Od Emergence Day po moderní éru: historie série Gears of War | Kapitola 6
Seznam kapitol
Gears of War patří k nejvlivnějším akčním sériím moderní herní historie. Drsný svět Sery, krycí systém a brutální válka s Locusty změnily podobu third-person akcí.
Právě tímto krokem má být Gears of War: E-Day, nejnovější oznámený díl série, který má dorazit v roce 2026, symbolicky k 20. výročí Gears of War. The Coalition o něm mluví jako o svém dosud nejambicióznějším projektu, a to nejen po stránce technické, ale i koncepční.
E-Day je budován kompletně od nuly v Unreal Engine 5 a jeho cílem není jen posunout vizuální kvalitu. Vývojáři zdůrazňují, že chtějí vytvořit hru, která se chová jako klasické Gears, ale zároveň působí svěže a moderně. Nejde o další eskalaci konfliktu, ale o návrat k okamžiku, kdy všechno začalo.
Děj se odehrává v den prvního výskytu Locustů, kdy se svět Sery během jediného dne změnil v noční můru. Poprvé v historii série se hráči stanou svědky úplného počátku války a znovu se setkají s Marcusem Fenixem a Dominicem Santiagem v době, kdy ještě nebyli legendami, ale vojáky čelícími neznámému nepříteli.
Zásadní roli má sehrát návrat k hororovým kořenům série. Autoři otevřeně mluví o tom, že první Gears působilo spíš jako hra o strachu a nejistotě než o heroické akci. E-Day má znovu pracovat s napětím, tmou, zvukem a pocitem, že něco číhá mimo dohled hráče. Místo neustálé bombastičnosti má přijít tíseň a syrovost.
Po letech experimentování tak Gears of War míří zpět ke své podstatě. Zatímco Gears 5 uzavíral jednu etapu a hledal nový tón, E-Day má ambici sérii znovu ukotvit a připomenout, proč kdysi definovala celý žánr. Pokud se návrat ke kořenům podaří, může jít o nejdůležitější díl Gears of War za posledních patnáct let.