Recenze dodatku OlliOlli World: Void Riders, mimozemské show jen pro nadšence
i Zdroj: Roll7
Void Riders Recenze Recenze dodatku OlliOlli World: Void Riders, mimozemské show jen pro nadšence

Radek Raudenský

Radek Raudenský

27. 7. 2022 15:00

1. DALŠÍ BOHOVÉ 2. NESKUTEČNÉ KOUSKY

Letos v březnu jsme vám přinesli recenzi barevného titulu OlliOlli World. Jakožto podobnými hrami nedotčeného multiplayerového hráče mě OlliOlli naprosto okouzlilo a ježdění napříč malebným světem za doprovodu triků mě strašně bavilo. O vývojářích z Roll7 nebylo několik měsíců vůbec slyšet a zdálo se, že se po vydání zkrátka posouvají dále a připravují si další projekt, který tentokrát vzniká pod plnou podporou vydavatele Take-Two. Avšak opak byl pravdou.

Budeme tak trochu schválně ignorovat nově oznámený Rollerdrome, protože kromě toho dokázali vývojáři pracovat také na nové expanzi k OlliOlli World s názvem Void Riders. Ta slibuje to, co byste asi od podobného DLC čekali – nové herní mechanismy, mapy, oblečení… no zkrátka nový obsah. To vše za dost příjemných 10 euro. Vzhledem k mé překvapivé zálibě v OlliOlli jsem samozřejmě po DLC okamžitě šmátl a bez zbytečných okolků se do něj hned pustil.

DALŠÍ BOHOVÉ

Jak už jsem zmiňoval v původní recenzi, příběh není v OlliOlli World to hlavní, hlavní premisa je daná. Napříč celou mapou musíte svými schopnostmi oslovit všechny bohy, kteří vás pak na oplátku ocení jako svého skateboardového boha. S dodatkem Void Riders se seznam rozšiřuje o další tři vyzyvatele, jejichž přízeň si musíte získat. Ještě před tím se ale setkáte s novými mimozemskými kamarády, kteří se objevili na planetě Zemi.

• Cena: 10 euro (přibližně 250 korun)
  • Doba hraní: Od 2 hodin po více než 10 hodin
  • Faktor znovuhratelnosti: Několikanásobné přehrávání map je jedním ze základních předpokladů
  • Zábava: Pro fanoušky OlliOlli World obrovská!

Ti na planetu přijeli prostě na návštěvu, a narušili tím prostor na mapách. I když jsou noví návštěvníci milí a kamarádští, rozeseli po mapě několik nových úrovní, které musíte zdolat pro možnost setkat se s mimozemskými bossy. Nové mapy také pochopitelně přinášejí nové herní mechanismy. Mezi ty klíčové patří létající talíře a klasické kužely světla, které do útrob talíře nasávají na co ukážou. Toho může hráč pochopitelně využívat pro svůj prospěch. Pokud podrží pravou páčku a chytne se svého prkna, díky paprsku se vznese do vzduchu – což může využít k ještě úžasnějším trikům nebo dosažení jiných cest.

Ve výsledku je právě tento kousek jediným výrazným novým mechanismem ve hře, tou nejdůležitější novinkou jsou ale dle mého mapy. Těch je ve hře celkem 20 a musím říct, že se vývojáři při designu opět překonali a dokázali principy OlliOlli World posunout ještě o kousek dál. Bylo pro mě strašně zajímavé zjišťovat, jak si dokáže Roll7 ještě více vyhrát s daným základem a zajímavě kombinovat různé vlastnosti hry.

Zábavě prospívá například to, že se Void Riders už neberou tak vážně. Mimozemšťané dokázali ohnout realitu a tratě tak všelijak divoce pozměnili. Ploty, po kterých se se skatem kloužete, jsou pokroucené, především se ale po většinu času pohybujete ve vzduchu. Tady je koneckonců síla OlliOlli World asi největší. Strašně mě baví, když vás trať nechá nabrat pořádně vysokou rychlost z kopce dolů, vyhodí vás do velké výšky nebo nechá padat, kamera se oddálí, ukáže se krásné pozadí za vámi, a hlavní hrdina je sice malým, ale dominantním prvkem celé scény, přinejlepším ještě švihajícím nějaký honosný trik.

První
Poslední