Happy Game Recenze Recenze Happy Game, šíleného hororu, kterému něco chybí

Recenze Happy Game, šíleného hororu, kterému něco chybí

Jakub Štěpánek

Jakub Štěpánek

27. 10. 2021 09:00

1. ŘÁDĚNÍ JAROMÍRA PLACHÉHO 2. A KDE JSOU MINIHRY? 3. HALLOWEENSKÝ ZÁKUSEK

Portfolio českého studia Amanita Design se zase rozšířilo. Jaromír Plachý odšpuntoval své podvědomí a pustil na svět silně znepokojivé výjevy, které se vkrádají do snů nebohého chlapce. Jedno je jasné - z Happy Game rozhodně nebudete happy.

Jsem opravdu rád, že tuzemskou videoherní scénu zdobí Amanita Design. Hry z její produkce dělají radost doma, ale i ve světě, často se mluví o českém kulturním exportu. I proto mám velkou radost, že se studiu daří i po finanční stránce. Jakub Dvorský se nedávno pochlubil, že studio v tržbách za rok 2020 dosáhlo na 106 milionů korun, jako čistý zisk vykázalo 34,5 milionu.

Hry od Amanity mají nespornou výhodu v tom, že nestárnou. Animace a malovaná grafika jsou zkrátka nadčasové, studio se tak i po letech může spolehnout na to, že se bude stále prodávat i 12 let staré Machinarium. Navýšit tržby se však podařilo především díky službě Apple Arcade, kde zabodovali perfektní Creaks a také originální Pilgrims.

Hororová Happy Game od Amanity Design vyjde už na konci října
i Zdroj: Amanita Design

Letošní dušičky budou patřit talentovanému brněnskému uskupení Amanita Design. Studio totiž dnes oznámilo, že 28. října…

21. 10. 2021 15:00

Tituly z produkce Amanity mají i několik dalších společných znaků, jedním z nich je jakýsi univerzální půvab, který musí potěšit snad každého. Byl jsem tedy zvědav, jak mezi ně zapadne Happy Game, ta totiž naopak vzbuzuje spíše rozpaky a znechucení. Něco takového ale samozřejmě může taktéž dobře fungovat. Jak to tedy dopadlo?

NOČNÍ MŮRY Z HLAVY JAROMÍRA PLACHÉHO

Hlavním hrdinou je pobledlý klučina, který se zrovna chystá na kutě. Jakmile se mu ale podaří usnout, začnou se dít sakra divné věci. A protože se ocitáme v říši snů, je naprosto jasné, že se zde může stát prakticky cokoliv. Jednak přestávají platit všechny fyzikální zákony, jednak se kolem začínají komíhat vskutku zvláštní bytosti. A je to tady, noční můra jak vyšitá.