Humanity Recenze Recenze Humanity, davové hry o davech, která vystupuje z davu

Recenze Humanity, davové hry o davech, která vystupuje z davu | Kapitola 2

23. 5. 2023 14:05

1. LIDSTVO 2. KONSTRUKCE Z ABSTRAKCE

Humanity už od prvních videí působilo jako nesmírně originální a neuchopitelný titul. Jaká je tahle civilizační hádanka v praxi?

Pro fanoušky logických her a lamače hádanek je Humanity naprosto exkluzivní nabídkou. Kromě toho ale samozřejmě zaujme i uměleckým zpracováním a stylizací. Jednotlivé puzzly jsou zasazeny do kapitol doslova obklopujících velmi originálně vystavěnou příběhovou kampaň. Ta nechává hodně prostoru interpretaci a vlastní reflexi, v zásadě se ale točí kolem motivů vzniku civilizace, střetu kultur a vztahů mezi lidmi. K tomu si dopomáhá v podstatě jen velmi strohými monology a poutavým vizuálním vyprávěním. Kombinace sytých a metalických barev, jednoduchých tvarů a pečlivě zpracovaného, i když minimalistického grafického rozhraní dělá z hraní v podstatě umělecký zážitek.

Pokud máte chuť trochu rozehřát mozkové závity, určitě využijte nabídky PlayStation Plus.

Sbíráním zlatých postaviček si také odemykáte kosmetické úpravy. Díky nim tak po mapách můžete honit třeba postavičky s klobouky, low-poly nebo klidně i úplně kvádrovitými těly. Postupně také zpřístupňujete sekce se statistikami a na úplném začátku i některé zjednodušující herní mechanismy, třeba možnost úplně zastavit nebo naopak výrazně zrychlit čas. Dalším velmi silným prvkem je celkem intuitivní editor hádanek, díky kterému je studnice výzev prakticky neomezená, respektive ji bude diktovat zájem komunity.

To nicméně neznamená, že bych ke hře vyloženě neměl výhrady. I přes obrovskou snahu o variabilitu a kreativitu se čas od času nevyhne stereotypu a pokud se v některé části zaseknete, může se začít vtírat nepříjemná frustrace. Souvisí to především s herními pravidly, které jsou sice většinou bez problému srozumitelné, u některých prvků mi ale občas bylo i po delší době nejasné, jak že vlastně konkrétně fungují a za jakých okolností dosáhnu vytyčeného cíle. I přes zjevnou snahu autorů také žádný mechanismus nepovažuju za přímo geniální, Humanity by slušel nějaký zásadní zvrat přímo proměňující pravidla hry.

Recenze Humanity, davové hry o davech, která vystupuje z davu
i Zdroj: Tadeáš Pepř / Hrej.cz

Takhle jde tedy “jen” o chytrou, vizuálně nesmírně podmanivou a originální logickou podívanou. Pokud máte chuť trochu rozehřát mozkové závity, určitě využijte nabídky PlayStation Plus a nechte se vtáhnout.

Humanity

Vizuálně nádherná, svébytná a symbolická logická záležitost překvapí variabilitou a nápaditými hádankami. Postupem času se ale může trochu zajíst.

Fantastické vizuální zpracování