by se na pomyslných škálách dal charakterizovat Kirby and the Forgotten Land, novinka a žhavý jarní hit Nintenda Switch vyvíjený společností HAL Laboratory. Hybridní konzole od Nintenda vítá do rodiny další z titulů, který se věnuje nějaké z charakteristických postaviček, a jak bývá na Switchi zvykem, opět jde o 3D barevnou plošinovku vhodnou pro děti i mladistvé. A v neposlední době i pro dospělé.

• Doporučená cena: 1599 Kč
  • Základní herní doba: 12 hodin
  • Česká lokalizace: Ne, ale textu je ve hře minimum, to podstatné je odvyprávěno ryze vizuálně
  • Kooperace: Ano, ale jen jeden ze dvou hráčů hraje za Kirbyho
  • Obtížnost: Hra je velice, velice snadná, což taktéž odpovídá tomu, že je určena spíše pro menší publikum
  • Představuje hra nové postavy? Ano, zlotřilými nepřátely tu jsou lišky zvané Awoofy. Ikoničtí Waddle Dee tu jsou na vaší straně a je potřeba je zachránit!

Právě těm je však novinka určená ze všeho nejméně. Při sledování libovolného videa Nintenda lze jen těžko určit, zda se pod barevnou slupkou bude schovávat vícevrstvé jádro nebo jen jednolitá hmota bez čehokoliv šťavnatějšího, a Kirby nebyl výjimkou. Nastat tak mohly dvě varianty.

Ta první nejvíce čerpala přímo z toho, co jsme jako diváci viděli. Kirby, se všelijakými úsměvnými momenty a schopnostmi, nabídne poměrně jednoduchou hru, která bude spíše šitá na míru těm mladším a dospělí u ní budou schopni tak maximálně relaxovat bez jakékoliv výzvy nebo přidané hodnoty. Druhá varianta byla ambicióznější a odkazovala především na tituly, které se ze začátku tvářily stejně jednoduše, ale ve výsledku nabídly mnohem, ale mnohem víc. Kdybych měl uvést jeden příklad za všechny, horem pádem se zmiňovalo Super Mario Odyssey. Mario se totiž taktéž tvářil skoro až primitivně, ale rozlousknout všechny jeho vrstvy nad rámec toho základního pobíhání dalo zabrat i zkušenějším hráčům než jen těm nejmenším.

Fakt, že Forgotten Land je ve výsledku mnohem jednodušším, přímočařejším a taktéž menším titulem, nemusí být nutně na škodu. Jen se podle toho odvíjí, komu je určený. To není tak těžké určit. Kirby se až překvapivě dobře popisuje, a navíc si jej se znalostí výše uvedených faktů lze dobře představit i ze zmiňovaných trailerů. A jako bonus, z digitálního obchodu konzole si lze stáhnout již zmíněnou demoverzi. Ta je svou strukturou lehce upravená a neukazuje pochopitelně úplně všechno, dá vám ale přičichnout k základním herním mechanismům, a až poté se můžete rozhodnout, jestli si Kirbyho koupíte pro sebe, nebo jej koupíte pro vaše děti.