Recenze Ghostbusters: Spirits Unleashed aneb když geniální nápad nedotáhnete do konce | Kapitola 3
Seznam kapitol
Série Ghostbusters byla v herním světě po dlouhou dobu spíše zapomenutou značkou. I vzhledem ke stavu filmové značky se tomu nedá divit, samotný námět se ale může ve hrách bohatě využít - nikdy by mě ale nenapadlo, že se z lovců duchů stane kompetitivní „střílečka“.
ZÁBAVA? ANI MOC NE
Dalo by se namítnout, že obě strany mají své možnosti postupu. Zatímco u duchů se mění jejich typy se zvyšující se úrovní, lovci si mohou vylepšit vybavení a získat schopnosti, jako je lano na přitahování nebo bomby, které ducha zpomalí. Ano, rozhodně tyto funkce změní určitým stylem hratelnost, ale onen základ je furt stejný.
Tvůrci se snažili gameplay za lovce trochu ozvláštnit a civilisty na mapě může uklidnit. Ve výsledku je to ale k ničemu – lovci tím úroveň celkového vystrašení nesníží a pokud se duch rozhodně civilistu vystrašit a připsat si 5 % navíc, zkrátka jej bude nahánět tak dlouho, dokud neuteče.
Upřímně mě ona repetitivnost vlastně mrzí. I po tolika zápasech se mě stále drží pocit toho, že asymetrická kompetitivní střílečka k motivu Ghostbusters velice sedí, bohužel se nepodařilo vše dotáhnout do konce. Kazí to i malý počet hráčů a tím pádem i matchmaking, který vám, nezkušenému nováčkovi, do úrovně napálí hráče s levelem 100, nebo naprosto zoufalé boty. Nemůžu říct, že by Ghostbusters nebylo zábavné, chybí tady ale nějaké mechanismy, které by ještě ozvláštnili hratelnost za lovce, případně by hra měla implementovat nechvalně známou krátkodobou motivaci. Na pár hodin titul rozhodně zabaví a ve výsledku to zachraňuje i cenovka, která je poloviční vůči klasickým velkým hrám. Spíše než, že bych titul vůbec nemohl doporučit, tak upozorním na to, že jde o hru, která vám s partou kamarádů vydrží na pár večerů - pro delší zapojení chybí již zmíněná hloubka hratelnosti.
Verdikt
Ghostbusters: Spirits Unleashed má opravdu skvělý nápad a princip hratelnosti, který je geniálně spojen s tématem Lovců duchů. Paradoxně hraní za ducha je zábavné, u lovců je ale velice rychlé znát repetitivnost. Tu sice dokáží ozvláštnit postupně docházející schopnosti, na dlouhodobé hraní to ale zatím není.