GhostWire: Tokyo Recenze Recenze Ghostwire: Tokyo, duchařského výletu do vylidněného Tokia

Recenze Ghostwire: Tokyo, duchařského výletu do vylidněného Tokia

21. 3. 2022 14:00 7

1. VÍTEJTE V TOKIU 2. ŠVIHNOUT A MÁVNOUT 3. BIZÁR? TAK TROCHU

Studio Tango Gameworks na čas opouští survival horory a od Evil Within si odskakuje k akčním adventurám, jen s hororovým nádechem. Ghostwire: Tokyo se v prvních trailerech profilovalo jako hodně nečitelná hra, jaké tedy v praxi je?

Poslechni si audioverzi
00:00:00
00:00:00

Moderní žánr hororových her prošel během minulé dekády významným vývojem. Stál za ním mimo jiné i Šindži Mikami, otec legendárního Resident Evilu, který po odchodu z Capcomu a pár letech bloudění herním průmyslem zakotvil ve vlastním studiu Tango Gameworks. Z něho později pod hlavičkou Bethesdy vzešli dva skvělí a skutečně moderní zástupci survival hororu, první a druhý díl Evil Within. To ale v Mikamim, zdá se, na dalších pár let ukojilo striktně hororové choutky a další tvorba týmu už se začala ubírat trochu jinudy.

• Doporučená cena: 1849 Kč
  • Česká lokalizace: Ne
  • Základní herní doba: Zhruba 12 hodin
  • Faktor znovuhratelnosti: Nulový, ve hře neexistuje žádné větvení příběhu a postavu můžete vylepšit na maximum
  • Obtížnost: Čtyři úrovně, hráno na druhou z nich, nic extra obtížného, ale o výzvu tu až tak nejde
  • Gestikuluje Akito ostřeji, než učitel fyziky?: Téměř určitě ne. Magie ve hře je ale prostě cool
  • Můžete podrbat psa?: Ano, i nakrmit. Dokonce za to dostanete peníze. Toulavým kočkám ale můžete jen číst myšlenky

Na E3 v roce 2019 tak studio představilo Ghostwire: Tokyo. Akční adventuru, respektive… střílečku s RPG prvky? O tom, že bylo Ghostwire dost záhadným projektem vypovídá i to, že jsme vlastně dost dlouho nevěděli, jak se bude hrát. A když jsme se to konečně dozvěděli… spousta hráčů (včetně většiny redakce) byla tak trochu zklamána a o hru přestala jevit zájem. Možná vám ale rovnou prozradím, že by to byla velká škoda. Novinka z pera Šindžiho Mikamiho toho pod svým duchařským kabátkem skrývá hodně.

SÁM DOMA A V TOKIU

Příběhová zápletka vás vrhá rovnou do akce. Hlavní hrdina Akito se probouzí ve vylidněných ulicích Tokia, kterými se valí záhadná mlha, pohlcující veškeré obyvatelstvo metropole. Bezduchá těla se pak mění v děsivá monstra atakující přeživší. Akito je nicméně tohoto nepříjemného osudu ušetřen, jeho tělo totiž posedne duše detektiva KK a propůjčí mu zvláštní paletu nadpřirozených schopností. Ani KK ale není žádný dobrosrdečný spasitel, kromě snahy přijít záhadné mlze na kloub chce skrz hrdinovo tělo konečně urovnat rodinné pořádky. I sám Akito navíc v událostech hraje svou vlastní roli a i v jeho případě je hlavní motivací pokrevní příbuzenstvo.

Další detaily zápletky už vyzrazovat nebudu. Akito s KK ale vytvoří neharmonický pár, který musí postupně odložit své názorové i motivační rozpory a jednoduše řečeno zachránit svět. Nebo alespoň vlastní krk. Na druhé straně barikády stojí záhadná postava s maskou Hannya a ústřední dvojici hází klacky pod nohy. I záporák má ale své poměrně logické důvody pro to, co dělá.

Samotné příběhové pozadí je poměrně originální a sedí mu slušně napsané postavy. Ty se sice nevyhýbají klišé (vyděšený a zmatený mladík, cynický a zkušený mentor - policista), na druhou stranu ale nejsou naivní a ploché. I mytologické pozadí případu je v mnoha ohledech originální a bude vás bavit odhalovat jeho náležitosti. Je fakt, že už jsem podobné motivy někde zpracované viděl, a samotná podstata tajemných hrátek s dušemi zůstane dost dobře nevysvětlená. To je ale spíše subjektivní výtka hráče, který se rád dozvídá konkrétní odpovědi.