Gotham Knights Recenze Recenze Gotham Knights - ve stínu netopýra

Recenze Gotham Knights - ve stínu netopýra | Kapitola 3

20. 10. 2022 13:00 1

1. NETOPÝŘI NEVYMŘELI 2. MLÁTIČKY 3. DVĚ STRANY MINCE

Batman je mrtev, nechť žijí jeho sidekickové. Alespoň to platí v RPG akci Gotham Knights, která se stejně jako hrdinové snaží vystoupit z odkazu netopýřího muže a razit si svou vlastní cestu. Daří se jí to?

DVĚ STRANY MINCE

Nevyváženost zážitku je ostatně příznačná pro celou hru. Na úplném začátku jsem tušil, že je zaděláno na velkou katastrofu. Postupně jsem se ale s rozjíždějícím se scénářem a rozvíjením hratelnosti začal dobře bavit a občas umí hra vykouzlit opravdu výborné komiksové scény. Baví mě i to, že můžete mezi hrdiny během návštěv ústředí ve věži Belfry přepínat, a každý z nich unikátním způsobem prožívá všechny příběhové mise, přičemž se okolnosti občas i mírně mění. Teoreticky je tak nutné hru dohrát čtyřikrát, abyste viděli všechny varianty - nabídka obsahu je v tomto ohledu obří.

Na druhou stranu jsou tu ale zmíněné vyčerpávající souboje, které na konci zase známku stlačily na výsledný verdikt. V něm jsou započítány třeba i obecně slabší animace nebo nepříliš plynulý pohyb po městě. To je obzvlášť kontrastní oproti Batmanovi, kde bylo poletování nad ulicemi velmi uspokojivé a při soubojích jste doslova cítili hmotnost hrdiny. Gotham Knights prostě vždycky přinesou nějaký dobrý nápad nebo skvěle zpracovaný moment, aby vás za chvíli zklamali nějakou nedotažeností nebo chybkou. Je také škoda, že se, až na menší rozdíly v efektech schopností a pohybu po městě, hraje za všechny čtyři hrdiny skoro stejně. Navíc chybí možnost, aby s vámi do akce šel parťák ovládaný umělou inteligencí. Jste tak odkázáni na skutečné kamarády v coopu, který jsem bohužel vyzkoušet nemohl. Proto jsem převážně s Robinem po lokacích pobíhal osamocen.

Co mě skutečně dokázalo vytočit je cestování na motorce Batcycle. Ta má sice nabízet efektivní možnost, jak se prohnat ulicemi města, je ale naprosto neuvěřitelně pomalá. Kromě cestování navíc na nic jiného neslouží, nebál bych se jí tedy zrychlit klidně na dvojnásobek nebo trojnásobek.

MATKA MĚST

Podobně rozporuplné, jako hratelnost, je i audiovizuální zpracování. Grafika působí, opět ve srovnání s Arkham Knight (sedm let starým!), trochu neučesaným, byť ne špatným dojmem, a hra navíc běží i na PlayStationu 5 ve 30 snímcích za sekundu. To je poměrně kontroverzní rozhodnutí a nebudu řešit, proč tomu tak je. Na začátku sice oči bolí, postupem času si toho ale úplně přestanete všímat. Modely nicméně různě glitchují (viz. galerie) a při rychlejším cestování se nestíhají načítat textury. Hra se navíc i s SSD diskem překvapivě dlouho načítá, a to načítacích obrazovek uvidíte požehnaně.

Recenze Gotham Knights - ve stínu netopýra
i Zdroj: Tadeáš Pepř / Hrej.cz

Výše zmíněné problémy ale vyvažuje to, že v detailech vypadá hra moc hezky a nabízí velmi pečlivě zpracované hrdiny s obrovsky pestrou nabídkou kostýmů. Samotný Gotham má také velmi hutnou evropsky industriální atmosféru podpořenou neony a nekonečně deštivým počasím. Ulice jsou překvapivě živé, obyčejní obyvatelé v nich opravují auta, řeší všední problémy a obecně na mě město působí asi nejuvěřitelnějším dojmem z batmanovských her. Velmi propracovaná je i řada interiérů, z hlediska level designu si tedy rytíři odnášejí jedničku. Kapitolou samou pro sebe je pak špičkový soundtrack, o který se postaral zvučný ansámbl skladatelů.

Gotham Knights rozhodně nejsou špatnou hrou. Podobně jako hrdinové ale zůstávají ve stínu známějšího Batmana, i když se s ním třeba přímo měřit nechtěli. Nabízejí až překvapivě výpravné a propracované vyprávění, které si navíc můžete užít hned čtyřikrát nebo v coopu. Soubojový systém je funkční, dynamický a zábavný, ke konci se ale dost zají a nedosahuje kvalit Arkhamu. Navíc hru plní na úkor průzkumu světa a řešení hádanek, což je subjektivně škoda.

Gotham Knights

Gotham Knights nabízejí skvělý komiksový příběh, který si užijete i víckrát s různými hrdiny. Hratelnost je ale prostě jen nadprůměrná a nedokáže se vyrovnat ikonické sérii od Rocksteady, i když se snaží inovovat a více míchat prvky RPG.

Skvělý scénář a postavy s unikátními rozhovory v různých kombinacích
Bohatá nabídka obsahu
Pestré a zajímavé vedlejší příběhy