FIFA 22 Recenze Recenze FIFA 22. Fotbalu, který to nezabalil a naopak rozkvetl do krásy

Recenze FIFA 22. Fotbalu, který to nezabalil a naopak rozkvetl do krásy | Kapitola 3

Miroslav Václavík

Miroslav Václavík

14. 10. 2021 10:00 1

1. SVĚT STARÝCH ZNÁMÝCH REŽIMŮ 2. JSI TROCHU PŘIBRAL, CO? 3. TAK JEŠTĚ JEDEN BALÍK OTEVŘU… 4. SROVNÁNÍ NEXTGEN A OLDGEN VERZE

Jaký by to byl podzim bez další dávky rozmlácených ovladačů, prasklých žilek a vyřvaných hlasivek? Bez hry, která dělá i z největších flegmatiků krvelačné hooligans a nešťastnějším jedincům strhává nehty z rukou? FIFA 22 hlásí nástup a letos konečně zvolila správné obutí.

Když už jsme u toho, co hráči každoročně hrají nejvíce, nesmíme opomenout zmínit FUT. Režim, který do kasy vývojáře přináší vůbec nejvíc peněz ze všech produktů ve videoherním světě. Tady jsme se dočkali jen několika mála změn, jež jsou však pro hraní fundamentální. Kompletně se totiž změnil systém divizí a víkendové ligy. Už nebojujete v rámci své divize, kdy postupujete a padáte podle výkonů. Tentokrát je vše vyřešeno sezónami, v nichž lze pouze růst výš, a po určité době se progres vynuluje. Světlá stránka toho je, že nebudete zuřivě ukousávat analogy ovladačů při nešťastném sestupu, a běžné hraní je o něco méně nervydrásající. Stinnou stránkou je ale fakt, že se nesetkáváte nutně jen se stejně zkušenými soupeři, ale i s lidmi, kteří ještě nepostoupili dál. Zákonitě se tak v jednu chvíli zaseknete v mrtvém bodě, odkud není cesty dál – za normálních okolností byste spadli, v nižší lize bojovali o postup, měli stále motivaci a šanci zápasy vyhrávat. Teď musíte počkat, až lepší soupeři konečně postoupí výš a vy budete zase v zápasech tahat za delší, nebo alespoň srovnatelný konec provazu.

-
-

Druhou novinkou je pak kvalifikace do víkendové ligy – vývojáři takto efektivně rozdělili obrovské množství zápasů, kdy jste předchozí ročníky museli odehrát klidně 30 zápasů za víkend, abyste se dostali do soubojů s těmi nejlepšími na světě, a získávali pořádné balíčky. Teď si odehrajete kvalifikaci, kde musíte zvládnout 6 z 8 zápasů, kdykoliv chcete a o víkendu vás už čeká „jen“ 20 klání. Někomu kvůli kvalifikaci může být svět víkendové ligy šampionů navěky zapovězen, ale to už je holt úděl šampionů, být o ten kousek lepší.

FIFA 22
Xbox Xbox Series X | S

Nový ročník se podařil, vývojáři vsadili na správnou kartu a posunem k pomalejšímu a robustnějšímu systému otevřeli i nové způsoby hraní. Nenajdete tu žádné nové režimy, skvělá překvapení ani dechberoucí revoluci. FIFA 22 je ideální volbou pro každého fanouška fotbalu, ať už hrajete offline, či dáváte přednost online zápolení. Když navíc japonský bratříček spáchal seppuku, jde o jedinou skutečnou variantu. Nová generace konzolí FIFA 22 sluší.

Posun hratelnosti směrem k věrnějšímu fotbalu
Nové animace
Systém nezávislého míče