DNF Duel Recenze Recenze - DNF Duel je bojovkový levoboček nejvýdělečnější hry všech dob, stojí za to?

Recenze - DNF Duel je bojovkový levoboček nejvýdělečnější hry všech dob, stojí za to?

Martin Synek

Martin Synek

20. 7. 2022 09:25 1

1. NEZNÁMÝ FLÁK 2. DOSTÁVÁM NA FRAK 3. DOVOLENÁ NEHROZÍ, FRÁJO!

Bojové hry mají od nepaměti svou základnu fanoušků, která každoročně očekává nějaký výrazný zářez na pažbě. Loni se všichni dočkali hned několikrát, když světlo světa spatřily tituly jako Guilty Gear Strive nebo omlazená verze Virtua Fightera. Letošek sice nenabízí podobně velká jména, ale mohl by být také úspěšný i díky hře, kterou si na paškál beru v následujících odstavcích.

Stačí se jen letmo podívat na název dnes recenzované hry a v podstatě nevíte, do čeho jdete. Není to ani Tekken, dokonce to nesmrdí ani Mortal Kombatem nebo Street Fighterem, ale něco tam vzadu mi říká, že už jsem někde někdy něco takového viděl. Tak co vlastně to DNF v názvu znamená? Inu, abychom správně rozklíčovali tento název, bude nutné obrátit svou pozornost na východ. Tam totiž, někde v Jižní Koreji někdy kolem roku 2005 vychází nejúspěšnější online hra všech dob. Že nevíte? O Dungeon Fighter Online jste fakt nikdy neslyšeli? Nejste rozhodně sami, protože já sám jsem hru snad ani nezaregistroval. A to funguje již šestnáct let a dnes probíhá sedmá příběhová sezóna.

• Doporučená cena: 1399 Kč (krabicová)
  • Česká lokalizace: Ne (angličtina, korejština, japonština)
  • Znovuhratelnost: neomezená, režimů je dostatek jak u online, tak offline
  • Proč koupit: Letos příliš kvalitních bojovek nevychází, jste-li fanoušci bojování, tohle by vám rozhodně nemělo uniknout

Dungeon Fighter Online je totiž 2,5D multiplayerové beat´em-up rpgčko, které má fanouškovskou základnu čítající 850 milionů hráčů. To je panečku brutální cifra a dle dostupných informací jde o hru, která za dobu své existence vygenerovala těžko uvěřitelných osmnáct miliard dolarů. To z ní dělá nejvýdělečnější zábavní produkt všech dob. Těmito čísly se chlubí samotní vývojáři a spoléhají, že alespoň část z této obrovské masy lidí bude slyšet i na bojovkové rozšíření DNF Duel. To spolu ukutili mistři v oboru přesdržkovém z Arc System Works, za asistence vývojářů z Neople, kteří stojí za původním Dungeon Fighter Online (v Koreji Dungeon & Fighter). Proto tedy DNF.

Arc System Works a jejich aktuální bojovkové trendy prorůstají i tímto titulem skrz naskrz. Najdeme zde jasný rukopis lidí, kteří s tímto žánrem mají dlouhodobě mnoho zkušeností, a přesto je nová bojovka v mnoha ohledech úplně odlišná od jejich běžné tvorby. Na první pohled se možná tváří jako kopie nejnovějšího Guilty Gearu nebo třeba Granblue Fantasy Versus. Dokonce se soubojovým systémem nepodobá ani sérii BlazBlue od Arc System Works, kterou mám taky velmi rád. DNF Duel je jiný, je svůj a vychází svými principy z klasických RPG, potažmo z jeho předchůdce, o kterém jsem psal výše.

Hra samotná nabízí šestnáctku různých bojovníků. Každý z nich má svoji vlastní příběhovou linku, kterou prochází skrze zdejší Story mód. Každá z těchto dějových linek se váže k základnímu příběhu, již šestnáct let vyprávěného skrze staršího online bratříčka. Fiktivní kontinent Arad bude dějištěm výpravy za nalezením z ničeho nic se objevivších portálů. Tyto portály dokážou přenést kohokoli na jiné části světa. Kdo je otevřel a kam vedou ale bude nutné prostřednictvím příběhového režimu zjistit. Osobně o příběhu Dungeon Fighter Online prakticky nic nevím, pokud však je mezi vámi někdo, kdo jej zná, jistě si rád pročte i tento (příběh je opět vyprávěn hlavně skrze statické obrazovky s textem).