CrossfireX Recenze Příběhová kampaň CrossfireX je tím nejslabším, co kdy studio Remedy vytvořilo

Příběhová kampaň CrossfireX je tím nejslabším, co kdy studio Remedy vytvořilo

Tadeáš Pepř

Tadeáš Pepř

18. 2. 2022 12:47

Seznam kapitol

1. KŘÍŽOVÁ PALBA 2. LOKÁLNÍ KONFLIKT 3. RUCE PRYČ

Modernizovaná verze populární free-to-play střílečky Crossfire přináší i singleplayerovou kampaň. O ni se postaralo zkušené studio Remedy, z prvních hrstek recenzí ale výplyvalo, že není o co stát. Kde je pravda?

Reklama

Jen málokteré herní studio má tak dobré a především konzistentní renomé, jako finští Remedy. Parta, která už kroutí třetí dekádu, má v repertoáru prakticky výhradně hry, které na hráče nějakým způsobem promluvily, pokud rovnou neovlivnily herní průmysl. Max Payne? Kult. Alan Wake? Kult. Control? Kult. Quantum Break? Mohlo to být lepší, ale rozhodně nejde o špatnou hru. Ty totiž sympatické, nezávislé a pozvolna rostoucí studio nedělalo.

Až do teď.


MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT

  • Doporučená cena: 289 korun za jednu kampaň, 859 korun za balíček obou s bonusy do multiplayeru
  • Základní herní doba: Zhruba dvě hodiny na každou kampaň
  • Česká lokalizace: Ne, a i v anglické jsou překlepy a chyby
  • Bude vás bavit pokud: Zbožňujete kampaně Call of Duty a chcete víc
  • Nebude vás bavit pokud: Vám ke spokojenosit nestačí tupé střílení
  • Zapadá hra do univerza Remedy?: Určitě ne

Nutno říct, že nechci Remedy křivdit a hned z kraje je potřeba upozornit na holý fakt. CrossfireX není úplně jejich výtvor. V tomto případě byli pouze pozváni jako pomocná síla korejských veteránů Smilegate, kteří se rozhodli zmodernizovat svůj veleúspěšný hit Crossfire. Free-to-play střílečka populární především v domácí Asii se měla rozepnout mezi novou sortu hráčů, a to vyžadovalo i pokud možno zajímavou příběhovou kampaň. Uvažování tedy bylo jednoduché. Někdo z managementu v zasedačce praštil do stolu, vytočil Sama Lakea (no, spíš ne, Lake nejspíš s tímhle výtvorem nemá nic společného) a rozhodl, že mají v Remedy vystavět na základu korejského Counter-Striku funkční příběhovou FPS. Povedlo se? Inu, moc ne.

DVĚ KAMPANĚ, DVĚ FRAKCE

Pokud jste situaci kolem CrossfireX byť jen trochu sledovali, asi vám neuniklo dost chaotické vydání. Autoři původně slíbili, že díky partnerství s Microsoftem (hra je exkluzivní pro konzole Xbox) singleplayer okamžitě zamíří do nabídky Xbox Game Pass. Multiplayer je zdarma defaultně a věnovat se mu nebudu, neboť mě příliš nezajímá, navíc si ho můžete si ho vyzkoušet sami. S kampaní je to ale jaksi komplikovanější. Existují totiž dvě, Operation Catalyst a Operation Spectre. I když na sebe navazují, fungují jako samostatné jednotky, přičemž do Game Passu se dostala jen ta první. Za moment se dozvíte, proč je to škoda.

Každá z kampaní se soustředí, respekive si v ní zahrajete za jednu stranu konfliktu soukromých vojenských organizací Global Risk a Black List. Rovnou vám prozradím, že to v praxi absolutně nepoznáte a bez příběhových filmečků bych si myslel, že celou dobu střílím ty samé nepřátele, i když za to možná může recyklace modelů postav. V tomto ohledu je poměrně znát rukopis Remedy a příběh je až překvapivě ambiciózní. Vyhýbá se klasickému zachraňování světa. Tedy, tak trochu. Místo toho si obě organizace jdou navzájem po krku kvůli objevu technologie Catalyst odhalující budoucnost, a podivných genů, které z některých vojáků umí vytvořit nebezpečné mutanty.

Vyprávění na první pohled docela zajímavé zápletky je ale bohužel tristní. V každé z kampaní se soustředíte na čtveřici vojáků. První ukazuje trampoty čtyř elitních jednotek Global Risk, kteří na vlastní kůži poznávají efekty magických psychedelik v opuštěném těžebním městě, ta druhá přináší čtyři výlupky v o něco více “drsné a edgy” jednotce se záhadným cílem. Jediný větší rozdíl spočívá v tom, že první čtyři parťáci fungují jako rodina a postupně si akci projdete očima všech čtyř, v druhém případě převažují motivy nelehkého hledání cesty k sobě navzájem a příběh se točí především kolem vlasatého grázla Torrese. Šablona zachraňování, zdánlivého umírání, záchran na poslední chvíli a divokých velezrad se však v obou příbězích opakuje velmi pravidelně.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Související články

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama