Dakar Desert Rally Recenze Recenze Dakar Desert Rally, skvělých závodů s katastrofálními rezervami

Recenze Dakar Desert Rally, skvělých závodů s katastrofálními rezervami | Kapitola 2

Tadeáš Pepř

Tadeáš Pepř

14. 10. 2022 09:45

Seznam kapitol

1. MEZI ŠEJKY 2. TO DOBRÉ A TO ŠPATNÉ 3. SLIBY CHYBY

Portugalští Saber Porto se vracejí do pouští s dalším herním Dakarem. Stojí nová éra v Saúdské Arábii za návštěvu, nebo se z pouštních dun vracím pouze s pusou plnou písku?

Reklama

MEZI KAMENY NA 167

Avizoval jsem, že jde o velice rozporuplnou záležitost, pojďme to tedy vzít třeba od pozitiv. V druhé obtížnosti Professional už je situace o poznání zajímavější. Do rychlostní zkoušky už vyjíždíte osamoceni a v arabské buši se musíte orientovat pomocí navigačního roadbooku. Ve dvou nebo trojmístných strojích máte k ruce navigátora, který vám ještě radí vokálně, v sedle motorky nebo čtyřkolky se musíte spolehnout sami na sebe. Právě s navigací prudce stoupne obtížnost a výzva, a systému závodu je nutné se přizpůsobit, protože za jakékoliv chyby (minutí navigačního bodu nebo překročení rychlosti v omezených sekcích) se tvrdě platí časovými penalizacemi.

V kombinaci s arkádovým, responzivním a velmi živým jízdním modelem je to ale opravdu skvělá zábava. Jednoduše řečeno - závodění jako takové je v Dakar Desert Rally prostě skvělé. Přispívá k tomu i povedený design otevřeného světa, který je velmi pestrý a rozmanitý. Saúdská Arábie přepracovaná ve zmenšeném měřítku tak není úplně striktně realistická nebo uvěřitelná, nabízí ale zajímavá a nebezpečná místa a slouží jako povedené hřiště pro adrenalinové závody. Navigace podle roadbooků je unikátním prvkem, a v momentech, kdy se ozlomkrk ženete divočinou, i když vás svrbí prsty na brzdě, abyste náhodou nepřejeli důležitou odbočku, prostě dokáže Dakar Desert Rally zapůsobit velmi silným dojmem. To také tvoří řekněme devadesát procent celkového kladného hodnocení v této recenzi.

ZAPADNUTÍ V BAHNĚ

Teď totiž přijdou na řadu výtky, a že jich rozhodně nebude málo. Zmíněný jízdní model je sice zábavný a akční, zároveň je ale značně nepředvídatelný a vlastně není tak přesvědčivý, jak bych si úplně přál. U aut a kamionů je výrazně cítit jejich hmotnost a v tomto případě je model velmi zdařilý, i když občas trochu hapruje automatická převodovka, která si dělá co chce, a ve velmi prudkých kopcích vás umí vypéct otáčky, kdy se bez roztočeného turba stroje plouží šnečím tempem. Trochu zvláštní situace je u motorek, které většinu času jezdí docela obstojně, v zatáčkách se ale občas chovají velmi podivně. I přes to se ale staly mou zdaleka nejoblíbenější a nejnapínavější disciplínou. Problém mám se čtyřkolkami, které se ovládají skutečně prazvláštně. Mají sklony k bizarní přetáčivosti a jízda s nimi není zábavná. Buginy jsou pak taková nemastná neslaná kombinace.

Recenze Dakar Desert Rally, skvělých závodů s katastrofálními rezervami
i Zdroj: Tadeáš Pepř / Hrej.cz

Když už jsem se zmiňoval o navigaci, můžu také okomentovat navigátora. Ten sice v řadě případů pomůže a upřesní sdělení především pro nováčka, který nerozumí trochu kryptickým značkám. Někdy ale mluví naprosto z cesty (a to doslova). Všiml jsem si, že občas nepochopitelně zavelí k odbočení na špatnou stranu, nebo příliš pozdě uvádí úhel, který máte vzít, a vy tak míříte kamsi do pryč. Pokud se navíc nedržíte dokonale jeho pokynů, ale stejně jedete správným směrem, rozzuřeně vám velí, ať se otočíte k poslednímu projetému bodu, což je značně otravné.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama