Final Fantasy XVI Recenze Recenze Final Fantasy XVI – příběhového klenotu pro všechny napěchovaného skvělým obsahem

Recenze Final Fantasy XVI – příběhového klenotu pro všechny napěchovaného skvělým obsahem

Martin Synek

Martin Synek

26. 6. 2023 15:10 7

1. PŘÍBĚHOVÁ FANTAZIE 2. NÁDHERNÁ FANTAZIE 3. TÉMĚŘ BEZCHYBNÁ FANTAZIE

Po sedmi letech se krystalová sága se opět rozšiřuje o novou fantazii. Tvůrci ze Square Enix již od oznámení titulu slibují další příběhový epos, který představí zbrusu nový svět a samozřejmě i nové postavy. Na následujících řádcích zjistíte, zda nešlo pouze o planá slova a zda mají ve všem pravdu. I protože jde o moji srdcovou záležitost, na kterou se dlouhé roky doopravdy těším.

Final Fantasy je už od nepaměti mojí nejoblíbenější japonskou RPG sérií, přestože mi trvalo dlouho do ní proniknout naplno. Hry z této série toho po vás totiž žádají poměrně mnoho. Kromě dlouhé časové investice, herní doba skoro vždy atakuje minimálně 50 a více hodin, si také žádá investici citovou a emocionální. U her z této série s tím prostě musíte počítat, protože odvyprávět tak spletité příběhy na ploše pár hodin, to by prostě a jednoduše nešlo. Final Fantasy je dlouhodobá láska, dost možná bývalá láska, kterou vždycky rádi po čase opět uvidíte, a strávíte s ní zase trochu času. A hlavně je Final Fantasy série, která se aktuálním dílem otevřela téměř všem.

• Cena: 1899 Kč (krabicová)
  • Česká lokalizace: Ne
  • Herní doba: Hlavní příběhová linka zabere samostatně asi 45 hodin, abyste vyzobali opravdu vše, počítejte alespoň se stovkou
  • Proč koupit: Z klasického JRPG tvůrci přešli na zábavný hack and slash systém, který je přístupný pro nováčky, ale nabízí správnou výzvu i pro ostřílené akční veterány
  • Možná nevíte: Vedlejší postava Cid se v sérii Final Fantasy objevuje již od druhého dílu. Aktuální díl jí však vzdává hold tím, že z ní udělá… inu, nechte se překvapit

Valisthea. Magický svět, jehož síla tkví v Mateřských krystalech, rozesetých na obou kontinentech. Tyto krystaly, obří struktury, do kterých jsou vestavěna mnohá města, vyzařují éter, který dokáže jednotlivcům propůjčit nesmírné magické schopnosti. Kolem těchto magických krystalů vzniklo několik velmocí, zatím dodržujících mírové dohody, které jejich předkové uzavřeli. Z podloubí však na povrch začínají probublávat problémy narušující křehké mírové vztahy. Tyto problémy jsou převážně spojeny s tajemnou Pohromou, jejíž původ je jednou z největších záhad.  Navíc se tato Pohroma (v originále Blight) nesoustředí pouze na jedno teritorium, ale šíří všude po celé Valisthee a ničí vše, včetně fauny a flory. Roztáčí se kola mocenských machinací a válka je na spadnutí.

Lidé nejsou jedinými obyvateli Valisthey. Obývají ji také mnohé druhy zvířat nebo magických stvoření. Těmi největšími a nejmocnějšími jsou Eikoni. Ti přebývají v duších dominantů, neboli lidí, kterým je požehnáno, aby tíhu magických povinností nesli na svých bedrech. V každé části světa se k nim však chovali odlišně. Někde byl dominant oslavován pro svou výjimečnou moc, jinde šlo o vyvrhele stojící na okraji společnosti a ostatní se jich bojí. My však na své cestě budeme sledovat osud Clivea, prvorozeného potomka velkovévody Rosfielda z Rosarie. Ten měl zdědit po svém otci dar nést břímě Eikona Fénixe. Jenže se tak nestalo.

Clive se stává skvělým šermířem a obdrží nejvyšší poctu, které se mu může v Rosarii dostat. První štít mu propůjčuje mnoho výsad, ale také mu klade na bedra velké zodpovědnosti. A ta největší spočívá v ochraně bratra Joshuy, který coby druhorozený přebral moc Fénixe. Clive ho však při bojích nedokáže ochránit a když se na válečné scéně objeví dva mocní titáni, musí Joshua použít svoji moc. Ta na záchranu nestačí, na scéně se objevuje ohnivý kolos Ifrit a neštěstí je na světě. Joshua umírá v souboji s Ifritem a nebohý Clive po zničení Rosarie přísahá pomstu Ifritovi a všem, kteří za válkou a zbytečným utrpením stojí. Přenášíme se o třináct let později, kde Cliveův příběh, nejen o osobní pomstě, teprve začíná.