Recenze Cult of the Lamb, nádherné a zábavné cesty za vlastním kultem
Cult of the Lamb Recenze Recenze Cult of the Lamb, nádherné a zábavné cesty za vlastním kultem

Recenze Cult of the Lamb, nádherné a zábavné cesty za vlastním kultem | Kapitola 3

Radek Raudenský

Radek Raudenský

10. 8. 2022 17:50

1. JEHNĚ VLÁDNE VŠEM 2. BOJ O SUROVINY, ŽIVOT I ČLENY KULTU 3. PONOŘ SE DO MĚ

Když Devolver Digital na své červnové akci představil jenom několik málo her, možná jsme byli překvapeni – ať už tím, že jsou jen čtyři, nebo tím, že všechny vypadají naprosto skvěle. Mým největším favoritem bylo Cult of the Lamb, které vypadalo naprosto parádně. Krásná malovaná grafika a roztomilá zvířátka se během chvíle přeměnila na kultisty, kteří uctívají své jehně – a to zase využívá jejich bezmeznou lásku. Už trailer lákal na nevšední kombinaci budovatelské strategie a rogulike žánru a já jsem si zkrátka musel hru zapsat na svůj wishlist.

PONOŘ SE DO MĚ

Pokud vás ale Cult of the Lamb chytne, nabízí především prostřední část hry neskutečnou porci obsahu. Kromě boje a stavby vlastní vesnice se můžete pohybovat skrze několik dalších oblastí, každá z nich nabízí něco jiného. Ať jde o obchod s  tantrum kartami, kde můžeme obětovat kultisty, nebo hospoda s minihrou, či přístav, kde můžete chytat ryby a získávat další bonusové předměty, máte pořád co dělat.

A to až téměř do úplného konce příběhové kampaně. U posledního dungeonu jsem už cítil, že se mi neustále odbíhání do vesnice a péče o velký počet pracantů zajídá, nuda ale naštěstí nepřišla. Jakmile však příběh dohrajete, všechno končí. Pokud jste nestihli otevřít celý strom schopností nebo budov, půjde možná o jedinou motivaci hrát dál, minimálně v mém případě ale neodemčených políček zas tolik nebylo. Rozhodně tak zůstává prostor pro nějaký nabitý dodatek, který by rozšířil nebo nabídl další oblasti.

Navíc jsem zatím sprostě opomíjel stylizaci hry. Jestli je tu nějaký důvod proč si Cult of the Lamb alespoň vyzkoušet, je to grafická stránka. Naprosto nádherné malované prostředí a roztomilé postavičky jsou totiž přesně to, co jsem od hry očekával. Po většinu času jde skutečně o neškodná zvířátka, avšak jakmile jejich zapálení pro věc ochladne, změní se v běsnící démóny volající po vaší smrti. I ústřední jehně je naprosto kouzelné a jeho přeměny při rituálech nebo soubojích jsou zkrátka perfektní. V tomto ohledu jsem měl obrovská očekávání, i přes to mě ale studio Massive Monster dokázalo překvapit.

i Zdroj: Radek Raudenský | Hrej.cz

ZÁVĚREM

Měl jsem opravdu velká očekávání, ale i ta byla překonána. Nečekal jsem, že se vývojářům podaří vytvořit natolik dynamickou mlátičku, která ale zároveň nabízí opravdu zábavné spojení s prvky budovatelských strategií. V obou směrech hra funguje špičkově, a to nejen z pohledu hratelnosti, ale i technického stavu. Za 15 hodin hraní jsem narazil snad jen na dva nepříliš významné bugy, které jsem dokázal přejít. Hra jako celek totiž případné technické nedotaženosti bohatě vynahrazuje, a to i přes trochu únavný konec.

CULT OF THE LAMB

Cult of the Lamb přináší zábavnou a dynamickou řežbu na obou frontách, ať je to budování nebo roguelike mlátička. Za tohle si vývojáři zaslouží velkou pochvalu

Dynamický soubojový systém