Recenze High on Life, koncentrovaného humoru Ricka a Mortyho, který by měl radši být seriálem
i Zdroj: Squanch Games
High on Life Recenze Recenze High on Life, koncentrovaného humoru Ricka a Mortyho, který by měl radši být seriálem

Radek Raudenský

Radek Raudenský

23. 12. 2022 09:00

1. TOHLE JE RICK A MORTY 2. KONCETROVANÝ JAK KONCENTRÁT 3. HRA JAKO SERIÁL

Na Xbox & Bethesda Games Showcase se v létě ukázalo několik zajímavých kousků, a jedním z těch asi nejtrhlejších bylo rozhodně High on Life. Hra, která hned dala najevo, čím bude – bláznivou střílečkou, které propůjčil hlas Justin Roiland, dabér Ricka a Mortyho. To slibovalo také velice specifický koktejl humoru a zasazení.

Na High on Life jsem si od té doby několikrát vzpomněl a byl vážně zvědavý na to, jak se nakonec tahle hra vyvede. Ve výsledku se dá říct, že to, jak se hra prezentuje, je skutečně to, co dostanete – často ale v až moc koncentrované podobě, o čemž si ještě popovídáme.

TOHLE JE RICK A MORTY

Je úplně jasné, že studio Justina Roilanda, který se podílí na tvorbě seriálu Ricka a Mortyho, který navíc z velké části sám dabuje, nemůže vytvořit střílečku, která by snad sázela na něco jiného než šílený humor. High on Life je tak trochu herní adaptací Ricka a Mortyho a kdybychom tam obě postavy nacpali, vůbec nic by se nemuselo měnit – sedli by tam totiž jako… hrnec na zadnici.

Kromě naprosto typické směsice humoru, která do sebe míchá naprosto přihlouplé hlášky, boření čtvrté stěny a úchylné narážky společně s vulgarismy, zde totiž najdeme i totožný směr příběhu. Naprosto normální klučina se se svojí ségrou týden nudí doma, přičemž se z úplně obyčejného dne na americkém předměstí stane doslova apokalypsa, když se na zemi objeví mimozemšťani. Náš hrdina ale zpod jednoho emzáka vytáhne Kennyho, mluvící zbraň, který mu poradí, jak napojit teleportovací zařízení na mikrovlnku a dostat se do bezpečí. Hlavní hrdina se následně rozhodne stát lovcem odměn, zabít nejdůležitější tváře mimozemského mafiánského kartelu G3 a osvobodit Zemi z jejich državy.

No a nakonec tady máme také prostředí, respektive stylizaci, která je nadmíru barevná, jak kdybyste hráli pod vlivem notné dávky LSD, a dvojici mlčenlivé hlavní postavy a mimozemšťana Gene, který sedí na gauči a neustále radí a komanduje. Jak říkám, kdybychom do mixu vhodili Ricka a Mortyho, absolutně nic by se nezměnilo. A tak bych možná mohl recenzi zakončit – máte rádi kultovní animák a vyhovuje vám jeho humor? Běžte do toho. Ale silně doporučuju si hru dávkovat úplně stejným tempem.