Příběhová kampaň CrossfireX je tím nejslabším, co kdy studio Remedy vytvořilo | Kapitola 3
Seznam kapitol
Modernizovaná verze populární free-to-play střílečky Crossfire přináší i singleplayerovou kampaň. O ni se postaralo zkušené studio Remedy, z prvních hrstek recenzí ale výplyvalo, že není o co stát. Kde je pravda?
PRŮMĚR PRŮMĚRŮ
O průměrnosti zážitku můžeme velmi jednoduše mluvit i v případě audiovizuálního zpracování. Kampaň CrossfireX nevypadá vyloženě špatně, v některých chvilkách umí mít docela zajímavou atmosféru. Zpomalený čas v kombinaci s dramatickou střelbou, barevnými efekty a výbuchy navíc kouzlí celkem efektní scény. I prostředí umí na střelbu a exploze reagovat celkem pohlednou destrukcí, nejde ale nic, o čem byste se rozepisovali na sociální sítě. Jiné prvky jsou totiž notně zastaralé. Modely postav jsou podivně gumové a pořád je z nich cítit Asie (protagonista druhé kampaně má bujné háro a podivně obří oči). Řada textur je podivně rozplizlá, pomalu se načítá, animace jsou slabé a obecně hře chybí jakýkoliv cit pro detail nebo zajímavější výstavbu lokací.
Subjektivně nejhorší je zvuk. Dabing ještě celkem ujde, i když je cheesy až běda. Sound design ale hodně kulhá. Při průzkumu obrovského rozpadlého paneláku vás neustále pronásleduje zvuková stopa velké skupiny nepřátel, kteří vzájemně komunikují. Za jiných okolností by vám takový zvuk dával najevo, kde čekat odpor, případně v jakém množství. Tady ale prostě běží, běží, ať už na nepřátele narážíte nebo ne, a pak… se vypne. Otřesné jsou taky zvuky střelby, kterým chybí jakákoliv razance nebo moc. Po hodině poslechu otravného plivání z hlavní vašich nepřátel máte chuť tento efekt nadobro vypnout.
To za vás mimochodem občas udělá hra. Bohužel ne u zbraní, ale u ambientního ozvučení. Kdykoliv jsem totiž přešel do dashboardu konzole a vrátil se do hry, úplně vypadla zvuková linka světa, pokřiku nepřátel nebo právě se odehrávající cutscény. Pár minut pak slyšíte jen dusot kroků a výstřely. Bizarní.
Příběhovou kampaň CrossfireX bych doporučil jen těm největším fanouškům lineárního “filmového” střílení à la Call of Duty. Project Spectre s přimhouřením obou očí ujde a čas od času ukáže zajímavý nápad, Project Catalyst je ale příšerný a relativně atraktivní příběhové pozadí topí zoufalým zpracováním, nudným a designem, tuctovou hratelností a extrémně krátkou herní dobou. Je škoda, že v nabídce Game Passu skončil právě ten. Tak jako tak jde ale o asi nejhorší výtvor, pod který se v Remedy podepsali. Je vidět, že se Finové v současnosti soustředí spíš na druhého Alana Wakea, CrossfireX dokončili vyloženě aby splnili závazky.
Bída.
Verdikt
Tuctové, nezajímavé a odfláknuté střílení, které zabere zhruba čtyři hodiny. Dobré nápady nedotahuje do konce a zaujme maximálně hardcore fanoušky žánru.