Happy Game Recenze Recenze Happy Game, šíleného hororu, kterému něco chybí

Recenze Happy Game, šíleného hororu, kterému něco chybí | Kapitola 2

Jakub Štěpánek

Jakub Štěpánek

27. 10. 2021 09:00

1. ŘÁDĚNÍ JAROMÍRA PLACHÉHO 2. A KDE JSOU MINIHRY? 3. HALLOWEENSKÝ ZÁKUSEK

Portfolio českého studia Amanita Design se zase rozšířilo. Jaromír Plachý odšpuntoval své podvědomí a pustil na svět silně znepokojivé výjevy, které se vkrádají do snů nebohého chlapce. Jedno je jasné - z Happy Game rozhodně nebudete happy.

NĚCO TOMU CHYBÍ

Happy Game mě ovšem také trochu zklamala. V dojmech z dema jsem si posteskl, že jsem nenarazil na žádnou minihru. Předpokládal jsem, že se nakonec objeví v pozdější části hry, nakonec jsem ale prakticky žádnou neobjevil (a skořápky nepočítám, důvod ale samozřejmě neprozradím). Pokud bych měl novinku srovnat s Chuchlem, je pro mě skotačení s chomáčem bordelu daleko bohatším zážitkem. A nejde jen o minihry.

Chyběly mi zkrátka zajímavější herní prvky, nějaké překvápko, ve výsledku je zážitek bohužel poměrně jednotvárný.

Zdá se mi, že je pobíhání s malým klučinou po herní stránce velmi chudé. Po celou dobu se v podstatě pouze posouváte kupředu, občas zdvihnete předmět, zatáhnete za páku nebo někomu utrhnete hlavu. Chyběly mi zkrátka zajímavější herní prvky, nějaké překvápko, ve výsledku je zážitek bohužel poměrně jednotvárný. Situaci nezachraňují ani připravené hádanky, ty jsou totiž velmi triviální (zhruba na úrovni přiřaď k polámané hračce ten správný chybějící kus), při vymýšlení správného řešení se příliš nezapotíte. A to se zrovna já běžně trápím i v méně složitých logických hrách. Ale vlastně to chápu, protože se Happy Game o šikanu mozkových závitů ani nesnaží.

Asi bych hře úplně nevyčítal, že nepřináší žádný smysluplný příběh, je zkrátka pravidlem, že sny nemají hlavu ani patu. Jen je potřeba připravit se na skutečnost, že jde nakonec pouze o sérii bláznivých scének, které na sebe ani nemusí navazovat.

Recenze Happy Game, šíleného hororu, kterému něco chybí

Co se týče ovládání, vystačíte si pouze s myší, hra by však měla podporovat i gamepad (v době recenzování ještě nefungoval optimálně). Krom PC je ostatně titul k dispozici také na Switchi. Nelze si nevšimnout, že je ovládání uzpůsobeno pro dotykové obrazovky, řekl bych tedy, že se Happy Game velmi brzy objeví i na mobilních platformách. Většinou je potřeba něco chytit a následně táhnout, takto se ovládá i hlavní hrdina, k pohybu lze ale využít i směrové šipky.