As Dusk Falls Recenze Recenze As Dusk Falls, příběhového klenotu z rozpálené Arizony

Recenze As Dusk Falls, příběhového klenotu z rozpálené Arizony | Kapitola 2

18. 7. 2022 15:00

1. ZATÍMCO PŘICHÁZÍ SOUMRAK 2. CESTY 3. LEPORELO

Zatímco PlayStation se léta chlubil interaktivními příběhy z dílen Quantic Dream, Xbox si na ten svůj musel počkat až do teď. As Dusk Falls je velmi nenápadná, a o to zajímavější dramatická pecka.

VOLEBNÍ OBDOBÍ

Příběhem procházíte klasicky skrze volby. Nejčastěji se rozhodujete ve svižně napsaných dialozích mezi postavami, které taktéž patří k těm lepším na poli herních scénářů. Vedle toho ale samozřejmě dochází k momentům, kdy je třeba vybírat mezi dvěma a více variantami toho, co mají postavy udělat. Kromě banálních voleb (dát si víno/nedat si víno) jde logicky i o ty vážnější, a je rozhodně fajn, že se postavy chovají plus mínus racionálně a většinou nefunguje jasná polarita mezi dobrem a zlem. Nikdy nevíte, kdy se vám ten či onen dobrý skutek vymstí, naopak jindy získáte potřebné sympatie jen trochu necivilizovaným chováním.

Recenze As Dusk Falls, příběhového klenotu z rozpálené Arizony
i Zdroj: Tadeáš Pepř / Hrej.cz

Obvykle se samozřejmě rozhodujete jen vy, As Dusk Falls ale překvapivě staví i na multiplayeru až pro osm hráčů. Ti se můžou připojit online, s ovladačem v ruce, nebo skrz companion appku na telefonu, hru tedy můžete v klidu vytáhnout i na party, pokud mají s sebou všichni nabitý smartphone. O dílčích rozhodnutích se hlasuje, navíc mají hráči pro každou část hry určitý počet silnějších hlasů, kterými přetlačí ostatní, i když jsou v menšině. Každému hráči se zároveň buduje profil, skrze který titul udílením odznaků hodnotí, jaké hodnoty zastáváte a jak rychle reagujete na quick time eventy. V případě remíz mimochodem proběhne volba náhodně.

To nicméně neznamená, že by As Dusk Falls nebylo pro sólisty, naopak. Hru jsem v absolutní většině prošel s jedním ovladačem a bavil jsem se královsky. Dokonce bych si dovolil tvrdit, že minimálně pro první průchod nabízí osamělé prožívání příběhu lepší a intimnější zážitek. S kamarády se pak můžete pokoušet stočit osudy postav úplně jiným směrem, hra tím ale ztratí trochu síly ovlivnit a předávat emoce.

Zároveň jako jedna z mála podobných her nechává hodně prostoru pro hráčovu fantazii

S hraním také vznesu jednu z minima výtek, které mám. Ovládání jako takové je totiž opravdu hodně toporné. Při vybírání možností to úplně nevadí, času máte dost, a neuvěřitelně zpomalený kurzor nakonec na správnou volbu silou vůle dotlačíte. Problémem jsou ale quick time eventy, které jsou sice velmi primitivní (hýbání analogem do určitého směru, mačkání jakéhokoliv tlačítka), ale časové limity celkem přísné a registrace správného pohybu je až bizarně nepřesná, takže někdy selžete, i když naprosto evidentně děláte to, co po vás hra chce. Vzhledem k tomu, že As Dusk Falls míří i na nehráče, přijde mi tenhle nedostatek dost palčivý. Třeba je situace na mobilech lepší, v recenzentském přístupu ale nebyla companion app dostupná, takže nemůžu hodnotit na vlastní kůži.

Zajímavým bonusem je, že existuje i nastavení režimu pro streamery, které nechá hlasovat diváky na Twitchi.