God of War Ragnarök Recenze Recenze - God of War Ragnarök je fenomenální epos posouvající hranice

Recenze - God of War Ragnarök je fenomenální epos posouvající hranice | Kapitola 3

3. 11. 2022 17:00 15

1. RAGNAROK JE TU 2. BOY? 3. ČISTÁ EMOCE

Po čtyřech letech se vrací bůh války Kratos a jeho syn Atreus, aby ukončili své putování severskou mytologií. Jde o stejnou pecku jako tehdy?

V LABYRINTU REŽIMŮ

Ragnarök nabízí na PlayStationu 5 několik kombinací grafického nastavení upřednostňujících rozlišení, framerate, případně různě variabilní škálování. Já vsadil na nastavení s nejvyšším rozlišením a odemknutým frameratem, při kterém hra vypadá opravdu krásně, a zároveň běží velmi plynule. Stabilních 60 FPS to sice (logicky) není, ale oproti natvrdo zamčeným 30 je rozdíl propastný. Tato možnost mi tak přijde univerzální a směle vám ji doporučuji. Jak hra běží třeba na prapůvodním PlayStationu 4 jsem bohužel nevyzkoušel.

Kromě scénáře, vyprávění, hereckých výkonů, hratelnosti a herního designu tvoří pilíř kvality Ragnaröku také audiovizuální zpracování. To je jednoduše dechberoucí. Kvůli vydání na starší generaci konzolí a menšímu pokroku oproti PlayStationu 4 není grafický pokrok tak překotný. Hra ale rozhodně patří k tomu nejhezčímu, co v současnosti na trhu najdete. Kromě zmíněných ohromujících lokací jde třeba o mimořádně detailní modely postav, propracovanou mimiku, živé oči i prýštící emoce, které souvisí s perfektními hereckými výkony. Kapitolou samou pro sebe jsou pak animace a režie cutscén, opět evokujících pocit záběru bez střihu. Fantazie.

Největší škoda je tedy ta, že hra prakticky nevyužívá možností DualSense

Celkový obrázek doplňuje ozvučení. Výborný dabing (i když tentokrát nezazní tolik boy), skvělý audio design a především naprosto epický sountrack plný těžkých, velkolepých i emotivních skladeb přispívají k pocitu, že hrajete skutečně do posledního detailu dotažený božský epos.

Pokud bych měl Ragnaröku přece jen něco vyčítat? Čas od času jsem se setkal s technickou chybkou, grafickou anomálií nebo výpadkem zvuku. V kontextu rozměrů hry (ve které jsem strávil zhruba 35 hodin a na kompletní dohrání by, odhaduji, bylo potřeba cca 50) to jsou ale spíše drobnosti. Také mě ve výsledku mrzí, že samotné vyvrcholení příběhu může po ohromujícím tempu a výpravnosti předchozího děje působit trochu neuspokojivě. Ne, že by bylo špatné, to rozhodně ne. Studio Santa Monica vás ale namlsává tak dlouho, až skoro není schopné připravit adekvátně dokonalý zákusek. To je ale spíše subjektivní dojem, který také nemá na celkové hodnocení téměř žádný vliv. Největší škoda je tedy ta, že hra prakticky nevyužívá možností DualSense. Kromě otravného chrastění řetězů a občasného většího odporu při používání sekery jsem vlastně nevnímal, že nedržím v ruce obyčejný ovladač, což je u dvorního klenotu PlayStationu trochu škoda.

Recenze - God of War Ragnarök je fenomenální epos posouvající hranice
i Zdroj: Tadeáš Pepř / Hrej.cz

Jinak ale označení klenot skutečně platí. God of War Ragnarök je úchvatný, epický, výpravný, pečlivě nadesignovaný, dotažený a neuvěřitelně zábavný epos. Pokud vás první díl bavil, opravdu vám závidím, že vás tenhle zážitek teprve čeká.

God of War Ragnarök

Ohromující putování Krata a Atrea nezklamalo, naopak ještě posunulo hranice vyprávění, hereckých výkonů a audiovizuálního zpracování. Tohle musíte zažít.

Scénář, vyprávění a jeho výpravnost