DNF Duel Recenze Recenze - DNF Duel je bojovkový levoboček nejvýdělečnější hry všech dob, stojí za to?

Recenze - DNF Duel je bojovkový levoboček nejvýdělečnější hry všech dob, stojí za to? | Kapitola 2

Martin Synek

Martin Synek

20. 7. 2022 09:25 1

1. NEZNÁMÝ FLÁK 2. DOSTÁVÁM NA FRAK 3. DOVOLENÁ NEHROZÍ, FRÁJO!

Bojové hry mají od nepaměti svou základnu fanoušků, která každoročně očekává nějaký výrazný zářez na pažbě. Loni se všichni dočkali hned několikrát, když světlo světa spatřily tituly jako Guilty Gear Strive nebo omlazená verze Virtua Fightera. Letošek sice nenabízí podobně velká jména, ale mohl by být také úspěšný i díky hře, kterou si na paškál beru v následujících odstavcích.

story mód je důležitý ještě k jedné věci. Po jeho dohrání si odemknete poslední šestnáctou neaktivní hratelnou postavu. Doporučuji tedy zamířit prvně do tohoto režimu a postavu odemknout. Mezi další možnosti, jak si užít offline hraní patří klasicky Arcade a Survival režim. Každý je možné hrát v několika stupních obtížnosti a sám z vlastní zkušenosti vím, že nejlepší trénink před spuštěním online soubojů vede právě přes Survival mód s nejvyšší obtížností umělé inteligence. Tutoriály a tréninkové mise jsou zde samozřejmě také k dispozici. Poslední volbou je možnost Free battle, kde hrajete klasický versus proti UI nebo živému soupeři vedle vás.

Recenze - DNF Duel je bojovkový levoboček nejvýdělečnější hry všech dob, stojí za to?
i Zdroj: Martin Synek / Hrej.cz

Každá nová bojovka se honosí tím, že používá nějakou skvělou vychytávku, která má vylepšovat stabilitu online prostředí při zápasech. Zde se opět projevuje velmi dobrá zkušenost tvůrců z Arc System Works, kteří pro online zápasení použili vylepšený „rollback networking“ z Guilty Gear Strive. Ať už hrajete Ranked zápasy nebo jen bojujete s přáteli na dálku, připojování do soubojů trvá maximálně kolem 25 sekund. Hru hraju už několik týdnů a nezaznamenal jsem žádný problém s hledáním soupeřů, což byl u GranBlue Fantasy Versus nebo posledního Guilty Gearu zpočátku vážnější problém. Vše se naštěstí spravilo několika patchi, ale zde vše funguje již od začátku přesně tak, jak bych čekal.

Jednoduše řečeno, střílí se tu víc než v kterékoli jiné bojovce.

Nyní k samotným bojovníkům, kteří zde reprezentují jednotlivá hratelná povolání z původní onlinovky. Na výběr je třeba dračí rytíř, křižák, ostrostřelec či pistolník. Až mě samotného udivuje, kolik postav zde používá palné zbraně. Pistolník má své kolty, Launcher dokáže používat plamenomety či minigun, Hitman se spoléhá na Uzi a například Trouble Shooter vás zlikviduje obří brokovnicí. Jednoduše řečeno, střílí se tu víc než v kterékoli jiné bojovce. K sestavě bijců se pojí má drobná výtka, kdy postavy, které bojují více na dálku mají drobnou výhodu. Viditelné je to především tehdy, dostane-li hru do ruky nováček, který dokáže chaotickým mačkáním jednoho tlačítka, při výběru správné postavy, nehezky zavařit i zkušeným borcům.