Final Fantasy XVI Recenze Recenze Final Fantasy XVI – příběhového klenotu pro všechny napěchovaného skvělým obsahem

Recenze Final Fantasy XVI – příběhového klenotu pro všechny napěchovaného skvělým obsahem | Kapitola 3

Martin Synek

Martin Synek

26. 6. 2023 15:10 7

1. PŘÍBĚHOVÁ FANTAZIE 2. NÁDHERNÁ FANTAZIE 3. TÉMĚŘ BEZCHYBNÁ FANTAZIE

Po sedmi letech se krystalová sága se opět rozšiřuje o novou fantazii. Tvůrci ze Square Enix již od oznámení titulu slibují další příběhový epos, který představí zbrusu nový svět a samozřejmě i nové postavy. Na následujících řádcích zjistíte, zda nešlo pouze o planá slova a zda mají ve všem pravdu. I protože jde o moji srdcovou záležitost, na kterou se dlouhé roky doopravdy těším.

Technicky je šestnácté Final Fantasy postaveno na notně modifikovaném domácím enginu, který byl použit již u onlinového předchůdce Final Fantasy XIV. Je to dáno také tím, že vývojářský tým pod vedením Hiroši Takaje a Naoki Jošidy pracoval právě na úspěšné onlinovce. Hru lze na PlayStationu 5 tradičně zapnout v režimu preferujícím počet snímků nebo kvalitu grafiky. Osobně jsem celou dobu hrál v pohlednějším režimu, což se mi nicméně ve dvou momentech nejspíše vymstilo. Moje konzole dvakrát v průběhu hraní oznámila, že je přehřátá a systém se okamžitě vypíná, což zatím u hardwaru od Sony opravdu nebylo zvykem. Na druhou stranu, když se podíváte do galerie, kterou jsem pro vás přichystal, musíte mi dát za pravdu, že hra vypadá zatraceně dobře. Všechny scény jsou parádně nasvícené, postavy se pohybují v podstatné většině přesně tak, jak bych čekal a rozpohybování příšer je kapitola sama pro sebe.

Kromě hlavní dějové linky zde najdete i spoustu nepovinných úkolů.

Časté změny lokací také přispívají k tomu, že případný backtracking není žádnou bolestí. Navštívíte všechna důležitá místa na Valisthee, každé má své osobité zasazení a atmosféru. Jednou hra vypadá jako Dark Souls, jen aby o pár hodin dál hra ukázala, že umí být i Assassins Creedem nebo Zaklínačem. Tvůrci vás po většinu času vedou předem daným koridorem, který se na několika místech rozprostře v polootevřený svět, kde můžete ukojit svoje objevitelské choutky. Navíc vás mnoho vedlejších questů zavede do dříve neviděných míst a postaví vás mnohokrát i proti dříve neviděnému nepříteli.

Mimochodem, podobně jako u nedávného Diabla IV se u zeměpisu autoři inspirovali tuzemskými reáliemi, nicméně kvůli kombinacím s pestrými kulturami budou názvy některých lokací pro Čechy spíše úsměvné. Podíváte se například do města Kostnice, které se hodí spíše někam do Persie, stejně tak je tomu i u měst Dalimil nebo Tábor. Cestou také potkáte zlodějíčka Honzu nebo vojáka Ferdu. Budete hledat Růženu a jedním z velkých záporáků je Kupka (neplést s panem ministrem).

Recenze Final Fantasy XVI – příběhového klenotu pro všechny napěchovaného skvělým obsahem
i Zdroj: Martin Synek / Hrej.cz

Hudebně jde pak o pokračování Final Fantasy každým coulem. Nečekejte sice Nobua Uemacu, ale i zdejší hudební doprovod je skvěle chytlavý. Klavírní smyčky krásně podkreslují váš pobyt ve skrýši, orchestrální kusy poté čekejte u dramatických soubojů a příběhových animací. Do toho musím přičíst tvůrcům k dobru i bardovy písně, které vždy trefně reagují na aktuální situaci. Snad ani jednou jsem na něj nezapomněl.

Kromě hlavní dějové linky samozřejmě zábavu obstarává spousta nepovinných úkolů. Jejich účelem ve většině případů bývá něco najít, přinést nebo si s někým popovídat a přinést nové informace. Zachraňujete obyvatele, pomáháte se zásobami a v neposlední řadě bojujete. Odměnou budiž materiály pro crafting, peníze a zkušenostní či akční body.

Pihy na kráse se hledají dost těžko, ale některým očividným se autoři bohužel nevyhli. Například lipsync u mnoha animací nesedí nebo chybí úplně. Občas se při soubojích díváte na barevné peklo, ve kterém máte zásadní problém najít sebe nebo vaše podpůrné postavy. Nicméně s důrazem na to, o jak komplexní hru jde, všechny takové chybky prostě a jednoduše přejdete pokrčením ramen.  O to víc se zaměřte na to, jak ohromnou hrou aktuální Final Fantasy je. A to skvělou. Pro všechny. Dokonce i pro ty z vás, kteří by dříve o tuto pořád tak trochu exotickou značku ani nezavadili. Protože dnes tu máme pokračování, které vám poslouží na mnoho desítek hodin, má skvělý soubojový systém, skvělý příběh a vůbec, dejte Final Fantasy 16 šanci.

Final Fantasy 16

Obrovská hra, která si vás udrží na mnoho desítek hodin. Je plná obsahu, nabízí skvělé grafické zpracování i  tuze vyladěný soubojový systém, skvělou hudbu a mnoho pamětihodných postav. Zavede vás do úžasného fantaskního světa, kterým vás provede křížem krážem a odhalí všechna tajemství, které Valisthea a Cliveův příběh nabízí. A v neposlední řadě je téměř bez chyb.

Perfektní hratelnost
Ohromná nabídka obsahu, herní doba
Příběh