Dakar Desert Rally Recenze Recenze Dakar Desert Rally, skvělých závodů s katastrofálními rezervami

Recenze Dakar Desert Rally, skvělých závodů s katastrofálními rezervami

Tadeáš Pepř

Tadeáš Pepř

14. 10. 2022 09:45

Seznam kapitol

1. MEZI ŠEJKY 2. TO DOBRÉ A TO ŠPATNÉ 3. SLIBY CHYBY

Portugalští Saber Porto se vracejí do pouští s dalším herním Dakarem. Stojí nová éra v Saúdské Arábii za návštěvu, nebo se z pouštních dun vracím pouze s pusou plnou písku?

Reklama

Je o mně obecně známo, že mám rád auta. Mám taky rád závodění. Mám také rád rallye. Královna všech vytrvalostních rallye, ta Dakarská, mě ale dlouhodobě tak trochu míjela. V minulosti jsem aktivně sledoval maximálně fascinující výpravu české posádky se Škodou 130 LR, to ale neznamená, že by mi brutální závod s nejvíce zavádějícím názvem ze všech světových podniků (s městy Dakar a Paříž má společné pouze jméno už od roku 2008) byl úplně cizí.


MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT

  • Doporučená cena: 1149 korun
  • Česká lokalizace: Ne, pro využití navigátora se hodí umět dobře anglicky
  • České zastoupení: Bohaté, projedete se třeba s Martinem Macíkem, Martinem Kolomým nebo Alešem Lopraisem

Po novince s názvem Dakar Desert Rally jsem tedy při nekončícím hladu po závodních hrách okamžitě sáhl. Pokračování série od portugalské pobočky Saber Interactive přichází po několikaleté pauze, přičemž poslední díl z roku 2018 nepatřil k úplně oceňovaným titulům. Nabízel sice řadu zajímavých a v rámci žánru unikátních prvků, zároveň na něm ale bylo co napravovat a pilovat. 

Výsledkem téměř čtyřletého snažení autorů je asi nejrozporuplnější závodní hra, kterou jsem kdy viděl. Proč? Na to se pojďme podívat do saudskoarabských dun.

PRACHEM NA PLNÝ PLYN

Dakar Desert Rally se s velmi bohatou licencí chlubí nabídkou celkem pěti závodních kategorií, tedy aut, bugin, motocyklů, kamionů a čtyřkolek. V každé kategorii najdete poměrně velkou nabídku skutečných jezdců, jezdících pod skutečnými stájemi ze tří uplynulých ročníků soutěže. Českého fanouška potěší velmi slušné zastoupení tuzemských jezdců především v kategorii kamionů, ostatně Iveco Martina Macíka je jedním z maskotů hry.

S vybraným strojem se pak můžete vydat na jeden ze zhruba třicítky dostupných podniků. Ty z poloviny tvoří adaptace částí skutečného Dakaru, z druhé poloviny jde o fiktivní závody s pestřejšími a divočejšími lokacemi. Ještě předtím vás ale čeká volba jedné z obtížností, respektive režimů hry.

Základní Sport by měl být jakousi vstupní branou a zároveň i variantou pro ty, kterým moc nevoní poznámky s instrukcemi pro navigaci. Tedy to, co dělá Dakar Dakarem. Ve Sportu se na trať vrhnete v chumlu jezdců a řídíte se klasickými dobře viditelnými checkpointy. Vzhledem k tempu, drsné fyzice, terénnímu profilu tratí a agresivitě umělé inteligence ale režim spíše než Dakar připomíná starší Dirt nebo sérii MotorStorm. Při závodech se dějí šílené věci, vzduchem létají součástky, kamiony, těla motorkářů a… ne že by to nebyla zábava, ale celý režim mi přijde trochu bezduchý a zároveň tak trochu popírá principy toho, co vlastně chce Desert Rally nabízet. Doporučil bych se tedy co nejrychleji přeorientovat na další dvě varianty hry.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama