DNF Duel Recenze Recenze - DNF Duel je bojovkový levoboček nejvýdělečnější hry všech dob, stojí za to?

Recenze - DNF Duel je bojovkový levoboček nejvýdělečnější hry všech dob, stojí za to? | Kapitola 3

Martin Synek

Martin Synek

20. 7. 2022 09:25 1

1. NEZNÁMÝ FLÁK 2. DOSTÁVÁM NA FRAK 3. DOVOLENÁ NEHROZÍ, FRÁJO!

Bojové hry mají od nepaměti svou základnu fanoušků, která každoročně očekává nějaký výrazný zářez na pažbě. Loni se všichni dočkali hned několikrát, když světlo světa spatřily tituly jako Guilty Gear Strive nebo omlazená verze Virtua Fightera. Letošek sice nenabízí podobně velká jména, ale mohl by být také úspěšný i díky hře, kterou si na paškál beru v následujících odstavcích.

Soubojový systém je kapitolou samou o sobě. Vychází z klasického RPG schématu, které počítá s životní energií a magickou silou (HP a MP). Délku života si hlídáte automaticky, ale přítomný element s magickou silou dává klasické přesdržkové nový taktický rozměr. Tlačítky na gamepadu rozdáváte tři různě silné druhy útoků, které lze mezi sebou kombinovat. Čtvrtým máte k dispozici možnost vyvolání speciálních pohybů (zde skillů), které ukazatel MP vyčerpávají. Mana se doplňuje automaticky a hráč je tím pádem nucen hlídat zásoby a nejen bezhlavě mačkat tlačítko. Už při normální obtížnosti umí zdejší umělá inteligence nehezky zavařit.  Blok, úskok nebo chytačka samozřejmě nechybí a jakmile vám teče do bot, je tu ještě možnost vyvolat drtivé kombo, které dokáže, do té doby suverénního oponenta, poctivě usadit.

Graficky je hra opět oživlým anime, podobně jako je tomu u mnoha posledních her ze stáje Arc System Works. V srdci tepe Unreal Engine 4 a použita je i interní technologie, která postavy rozhýbává. Zde je rukopis, jak už jsem psal jinde, naprosto znatelný. Na obrazovce se stále něco děje, šlehají plameny, létají fantastické útoky a ty nejvypečenější údery sledujete pokaždé z nějakého vymazleného úhlu pohledu. Tady tvůrci hrají na jistotu a daří se jim to na výbornou. U hry od ASW klasicky očekávám i kvalitní zvukový podkres, který vždy doplňuje parádní pocit z bojování. Zde to ale až tak úplně neplatí, protože hudbu nekomponoval dvorní skladatel Guilty Gear Dajsuke Išivatari. Místní tóny pocházejí z valné většiny z původní onlinovky, a rozhodně nejsou špatné, jen jsem doufal v podobně kvalitní péči jako u Guilty Gearu.

Závěrem se ještě sluší říci, že v DNF Duel funguje herní měna, za kterou si odemykáte artworky, video a hudbu z místní galerie. Z vlastní zkušenosti musím doplnit, že je nabídka doopravdy bohatá na kresby, a také zdejší glosář vám dokáže odhalit mnoho příběhových nuancí a vysvětlit všechny důležité vazby. Soubojový systém je opět skvěle navržen a všechno se moc hezky a plynule hýbe. Hra ve své podstatě nedělá nic špatně a její koupí rozhodně chybu neuděláte, jenže je tu Guilty Gear Strive, který je od stejných autorů, má skvělý souboják a neuvěřitelně dobře zvučí. Tohle je prostě excelentní rutinérská práce, která perfektně pobaví, ale nezanechá tak hluboké vzpomínky, abych o ní mohl mluvit jako o definici žánru.

DNF Duel

Skvělá bojovka od rutinérů z Arc System Works, která boduje především perfektním soubojovým systémem a skvělou hratelností. Ten zbytek je jen velmi dobrá omáčka, kterou jsme od nich již mnohokrát okusili.

Skvělý soubojový systém
Perfektní hratelnost
Plynulost