Recenze Cult of the Lamb, nádherné a zábavné cesty za vlastním kultem
i Zdroj: Massive Monster
Cult of the Lamb Recenze Recenze Cult of the Lamb, nádherné a zábavné cesty za vlastním kultem

Radek Raudenský

Radek Raudenský

10. 8. 2022 17:50

1. JEHNĚ VLÁDNE VŠEM 2. BOJ O SUROVINY, ŽIVOT I ČLENY KULTU 3. PONOŘ SE DO MĚ

Když Devolver Digital na své červnové akci představil jenom několik málo her, možná jsme byli překvapeni – ať už tím, že jsou jen čtyři, nebo tím, že všechny vypadají naprosto skvěle. Mým největším favoritem bylo Cult of the Lamb, které vypadalo naprosto parádně. Krásná malovaná grafika a roztomilá zvířátka se během chvíle přeměnila na kultisty, kteří uctívají své jehně – a to zase využívá jejich bezmeznou lásku. Už trailer lákal na nevšední kombinaci budovatelské strategie a rogulike žánru a já jsem si zkrátka musel hru zapsat na svůj wishlist.

Uplynulo několik měsíců, přišla možnost si hru v betě vyzkoušet, a právě tehdy jsem si částečně potvrdil, že trailer nelhal a Cult of the Lamb se hraje opravdu skvěle. Jenže pár desítek minut nemůže mluvit za celou hru a obával jsem se, jestli se vývojáři ze studia Massive Monster nepostavili před až moc velkou výzvu. Naštěstí už předem můžu prozradit, že výzva to sice zcela jistě byla, ale tvůrci jí zvládli na jedničku.

JEHNĚ VLÁDNE VŠEM

Zápletka Cult of the Lamb je velice jednoduchá a to, co se dozvíte v traileru nebo na samotném začátku hry se v jejím průběhu moc nezmění. Hlavní postava byla odsouzena k smrti a před radou biskupů měla být popravena. Avšak jakmile se kat dotkne vaší hlavy, přesunete se k „The One Who Waits“, tedy démonovi, který vám garantuje nesmrtelnost výměnou za založení kultu věřící v pradávnou víru. Takovou nabídku samozřejmě nemůžete odmítnout, jenže tato podmínka není jediná – proti vám se rázem postaví také zmínění čtyři biskupové, které musíte zabít.